Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Defekt gearkasse?

R P

R P
bruger siden
19-09-2003

18-05-2011 kl. 10:54

Hej Forum, Jeg er bange for, at gearkassen på min Mini Cooper (årgang ´03) er røget. Der kommer i hvert fald en lyd fra fronten af bilen, som minder om en trækaksel el. machet, der er røget - bortset fra lyden er der hele tiden (under acceleration, ligeudkørsel og motorbremsning), og ikke kun, når man drejer. Lyden stopper, når jeg kobler ud. Endelig følger lyden omdrejningerne, og er der i alle gear (den bliver dog ikke højere db-mæssigt). Muligvis at der er nogle kloge hoveder derude, der kan bekræfte (eller endnu bedre, afkræfte:-), at det er gearkassen, den er gal med....? Og i så fald, er der nogle gode anbefalinger til, hvem jeg bør lade se på bilen (helst ikke BMW / Mini gr. de heftige priser) i Hovedstadsområdet / Sydsverige? På forhånd mange tak! /Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

18-05-2011 kl. 11:47

Hej Lars.

Ærgeligt, men du er nødt til at få en fagmand til at SE bilen, uanset hvilket svar du vil få herinde, så kan du ikke bruge det til en pind.
Få en diagnose og derefter skal bilen behandles ( ligessom når du er hos lægen :-)

R P

R P
bruger siden
19-09-2003

18-05-2011 kl. 21:13

Tak for de mange gode råd. Kan det alligevel tænkes, at det er en trækaksel el. lign.? Har fået et par private kommentarer herpå.
Er i øvrigt helt enig i, at kun en professionel kan stille diagnosen...