Bilbasen Forum
Det her er faktisk imponerende!
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
20-11-2013 kl. 17:21
Noget andet er eksempler som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/523i/30-aut/1958523
Jeg synes, der er imponerende at man kan få en bil med en treliters benzinmotor og aut. gear til at køre over 13 km/l. Og dette uden brug af turbo!
For få år tilbage kørte tilsvarende benzinbiler med aut.gear omkring 8 km/l. Godt gået. Nu er det bare pengene, som er et problem :-)
H P
bruger siden
06-01-2004
20-11-2013 kl. 20:26
Profil slettet
20-11-2013 kl. 21:40
Dette indlæg blev 20-11-2013 21:42 redigeret af dets forfatter.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
21-11-2013 kl. 00:46
Og nu ligger sådan en BMW jo heller ikke op til at køre økokørsel, så hvis man nu gjorde et forsøg, er jeg ikke i tvivl om at 14-15km/l er opnåeligt.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
21-11-2013 kl. 23:00
Taget i betragtning af, at en BMW kan køre 15km/l. når den er dobbelt så tung, kører på meget bredere dæk, har automatgear og har mere vindmodstand, så synes jeg faktisk at det er ret så imponerende.
Men jeg er faktisk også ret imponeret af BMW og Mercedes dieselmaskiner. Især hvis man kigger på E220 2.2 CDi. Den vejer 1650kg, yder 170hk og render alligevel 20.4km/l.
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
21-11-2013 kl. 23:48
Og så kan jeg starte min evige diskussion med KS igen: er en bil en luksusbil - selv om den kun har fire cyl?
Det forbilledlige ved BMWen er (synes jeg) at man får en ægte luksusbil med alt det "rigtige". Mange cyl. = lækker lyd og luksusfølelse, mulighed for rigelige kræfter (ja, så kører den ikke over 13 km/l), aut.gear og oceaner af plads.
Jeg synes, det er lidt "fattigt" at biler i 7-800.000 kr. klassen ikke har den rigtige lyd og det rigtige gear!
For to uger siden var jeg ude ved Lindholm-biler i Viborg og en potentiel køber til en Mercedes E280 3,0 (til en frygtelig masse penge) udtrykte faktisk meget godt, hvad jeg mener.
En sælger foreslog, at køberen gik ned i motorvolumen og købte en W212 Mercedes - altså modellen nyere.
Køberen afslog forslaget prompte med kommentaren - "så er der jo intet argument for at købe en Mercedes. Hvis man alligevel skal købe en fire cyl. bil, så kan jeg ikke se noget argument for ikke at købe en bil fra PGO-koncernen - som koster under halvdelen".
Det samme mener jeg, gør sig gældende for BMW 520d. Afgjort en smuk og dejlig bil - men oplevelsesmæssigt stikker den ikke en Renault/Peugeot som koster mellem halvdelen og en trediedel.
Dette indlæg blev 21-11-2013 23:49 redigeret af dets forfatter.
H P
bruger siden
06-01-2004
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
22-11-2013 kl. 11:05
Men ved at gå fra 6 til 4 propper, går der altså noget af oplevelsen. Præstationer er ikke alt. Det er muligt at f.eks. en Tesla er en lige så god bil til pengene, som en tilsvarende BMW eller Mercedes, men den mangler lyden. Lyden fra motoren har rigtigt meget at sige - for nogen. Jeg har f.eks. aldrig brudt mig om Fiat og kunne aldrig drømme om at købe en, men alligevel blev jeg nødt til at smile lidt når jeg i min læretid, var ude og prøvekøre Bravo/Marea med deres 5 cylindrede motorer. De lød simpelthen så fantastisk.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
22-11-2013 kl. 14:47
Går man ind på spritmonitor og kigger, så kan man se at samtlige på første side, er over 20km/l, og de næste par sider ligger den lige under. Det er altså NOGET fra de 30% som artiklen nævner, og bevidner om at det er føreren den er gal med, ikke maskineriet.
H P
bruger siden
06-01-2004
22-11-2013 kl. 15:35
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Som det også fremgår af kommentarerne, så tvivler jeg på at folk der kører BMW og andre premium mærker tænker ret meget over kørestilen. Det er nok mere reglen end undtagelsen, at der bliver trykket til for at komme frem.
Går man ind på spritmonitor og kigger, så kan man se at samtlige på første side, er over 20km/l, og de næste par sider ligger den lige under. Det er altså NOGET fra de 30% som artiklen nævner, og bevidner om at det er føreren den er gal med, ikke maskineriet.
Det er TESTMETODEN det er galt med, og ikke føreren
Det er ikke iorden at fabrikkerne som helhed får lov til den kreativitet (eller snyd) med tallene, som minimum bør det være en bil direkte fra samlebåndet de skal stille med.
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
22-11-2013 kl. 16:26
H P
bruger siden
06-01-2004
skrev:
Det er TESTMETODEN det er galt med, og ikke føreren
Det er ikke iorden at fabrikkerne som helhed får lov til den kreativitet (eller snyd) med tallene, som minimum bør det være en bil direkte fra samlebåndet de skal stille med.
