Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Forskellen på AUDI A6 2,0 & 2,7 & 3,0 - hvilken er bedst ?

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 19:47

Hej bilbasens forum, Er der nogle der ved lidt om disse biler og måske endda, kan rådgive lidt ud fra jeg årligt kører ca. 40 - 45.000 km. Er der noget, man skal være særligt opmærksom på - ved een eller flere af disse biler ? Håber der er nogle af Jer, der kan hjælpe med at svarere på disse spørgsmål ? - Er en 2,0 for lidt til en bil i denne vægt klasse ? - Er gensalgs værdien mon større på en 3,0 i sidste ende ? - Hvor dyrt er deres service på disse 3 typer biler (2,0 - 2,7 - 3,0) - Hvad skal ”regne” med at det koster pr. gang den skal til service ? - Hvad skal man ”beregne” i afskrivning, hvis man køber en af de 3 nævnte, med et km. Tal på omkring 80.000 årgang 2005 og kører 3 x 40.000 i løbet af 3 år og efterfølgende, sælger bilen når den så er 8 år gammel og har kørt i underkanten af 200.000 km.? (Eks. En 3,0 TDI) - Hvilken bil holder til flest km. total set ? - Er der stor risiko generelt, ved at vælge biler med automat gear ? - Finderes der nogen billig måde, at komme i nærheden af disse biler på ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 21:03

Takker for hurtig respons og for svarerne omkring denne del, så håber jeg der nogle andre, der kan bidrage med svar på de resterende spørgsmål? :-)

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 21:06

Hej Leon, takker også dig for hurtig svar, jeg er lidt nysgerrig for at høre hvorfor du selv foretrækker A4 og hvilken type/model årgang mv. ?

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 22:36

Hej Leon igen !

Endnu en gang tak for hurtigt svar - har lige et par spørgsmål mere i forhold til det du beskriver ?

Ved du tilfældigvis om din chef, har haft bilen fra helt ny ? og i hvor lang en periode afskrivningen er fortaget over ?

Mvh. Morten

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 22:54

Det er ikke korrekt, at 3.0TDI bliver sværere end 2.0TDI at sælge igen - man skal nemlig ikke glemme at 3.0 er en kraftkarl og vi er rigtigt mange som gerne vil have en stærk bil med en rimelig brændstofs-økonomi. Problemet med 3.0TDI er, at den simpelthen er markant dyrere end de mindre motorer fordi, at der følger en hel masse udstyr med. Du kan chippe en 2,0TDI fra 140 hk til 180 hk - og så har den de samme kræfter som 2.7. Da du kører på motorvej så drop det aut.gear og nøjes med 6 man. - du skifter jo slet ikke gear ude på motorvejen og heller ikke på landevej - kun i kryds.

Så den korte version: køb 2.0TDI med manuel og chip den og du er under 300000 kr. for sådan en bil. Eller hvis du er omkring 400000 kr. så ville jeg vælge den nye A4 med 143 commonrail - der vejer mindre og kører længere på literen og er mere frisk pga. mindre vægt - men som også vil have en højere afskrivning da det er en nyere og dyrere bil.

Sidst rettet: 22/7-09

Profil slettet

Profil slettet

22-07-2009 kl. 23:02

Hej John, også 1000 tak til dig for hurtigt svar - det er godt nok effektivt det her forum, det er fantastisk ! Har du nogen erfaring eller viden omkring hvilken årgang og model - jeg skal vælge - hvis mit valg mod forventning - skulle enden ud med en 2.0 TDI kontra 2,7 eller 3,0 som jeg er aller mest varm på ?

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

13-08-2009 kl. 10:44

FDM har tidligere advaret mod Audis trinløse multitronic-automatgear, da nogle ejere havde store reparationsudgifter, men måske findes disse problemer ikke længere?

Profil slettet

Profil slettet

15-08-2009 kl. 14:26

Hej Erngaard,

Takker for dine svar, det ser lovende ud mht. Service specielt ud fra den baggrund og erfaring du måtte have i forhold til at bruge dem dagligt til så hårdt et erhverv som taxa. Jeg går ud fra vi taler om smme type motor altså 2,0 disel , 2,7 disel og 3,0 disel som du også selv kører i ? omkring 350.000,- er da ikke på nogen måde realistisk for en 3.0 TDI fra 2006 og frem med max 100.000 på klokken ? eller hvordan at forstå ?
Tak for hjælpen på forhånd !

Mvh. Morten

Profil slettet

Profil slettet

19-08-2009 kl. 20:45

Hej Torben,

Takker ligeledes for dine svar, jeg syntes også at der efterhånden kan findes en del gode agomenter for 2,0 TDI, Men 3,0 TDI er jeg dog mere en sikker på at den samlede kørerglæde alt andent end lige vil være usamligeneligt under alle omstændigheder ! De samlede økonomi kan jeg dog stadig ikke gennemskue - trods alle de mange svar der er kommet løbende. Afskrivning - salgsbarhed - efter 1 - 2 år OSV.