Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Diesel - syn
Profil slettet
Kristian Petersen
bruger siden
24-03-2006
17-10-2006 kl. 14:29
Som Ole siger, så kan det være nødvendigt at få "blæst" en gammel dieselmaskine igennem inden syn. Men sørg for at motoren er 100% gennemvarm inden du kører den hårdt og inden synet!
For nej, ingen gamle dieselmotorer har særlig godt af den behandling de får ved et syn!
For nej, ingen gamle dieselmotorer har særlig godt af den behandling de får ved et syn!
Profil slettet
Profil slettet
18-10-2006 kl. 19:51
Vi havde en debat om emnet sidste år,en kolega var til syn og spurgte om man kunne undgå testen,det kunne godt lade sig sig gøre,men bilen skulle først til Ketner og afprøves der inden syn,men de er nødt til at gøre på samme måde for at måle rigtigt,så intet at hente der,man må bare se på og håbe det bedste.
Profil slettet
18-10-2006 kl. 19:51
Da jeg har erfaret, at man til syn giver dieselbiler fuld gas for at konstatere forureningstallet, vil jeg gerne bede om et råd - andre folks erfaing.
Jeg overvejer at få min bil skruet/droslet ned, således at den ikke vil tage så mange omdrejninger ved fuld bundgas. Er dette muligt/lovligt?
Jeg ønsker ikke at snyde, men kan ikke forstille mig at en 430.000 km gammel Mercedes-motor (3,0 - 124) kan tåle denne "mishandling".
Er der noget jeg kan gøre for, at min motor ikke bliver ødelagt?
Jeg overvejer at få min bil skruet/droslet ned, således at den ikke vil tage så mange omdrejninger ved fuld bundgas. Er dette muligt/lovligt?
Jeg ønsker ikke at snyde, men kan ikke forstille mig at en 430.000 km gammel Mercedes-motor (3,0 - 124) kan tåle denne "mishandling".
Er der noget jeg kan gøre for, at min motor ikke bliver ødelagt?