Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

dårlig handel

Ole Christensen

Ole Christensen
bruger siden
21-01-2005

06-11-2008 kl. 12:55

Ang. 2001 Toyota Avensis 1,8 VVT-i Terra 4d Købte privat en Avensis 1,8 VVT-i Terra 4 D 2001 men har oplevet problemer med stort olieforbrug, hård kobling og ødelagt gearkasse, selv om servicebogen har været fulgt fra 2001. Så husk at tjekke olieforbrug og gearkasse/kobling inden evt. køb. Motorblokken skifter Toyota pga. det høje olieforbrug ikke, hvis bilen er over 6 år gammel, hvilket jeg ikke forstår, da det må være konstruktionsfejl. Yngre biler har fået skiftet motorblokken, hvilket indikerer, at Toyota erkender fejlen i motorblokken!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ole Christensen

Ole Christensen
bruger siden
21-01-2005

06-11-2008 kl. 16:25

Den tidligere ejer havde bemærket det overfor værkstedet, som afviste det med, at det var normalt ved højtydende motorer! Bilen har iøvrigt "kun" gået 130.000 km.

Ole Christensen

Ole Christensen
bruger siden
21-01-2005

06-11-2008 kl. 19:07

Jeg har prøvet både på værkstedet og skrevet til Toyota Danmark, som ikke mener, at de er forpligtet til at hjælpe, nu da bilen er 6 år gammel. Nu må jeg prøve rvs-treatment, da det er billigt og forhåbentligt virker både på gearkassen og olieforbruget, som det skrives på deres hjemmeside.

Ole Christensen

Ole Christensen
bruger siden
21-01-2005

06-11-2008 kl. 20:45

Koblingen var lidt hård ved prøvekørslen, hvilket jeg også har accepteret. Efter 4 måneder er der dog pludselig sket noget med gearkassen, som jeg ikke forstår kan ske. Der er nu en del støj fra bilen, og gearskiftet er blevet meget stramt. Disse fejl var der ikke før. Jeg burde måske have været lidt grundigere før handlen, men i min naivitet troede jeg, at Toyota bare var en bil, der ikke kunne være problemer med, da jeg selv er tidligere ejer af 2 Corollaer, som bare kørte uden problemer.