Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 13:51

Den er så sød - især i flødefarve som jeg husker dem fra ´70´erne. Helt perfekt pigebil. Var vores unger fløjet fra reden, og dermed ikke behov for bagdøre, var det absolut det indlysende valg næste gang konen skal have ny bil. Den signalere så meget god stil og overskud, at man bliver glad bare at se den køre forbi. Men farven er vigtig - så den i sort og det holder slet ikke !!!! Nej, glad farve til en glad bil - Flødefarve / IPod hvid, rød eller blå (fås den i dueblå??) - så er humøret sikret.. og det gode er, at det er helt lige meget hvilken motor som ligger i sådan en bil - så tag bare den mindste og billigste. Det er helt andre værdi end fart som tæller her :-)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

18-04-2008 kl. 14:40

Ja ja Steen, men tiden tærer. Engang fandtes der også Fiat Ritmo og Simca 1100 - men heldigvis prøver man at genoplive den dejlige 500. At den er blevet større skyldes jo tiden krav til sikkerhed og udstyr. Jeg tror ikke en nøjagtig kopi at den originale Fiat 500 fik tilladelse til at køre på nutidens veje. Men dejligt at høre du holder liv i en af slagsen - og gul er jo også en glad farve. Glemte den i farveudbudet :-)

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

19-04-2008 kl. 11:29

HØRT!

Den bil er ren køreglæde - jeg har siddet bag rattet i mange biler på den dårlige side af 500.000 og ingen af dem (undtaget en "lille" alfa racer med V6 motor) har givet det samme store smil på mine læber.

Den er 112% køreglæde (for at bruge en del af Toyota's slidte motto)

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

20-04-2008 kl. 22:06

Den nye 500 ER da fantastisk. Den kombinerer jo det bedste fra dengang og nu - selvstændig design-identitet fra '50'erne og sikkerhed på højt 2008-niveau.
Jeg ville nu gerne se en Simca 1100 som årgang 2009 - på grund af en mørk - eller skulle jeg sige rust-rød - plet i min barndom...
Jeg har set, i øvrigt. den nye 500 i helt lys blå, kan det bruges?
Men - hvad med stoftaget? Burde de ikke lave en model, hvor den forreste del af taget kunne slåes op?
MVH Ulrik

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2008 kl. 21:32

Du har helt ret Ulrik - Lys sart blå og et stoftag der rulles af - så kan sommeren bare komme an !! ;-)

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

23-04-2008 kl. 21:48

Skynd dig at skrive under - så er den klar til sommeren 2010!

Profil slettet

Profil slettet

23-04-2008 kl. 22:18

..sjovt :-)

Profil slettet

Profil slettet

24-04-2008 kl. 09:41

Jeg tror nu på de er med også på kvaliteten - men ellers hører lidt raslen mv. vel med til charmen !:-) Nu skal sådan en bil jo heller aldrig være en motorvejsdrøner med km 60.000 om året - så mon ikke de er bygget godt nok til rolige aftensture ved stranden eller gennem byen ?
Trist med leveringstiden, hvis du har ret Ulrik, men forventningensglæde er jo som bekendt heller ikke at kimse af !

Ulrik Rasmussen

Ulrik Rasmussen
bruger siden
12-01-2006

24-04-2008 kl. 14:12

Nemlig - hvis alt kom an på kvalitet, kørte vi alle rundt i Toyota Carina'er. Det ville ikke være godt for den generelle folkesundhed, tror jeg. Det er sundt, når hjertet banker...