Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

En lille opsang!

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2007 kl. 13:40

Det er jo ikke et spørgsmål om nye eller gamle biler, for en 4 årige gammel bil kan også mangle sin servicebog eller stempler.

Hvorfor spilde folks tid med at køre langt for at konstatere at servicebogen er mangelfuld eller slet ikke findes ? når sælger skriver fuld servicebog, det er da plat og svindel...eller hvad ?

Og nysynet er ikke over 1 år siden, det er max 3 måneder, da bilerne i dag skal synes hvert andet år. i gamle dage kunne man skrive nysynet ved max 12 måneder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

18-02-2007 kl. 19:29

Der er temmligt populært blandt bilejere at køre til de frie værksteder (uautoriserede) som ikke altid får stempplet i bog. Og der findes vel ingen biler til salf som ikke har været forbi et værksted dokumentation eller ej.
Plat og svindel, jeg har svært at gennemskue hvem du hentyder til, private eller forhandlere, forhandlere ej jo ikke bedere end de brugte biler der indkøbes fra kunderne.
"nysynet" gælder kun i få dage, hvordan du får det til 3 måneder må være et rygte.

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2007 kl. 19:36

I min versen er nysynet max 3 måneder, sådan har jeg det bare.
Hvis man få lavet service på et aut. værksted eller ej, ja så er man da dum hvis man ikke få stemplet sin servicebog ?

Man kan ikke skrive service ok, hvis man ikke har en fuld servicebog!!!!

Man kan dog skrive servicebog medfølger eller fin servicebog ( hvis der mangler stempler )

Profil slettet

Profil slettet

18-02-2007 kl. 20:34

Hvad betyder service ok ? ja i min verden betyder det at man har en servicebog med alle stempler i den.

jeg har ringet til flere hvor de har skrevet service ok men hvor servicebogen slet ikke kunne skaffes ? hvor dum er man så ?

Med hensyn til nysynet ! man kan kun skrive nysynet hvis den er synet indenfor de sidste 3 måneder. ikke 12 måneder! det er spild af tid at ringe rundt og finde ud af, at folk ikke er ærlige omkring deres bil!

Profil slettet

Profil slettet

21-02-2007 kl. 13:26

Det er også et spørgsmål om penge... når der er penge indblandet, så skal man passe på med at være naiv.