Vi kan sagtens blive enige om at testmetoden langt fra er retvisende, men at beskylde BMW for at være den der "snyder" mest med resultatet, baseret på hvad folk reelt set kører per liter i den virkelige verden er forkert. Og det er det jeg mener med, at hvis man kigger på spritmonitor, så kan man se at det godt kan lade sig gøre, at opnå det fabrikanten lover. Der er jo intet galt i, at man under en test kører efter et så økonomisk mønster som overhovedet muligt. Skulle man teste bilerne efter hvordan de bliver kørt i virkeligheden, så ville f.eks. Ferrari aldrig nogensinde få en bil på vejen igen.
Igen kan man jo ikke beskylde fabrikkerne for, at bruge de muligheder de officielle tests lægger op til. Men jeg forstår så heller ikke, at det kan blive ved med at komme som en overraskelse for folk, at de ikke kan regne med at køre det der står i salgsannoncen.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
22-11-2013 kl. 16:55
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-11-2013 kl. 11:35
Men man kan jo også sige smag og behag...står de 2biler ved siden af hinanden vælger du Renaulten....Come on indrøm nu at Mercedesen er lækker at komme ind i forhold til så mange andre biler eller ......
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-11-2013 kl. 17:42
Beskatningsværdi på MB b180cdi er 309.501,-
K S nu taler vi vel om den samme bil....altså 2011 modellen i MB klasse b
Dette indlæg blev 23-11-2013 18:07 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
23-11-2013 kl. 19:29
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2013 kl. 13:47
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
24-11-2013 kl. 14:26
T Nielsen
bruger siden
03-12-2009
skrev:
K S min viden fejler intet...men du vil have renaulten er best i test selvom tal og kurver viser andre ting. Jeg nævner også at chrash test næsten ikke er set bedre....er det varm luft tror du, at mercedes får så mange procent på beskyttelse af personer i bil og ivørigt flotte grønne zoner på bilen....Nårh nej må være mærket man betaler for som anført højere oppe :-) Godt man er mærke dyr isåfald
Kan du ikke smide et link til det du snakker om?
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2013 kl. 15:09
http://www.euroncap.com/de/results/mercedes_benz/b_class/2011/465.aspx
http://www.euroncap.com/de/results/renault/grand_scenic/367.aspx
Dette indlæg blev 24-11-2013 15:15 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2013 kl. 15:18
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
24-11-2013 kl. 15:18
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2013 kl. 15:26
Iøvrigt er kravende blevet skærpet siden test af Renault :-)
Dette indlæg blev 24-11-2013 15:57 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2013 kl. 15:51
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
skrev:
Jeg kan ikke finde en crash test af nyere scenic, så det er jo svært at sammenligne.
Det er sådan set underordnet....man sammenligner med dem der er for hånden
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
Profil slettet
24-11-2013 kl. 16:52
Både Renault Scenic II & III har begge opnået 5 stjerner.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2013 kl. 17:36
mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
http://www.sikkerbil.dk/LISTER/2009-scoreliste.html
Både Renault Scenic II & III har begge opnået 5 stjerner.
mads følg lidt med vil du....kravende er skærpet til stjerner, plus det faktum at man skal læse rapporten ang testen
Profil slettet
24-11-2013 kl. 17:47
Profil slettet
24-11-2013 kl. 19:15
Men tag et kig på listen og du vil se fede og dyre luxsus biler få 3 og 4 stjerner kun, efter de gamle regler :-( så der er mange bilmærker som har meget arbejde foran sig.
Mvh
Mads Andersen
www.e-bil.dk
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
24-11-2013 kl. 19:15
Christian Lang
bruger siden
16-08-2013
skrev:
Det var da den største gang pladder jeg nogensinde har hørt - du mener simpelthen at en Renault eller Peugeot og BMW kan sidestilles rent oplevelsesmæssigt??? Hold nu op.......
Kvaliteten af materialerne er langt bedre i Bimmeren, den trækker i den rigtige ende, køreegenskaberne er lysår foran, sæder og ergonomien er bedre, designet og smarte detaljer er langt mere gennemtænkt, motorerne er langt bedre, komforten er langt bedre og jeg kunne blive ved. Så uanset hvor mange cylindre den har, så vil det altid være en bedre bil....
Kære Christian
Vil du gøre mig en tjeneste: prøv at læse dine egne svar igennem! Hvorfor den hårde tone? Du og jeg er stødt på hinanden i forbindelse med, at vi begge interesserer os for biler. Vi kender ikke hinanden personligt!
Derfor: undlad venligst den hårde tone. Det spreder en dårlig stemning. Jeg respekterer din ret til at være uenig med mig (og andre), men de hårde ord er altså unødvendige.
Jeg synes i øvrigt, det er nogle gode argumenter, du kommer med - men jeg er ikke enig. For mig skal der en lækker motorlyd til, at man kan kalde en bil for en ekstra ordinær oplevelse.
