Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Dug i Mondeo

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

02-11-2010 kl. 20:49

Hej Jeg har et problem med min Mondeo stc. fra 12/2004. Når det regner meget udenfor, så dugger bilen helt vildt indvendig, og klimaanlægget har svært ved at holde en afdugget på auto - jeg skal fyre helt op for blæseren for at den klarer det bare nogenlunde. Jeg tror ikke den er decideret utæt (kommer jeg tilbage til), for det er primært hvor vandet samles udenpå bilen når man kører, at den dugger - altså specielt forruden. Men ellers er det pænt fordelt rundt i bilen, og altså ikke koncentreret nogen steder, som om der er en utæthed. Mht. utæthed, så opdagede jeg engang, da jeg vaskede den, at der kom lidt stænk ind, da jeg skyllede ved underkanten af den allerbagerste siderude. Er det noget I kender til?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

02-11-2010 kl. 20:56

Hej Ulrich.

Har du nogensinde fået efterset dit klima-anlæg?
Hvis der ikke er væske nok i, eller det er beskidt, tørrer det ikke luften, og du kan blæse alt det du vil.

Prøv at få det chekket.

Hilsen Lars.

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

03-11-2010 kl. 09:39

Der ER altså også en anden mulighed.

Hvert efterår er der folk herinde der ikke kan forstå at netop deres bil dugger, mange af dem kører meget korte ture ( under 10km) det betyder at bilen slet ikke får udskiftet luften godt nok, det er ikke en fejl på bilen, sådan ER det bare.