Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Dårlig affjedring
Ole Christensen
bruger siden
21-01-2005
10-08-2011 kl. 10:08
Ang. 2005 Toyota Corolla 1,6 Terra st.car 5d
Dette er min 3. Corolla 1,6. De 2 første var også 1,6 men 4-dørs fra hhv. 1992 og 1997. Affjedringen og køreegenskaberne var bare i top. I min nuværende st.car er affedringen meget dårlig. Enhver forhindring på vejen mærkes tydeligt, hvis ikke man kravler over i lav fart. Jeg har hørt, at Toyota på et tidspunkt har ændret undervognen, så den er strammere. Det må være det, som der er sket her. Den kører ca. 12,5 km/l, så det er ikke så fantastisk. Men ellers kører den ok. Jeg er dog lun på at skifte til en Focus eller andet, da kørekomforten i Corollaen er alt for lav. Derudover er der iøvrigt heller ikke aircon.
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
10-08-2011 kl. 12:41
Ole.
Noget tyder lidt på at du har en lidt anden idé om hvad der er godt og skidt.
De ældre biler er meget mere bløde i affjedringen, men det er altså ikke det samme som bedre. I nyere biler er affjedringen bare mere fast, og mere korrekt. De er også MEGET mere sikre, i en evt undvigemanøvre.
Uanset om du skifter til Focus, Golf, Astra, Cee´d eller hvad de nu ellers hedder alle sammen, så vil du opleve at de er meget mere faste i undervognen end dine gamle Corollaer.
For der er nemlig måden moderne biler bliver skruet sammen på.
Så din nuværende Corolla er der formentlig ikke noget galt med. Den er sikkert lige som den skal være.
Noget tyder lidt på at du har en lidt anden idé om hvad der er godt og skidt.
De ældre biler er meget mere bløde i affjedringen, men det er altså ikke det samme som bedre. I nyere biler er affjedringen bare mere fast, og mere korrekt. De er også MEGET mere sikre, i en evt undvigemanøvre.
Uanset om du skifter til Focus, Golf, Astra, Cee´d eller hvad de nu ellers hedder alle sammen, så vil du opleve at de er meget mere faste i undervognen end dine gamle Corollaer.
For der er nemlig måden moderne biler bliver skruet sammen på.
Så din nuværende Corolla er der formentlig ikke noget galt med. Den er sikkert lige som den skal være.