Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Diesel spørgsmål

Profil slettet

Profil slettet

05-10-2010 kl. 16:09

Jeg køre til daglig i en benzin bil men lånte en C-max på værkstedet i Diesel udgaven. Jeg har så et "dumt" spørgsmål, hvorfor siger man at man skal køre langt med en diesel før den bliver drifts varm ? når jeg på en 10 min køretur når op på de 90 grader lige så hurtigt som i min benziner ???? Det vil sige at motoren er 90 grader varm efter ca. 10 min. kørsel, altså, kan du vel godt bruge den hvis du eks. kun har 5-10 km på arbejde eller hvad ?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2010 kl. 17:10

Ikke noget dumt spørgsmål....Ja hvorfor siger man egentlig det....Så kunne man også spørge om motor i virkligheden er varm når måleren står på 90gr....Altså jeg mener helt sikkert at både benzin og diesel ikke er rigtig gennem varme før efter en halv times kørsel. Gennem varm betyder ud i alle kroge af motor. Man holder også en benzin motor varm kunstigt i motorløb. en diesel forbrænder sikkert ikke det diesel den lukker ind i motor de første 10-15km, så køre den ikke så langt på liter, og sviner mere, altså soder den mere i motor. Så vil der automatisk komme aflejringer i motor. Så allerbedst hvis man kan køre så langt så at motor brænder helt ren.

Sikkert mange meninger om dette.

Mvh

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

05-10-2010 kl. 18:40

Godt at en kunne forklare det. Så lærte jeg det. Super

Profil slettet

Profil slettet

06-10-2010 kl. 19:03

Det må da så gå ind under korte ture eller hvad ? du kan vel ikke køre meget mere end ca. 10 km på 10-15 min.