Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Chiptuning af Mondeo TDCI???

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

03-04-2008 kl. 13:42

Hej med jer Jeg har købt en Mondeo TDCI 130 hk, og jeg ville gerne vide, om der er nogen, der har erfaring med at chippe sådan en. Hvem skal man bede om det og har det nogen effekt? Jeg fik chippet min A2 3L hos Palm, men de kan ikke klare en Mondeo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jeppe Friberg

Jeppe Friberg
bruger siden
06-01-2004

04-04-2008 kl. 12:03

Jeg bor på Sjælland, og Mondeoen har kørt 150.000. Den har fået en kompressionstest og alt er OK

Nils Thomassen

Nils Thomassen
bruger siden
16-01-2008

11-04-2008 kl. 12:33

Hej Jeppe,

Jeg har selv gået i samme tanker om min 130HK 2.0 Mondeo. Jeg købte en powerboks (ca. 4000) fra Landberg.dk igår og er indtil videre yderst tilfreds. Det er jo ikke en tuning som sådan, men det fungerer satme godt. Jeg ved ikke noget om hvor meget ekstra ydelse den giver, men det er KLART mærkbart. Fra lister kan jeg se at den skulle være rykket 25-30 HK op (foruden en spanfuld NM) hvilket nok skal passe (men jeg har som sagt ikke målt det). Den er væsentlig mere potent på motorvejen nu og en del kvikkere i byen. den sekstrins gearkasse er også lidt nemmere at arbejde med i byen, for det er som om den tager ved lidt længere nede i omdrejninger i de lave gear (så man hurtigere kan skifte fra fx 1. til 2.)

Ville egentlig have haft sådan en økoboks-fætter, men den var ikke på markedet længere - så jeg valgte denne istedet. Har kun kørt 150 km siden jeg satte den i (meget nem montering), men baseret på det er der en mindre forbedring af forbruget. Vil lige prøve at måle på en hel tank og se om det er noget der er værd at nævne - det tror jeg dog det er.

Hvis der er nogen der kører med den samme (type) boks der har forsøgt sig med at vælge andre indstillinger end det den leveres med vil jeg gerne vide om det kan betale sig?

Anyway, håber du finder en løsning Jeppe, jeg er i hvert fald godt tilfreds med min boks. Der er en del forskellige forhandlere og det virker til at det er nogenlunde det samme de sælger. Jeg valgte udelukkende Landberg fordi det passede geografisk og fordi jeg vidste at stikkene var originale.

Venlig hilsen
Nils Thomassen