Bilbasen Forum

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 12:39

Ang. 2003 Renault Laguna 1,9 dCi 120 Authentique 5d bilen har været et meget dyrt bekendtskab for mig jeg har i løbet af det sidste år skiftet kobling, gearkasse,intercooler og turbo. Dette giver et beløb på ca 50.000 kr i værkstedsregninger. Så hvis i overvejer at købe fransk bil så husk at det koster. Jeg køber aldrig renault mere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-01-2009 kl. 13:45

Jeg har engang haft en Mercedes hvor jeg, inden for 3 måneder måtte skifte nogenlunde det samme du du har været ude for.

Skulle det betyde at ALLE tyske biler er noget lort ??

Min gamle far har iøvrigt kørt 450.000 i sin Xantia fra 96 (fransk bil:-), og har aldrig hart problemer, ud over sliddele med den.

Det er da altid ærgeligt når noget sådan sker, men der er mandagsbiler inden for alle mærker.
Du skriver iøvrigt ikke noget om hvor meget den har kørt??

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-01-2009 kl. 13:49

Og netop som jeg sad og "savnede" et indlæg fra dig :-)

Hvorfor anbefaler du ham ikke at købe en 96 Carina, så vidt jeg kan forstå på dine 328 andre indlæg, så kan sådan een kurere alt lige fra Tennisalbue til morgenkvalme og over til finanskrisen.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2009 kl. 15:06

Det gælder også værditabene på franske biler. Se bare Citroen i dag !! Igen igen sætter de deres listepriser ned. F.eks. kr. 45.000 på en C4 Picasso - Hvad tror i lige det betyder for brugtprisen ?!! Havde en C5 i 3 år fra 05-08 - den tabte kr. 180000 på de 3 år samt 90000 km !!!!! Takket være importørens Yo-Yo priser.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

07-01-2009 kl. 15:28

Kunne du ikke prøve at være bare LIDT mere relevant med dine indlæg A.M.
Manden taler om dyre reperationer, hvad i %&&&# har nypriser med sagen at gøre?

Er du iøvrigt så naiv at du tror at det kun er franske biler biler der sættes ned?
Hvis det ikke ER gået op for dig, så er der noget i øjeblikket der hedder "Finanskrise" som betyder at der ikke sælges ret mange nye biler.
Citroen er i det mindste så ærlige at de skriver direkte i deres markedsføring at grundet lavt salg, så er der rabat på lagerbiler.
Andre mærker, feks. Toyota opretolder kunstigt høje listepriser, men giver så store rabatter, at de stakkels mennesker der køber til listeprisen nok skal få en afskrivning der "sparker røv"