MVH Joakim
Profil slettet
24-11-2013 kl. 20:22
Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008
24-11-2013 kl. 20:55
mads Andersen
bruger siden
06-04-2005
skrev:
Dette forum er desværre præget af en negativ stemning, der er få som ødelægger det for alle de andre men den største fejl ligger hos admin på siden som slet ikke er tilstede og holder styr på de brugere som har brug for en løftet pegefinger.
Det er da ikke så længe siden du fik slettet et indlæg her på siden, af en admin?
Profil slettet
24-11-2013 kl. 21:08
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
24-11-2013 kl. 21:19
Profil slettet
24-11-2013 kl. 21:55
Godt ord igen Mr. T...Må jeg kalde dig det?
Profil slettet
25-11-2013 kl. 09:20
Joakim S
bruger siden
15-04-2013
skrev:
Et er at tage en bil på 7-800 kg og komme en tre cyl. motor i bilen med det resultat, at denne kan køre over 20 km/l. Det er ok - men ikke sindsoprivende, synes jeg.
Noget andet er eksempler som denne:
http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/bmw/523i/30-aut/1958523
Jeg synes, der er imponerende at man kan få en bil med en treliters benzinmotor og aut. gear til at køre over 13 km/l. Og dette uden brug af turbo!
For få år tilbage kørte tilsvarende benzinbiler med aut.gear omkring 8 km/l. Godt gået. Nu er det bare pengene, som er et problem :-)
Er der nogen, der kan huske dette - det første indlæg i tråden... Der kan da tale om tråden, der stak af.. ;)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-11-2013 kl. 13:32
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
25-11-2013 kl. 16:28
Profil slettet
25-11-2013 kl. 21:31
K S
bruger siden
16-01-2006
skrev:
Det afhænger helt af, hvad man prioriterer.
Men du svarede ikke rigtigt på mit spørgsmål?
Ok K S, hvornår kommer du selv med nogle fakta ang. Dine påstande?
(Injurier er ikke tilladt; eventuelle påstande skal følges op med fakta.)Sådan står der i regler for dette forum! Så prøv lige at overholde disse.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-11-2013 kl. 13:55
Jeg kan så se i dine svar til andre at det er din egen mening du bruger til at sidestille de 2 biler, nu du ikke kan finde fakta på materialer osv...
Nu er et enkelt spørgsmål om man har kørt bilerne ingenlunde relevant for de øvrige spørgsmål vedr. pris sikkerhed materialer, men det har jeg. Spørgsmålet er imidlertid om svaret vil blive anderledes eller du er låst fast på Renault for good .-)
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
26-11-2013 kl. 23:54
Jeg nævner ikke navne eller kilder, men i debatter om biler også de dyre er man blevet meget enig om at man får hvad man betaler for, og at der er en del forskel på bmw'er Mercedes kontra de andre "alm" mærker om du vil...
Forstår ikke helt hvorfor det er indiskutabelt at hænge lidt ved merprisen....der er tale om en bil der som diesel er ca 80.000 kr dyre end den anden....Er det varm luft når bil branchen som helhed hilser den b klasse velkommen som noget de ikke skulle se til den slags penge....fra 355 i benzin med turbo. Hvis det kun er udstødning den er gal med, betaler jeg da gerne for en rustfri....Men er vel ikke det her handler om.....du så dit snit til at sammenligne mercedes b klasse op mod din egen Renault, og fred være med det....for du er vel Renault mand i sagens natur...Jaa ved godt Mercedes har haft år hvor rusten plagede dem, men har de vist styr på nu. Men syns et eller andet sted mere om hvis du eks havde skrevet...at du ikke bryder dig meget om Mercedes'en i b klasse, og hellere ville have en Renault til billigere penge. .
Fremkommer merudgiften til B klassen ikke ved bla..ny undervogn, radar assist, alufælge med conti. altså nyudhvikling af selve bilen, med de nævnte ting og så interiør og finish om du vil....
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
27-11-2013 kl. 14:16
Når vi taler om lånte motorer er den vel kun en af slagsen i diesel version. Resten er deres egne..Ang dæk vil jeg foretrække conti....har årlang erfaring for at eks Michelin larmer på mange biler og conti er tyst...
En i famillien har netop købt en b klasse, men en 200cdi med 7g...nuvel så koster det noget mere...jeg selv overvejer den lille benziner, da jeg syns den trækker og køre rigtig fint . til en pris på 355 i liste, men dog kan fås med en lille rabat...ang den version med Renault's 1,5 motor som iøvrigt trækker fremragende og er tyst, er der pt mange til salg for 339.000 som har kørt få km....der mener jeg der er interressant for nogle der vil have diesel og som ikke vil højere op i prisen..Nuvel jeg kan være farvet af at jeg syns bilen er pæn i denne lille mpv klasse, og det at der ikke er downsize motorer på bilerne...Iøvrigt syns jeg den er fin som helt original uden eks sports pakke og paramter styring, og komfort mæssigt køre mere som det den er beregnet til...
Og til sidst.....jo jeg "driller" dig klart om du vil pga udtaelsen højere oppe, men måske kan jeg selv bruge uenigheden til noget konstruktivt ang evt køb .
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
27-11-2013 kl. 17:45
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
28-11-2013 kl. 14:46