Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Forbrug af motorolie

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 19:23

Jeg har fået anskaffet mig en peugeot 405 1,9 gtx, det er 1 dejlig bil a køre i, den starter perfekt hver dag, men nu har den tilsyneladende fået den ide, at den skal forbruge en masse motorolie, Der er ikke olie i vandet el. omvendt. Der er faktisk intet at se på, hva der er galt, men 8 l. olie på ca. 10000 km, er mere end jeg synes er sjovt. Den har iøvrigt kørt ca. 300.000 km. Er der nogen som kan gi et bud på hva som er galt, og om det vil være bedst a putte anden motor i, frem for en mulig renovering. Hilsen Ken

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

21-01-2008 kl. 21:49

Frygtelig frygelig... Mange nye biler tillader et oileforbrug op til 1L pr. 1000km. Bare spørg nye Mazda, og Vw diesel kunder om det... - Hvis motoren ellers går godt nok ville jeg købe 10 olie næste gang bilka har tilbud, og fylde lidt på hen ad vejen. Selvfølgelig kontrollere at det ikke bliver værre, betydeligt...

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2008 kl. 19:31

Tak til alle for jeres svar, jeg fortsætter min kørsel som intet var hændt og ser hvornår den bryder sammen, så må jeg tag det derfra,.
Men den der med det drypper opdagede jeg egentlig igår, ska li ha den på lift, for a se hvor der er hul, der er måske nogen a jer som har forslag på den del?
Ny motor venter jeg lige med og ser om det ka vente til efter 1 april, hvor der kommer nye regler for export biler, så må jeg se hvor meget brugt biler falder.

Profil slettet

Profil slettet

24-01-2008 kl. 20:21

bryder ikke sammen så længe der er olie på...

Charles Føhns

Charles Føhns
bruger siden
26-10-2003

15-02-2008 kl. 22:06

Hvis ikke bare det er paraplyerne/ventilhætterne / olie tyvene (kært barn har mange navne) som skal skiftes, så få det gjort, ellers prøv at komme en lidt tykkere olie på, evt Duckhams 10-40 el 20-50 men bare hold dig til de billige mineralske, for olien når jo ikke at blive gammel ;o)

Profil slettet

Profil slettet

16-02-2008 kl. 21:03

jeg går ud fra den ikke storryger, men hvis den ryger når den starter om morgen er det olietyvene men hvis den ryger ved normal drif er det stempel ringene jeg vil anbefale 15-50 eller 10-50 olie og så ville jeg gi den en swedol ved næste olieskift så kan du forvente nedgang i olieforbrug. 300 000 km er ikke meget for den motor . ( har selv en 406 2,0 turbo benzin kørt med chip i de sidste 180 000 og har ialt kørt 320 000 km med et for brug på ca 1,5 liter på 15000 km

Sidst rettet: 16/2-08