Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Dansk benzin til VW Fsi og Tfsi

Profil slettet

Profil slettet

30-04-2008 kl. 21:13

Så vidt jeg husker hed det sig for et par år siden at benzinen på det danske marked ikke var god nok til at få det fulde udbytte ud af VW´s nye benzinmotorer. Der er ganske enkelt for meget svovl i eller med andre ord er renhedsgraden ikke god nok til de fine nye benzinmotorkonstruktioner. Jeg tror nok man sagde at man "manglede" ca. 10-20 % af max. ydeevne pga. den "dårligere" benzin i Dk end i f.eks Tyskland. Er det rigtigt? Har det noget på sig og er det evt. stadig aktuelt?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

02-05-2008 kl. 19:11

Er der ikke en kemi-nørd eller anden kyndig person som har lyst til et indlæg vedr. dette. I disse tider hvor fordelen og interessen måske er dalende fro diesel kontra benzin, synes jeg det er et interessant aspekt, hvis den danske brændstofkvalitet ikke kan følge med motorudviklingen!

Jannik P

Jannik P
bruger siden
12-04-2005

08-06-2008 kl. 22:08

Forkert !
Minimums kravet til Benzin solgt i EU er specificeret i EN 228 standard - se evt et af mine tidligere svar - disse krav er også gældende i DK.

At enkelte selskaber sælger en bedre kvalitet er korrekt, Kemien er ikke nødvendigvis den samme, men kravene skal overholdes. Du skal ikke regne med at selskaberne gør meget andet end at tilføje et additiv, som reducerer friktion og et additiv som renser. Ydelsen vil som regel kun kunne ændres med Oktan forøgelse. Brug den i DK nye Oktan 99 - den sælges som oktan 100 i Tyskland :-)

Sidst rettet: 8/6-08