Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

forskelle på Audi R 10 TDI og Peugeot 908 HDi

Allan Jensen

Allan Jensen
bruger siden
06-01-2004

15-06-2008 kl. 16:49

Ja - et tillykke til Tom med hans 8. sejr i et spændende løb, præget af kampen mellem 2 diesel modeller. Såvel team som bil fungerede godt. Med så stor forskel i de 2 fabrikater mht feks hvor mange omgange på en tankfuld, så kan jeg ikke lade være med at tænke, hvilke tal mht brændstof økonomien er egentlig frigivet for de 2 biler. Hvor langt kører de hver for sig på en liter diesel.?? Med den acceleration der vises for Peugeot 908 HDi, så tænker jeg envidere over hvor hurtigt rotere disse dieselmotorer egentligt??? Efter sigende har audi kun 5 gear for at holde vægten nede, men ved nogen noget om hvor mange gear peugeot benytter. Har nogen fundet links hvor info kan læses??? mvh Allan

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

15-06-2008 kl. 18:37

...men ikke for pengepungen.
I udsendelserne nævnte de at en liter syntetisk diesel koster 40 euro !!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

15-06-2008 kl. 21:46

Biodiesel af den karaktér som Mans bilerne kører med har gennemgået en syntese for at opnå optimale forbrændingsforhold, herunder kunne jeg forestille mig at der er viskositetsforhold og parametre til kontrol af den exotherme reaktion der er ændret for at give et større flow, og dermed øge energitætheden i cylindrerne uden at skulle øge dysetrykket til et afsindigt niveau. Kender naturligvis ikke så fantastisk meget til teknologien i disse biler, så det er ren spekulation, men kunne forestille mig at denne type "bio-diesel" er meget flygtig i forhold til den almindelige i standeren.

Men 2G biodiesel kan købes, og faktisk laves der en stor del af det på en lille fabrik i Jylland :-)