Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Citroen C5 stationcar
Profil slettet
27-02-2007 kl. 17:39
Hej
Vi skal ud og anskaffe en stationcar, som vi kan have familien i. Vi har kigget på meget forskelligt, og er nok som mange andre kommet til den konklution, at C5 er et godt bud på en stationcar. Man får meget bil for pengene, den er stor og rummelig. Så langt så godt.
MEN, er der hold i alt det snak om franske biler, specielt citroen? Er de virkelige så dårlige? Vi har hørt lidt forskeligt her og der, men ikke fra nogle som faktisk selv har haft en C5'er. Derfor spørger vi her om jeres erfaringer. Vi vil gerne høre alle mening, men nok specilelt fra folk der selv har haft en C5'er
Vi kigger efter en C5'er fra 2002-2003. Den må ikke have gået mere end ca. 130000 km. Så kan pisen jo svinge lidt...
Håber I kan hjælpe.
Hilsen
Familien på 3
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
28-02-2007 kl. 11:00
Hej
Jeg kan godt forstå hvorfor du kigger på C5. Den er MEGET rummelig. Og i den kan man have alt sit habengut.
Men iflg leasingselskaberne og FDM er det ikke en bil der er kendt for at være fejlfri. Der var en test for et stykke tid siden, hvor de havde vurderet alle de mest alm. firmabiler. Og C5 fik kun 2 ud af 6 stjerner. Ikke specielt godt.
En anden ting er at, det er dyrt at få dem repareret, iflg min Kammerat der godt nok lige er stoppet som Citroén-Mekaniker. Især bremser er dyre at få lavet.
Men rummelig og velkørende, det er den.
Jeg ville ikke selv eje sådan en...
mvh Martin
Jeg kan godt forstå hvorfor du kigger på C5. Den er MEGET rummelig. Og i den kan man have alt sit habengut.
Men iflg leasingselskaberne og FDM er det ikke en bil der er kendt for at være fejlfri. Der var en test for et stykke tid siden, hvor de havde vurderet alle de mest alm. firmabiler. Og C5 fik kun 2 ud af 6 stjerner. Ikke specielt godt.
En anden ting er at, det er dyrt at få dem repareret, iflg min Kammerat der godt nok lige er stoppet som Citroén-Mekaniker. Især bremser er dyre at få lavet.
Men rummelig og velkørende, det er den.
Jeg ville ikke selv eje sådan en...
mvh Martin