Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Castrol motorolie-hvor købes det?
Profil slettet
10-08-2008 kl. 15:15
Hej
Hvor kan jeg sådan en søndag købe Castrol motorolie?
Jeg har tidligere købt det hos T Hansen, men har ikke set det andre steder. Er der nogen som ved om det kan købes på en tank, og i givet fald hvilke?
Profil slettet
10-08-2008 kl. 15:59
Skal det forstås sådan, at det ikke fås på nogen tankstationer ?
Profil slettet
10-08-2008 kl. 17:59
..For god hjælp. Har valgt at vente til i morgen mandag og besøge T.Hansen. Bare pudsigt at, vel nok den mest seriøse producent af smøreolie, ikke sælger sine produkter lidt mere tilgængeligt !! Måske de har brug for en marketingsmand ?
Jeg mener T. Hansen og måske i Bilka på tilbud i 4 liter dunk!!! Virker sgu forkert på mig. Men jeg stoler på Castrol-olie, så jeg må jo snige mig ind i Brian-temblet (T.Hansen), lede blandt rævehaler og overdimensionerede skørtesæt og forhåbentligt få min 1 liter gyldne dråber :-)
Jeg mener T. Hansen og måske i Bilka på tilbud i 4 liter dunk!!! Virker sgu forkert på mig. Men jeg stoler på Castrol-olie, så jeg må jo snige mig ind i Brian-temblet (T.Hansen), lede blandt rævehaler og overdimensionerede skørtesæt og forhåbentligt få min 1 liter gyldne dråber :-)
Profil slettet
10-08-2008 kl. 18:59
TTE - Ved ikke hvad det er! Min bil bruger ikke ret meget olie, men efter sommerferiens autobahn drøneri opdagede jeg i dag at min. grænsen var nær. På dækslet skriver de Castrol Edge 5w-30 og min nye Passat fortjener det bedste. Kunne derfor ikke drømme om at hælde OK-olie på.
Profil slettet
10-08-2008 kl. 20:07
Jan - det skulle ovennævnte da også kunne bruges til?
læs:
Vi elsker biler!
Castrol har i mere end 100 år vist det gennem de olier, vi producerer. Castrol EDGE er vores absolut mest komplette serie af motorolier. Oliens formulering sikrer optimal ydelse til alle motorens kritiske områder. Castrol EDGE er en fuldsyntetisk olie til krævende kørere, der elsker biler. Olien i denne dunk er særligt udviklet til at:
Klare de mest krævende VW motorolietests for at beskytte alle dele af motoren
Leve op til krav for moderne VW diesel- og benzinmotorer
Give den bedste beskyttelse af de nyeste udstødningssystemer
Beskytte det unikke FSI ventilsystem mod aflejringer
Udnytte den syntetiske teknologi til at være konventionelle olier overlegen.
Godkendelser og Specifikationer:
SAE 5W-30
ACEA A3/B3/B4
BMW Longlife-04
VW 504 00/ 507 00
MB 229.51
Fuldsyntetisk teknologi Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 skal kun anvendes til VW PD motorer der kører fast service (15.000 km / 1 år). Hvor der er foreskrevet VW longlife godkendelser ( 503 00, 504 00, 506 00, 506 01, 507 00 ), bruges Castrol EDGE 5W-
Castrol EDGE 5W/30 er udviklet i samarbejde med Volkswagen-gruppen. Denne motorolie sætter helt ny industristandard for egenskaber i en motor. Alt for at minimere skadelige udstødningsgasser, som kan skade miljøet. Teknologien i dette produkt bibeholder livslængden på dieselpartikelfiltre uden at blokere dem i utide.
Castrol EDGE 5W/30 (Long-life III) kan anvendes i både benzin- og dieselmotorer, hvor specifikationerne VW 504.00 og 507.00 kræves. Denne nye motorolie erstatter desuden de fleste tidligere VW-specifikationer.
Med dens gode smøre-, miljø- og rengørende egenskaber kan denne motorolie anvendes til moderne FSi, TDi og turboladede motorer.
Sidst rettet: 10/8-08
læs:
Vi elsker biler!
Castrol har i mere end 100 år vist det gennem de olier, vi producerer. Castrol EDGE er vores absolut mest komplette serie af motorolier. Oliens formulering sikrer optimal ydelse til alle motorens kritiske områder. Castrol EDGE er en fuldsyntetisk olie til krævende kørere, der elsker biler. Olien i denne dunk er særligt udviklet til at:
Klare de mest krævende VW motorolietests for at beskytte alle dele af motoren
Leve op til krav for moderne VW diesel- og benzinmotorer
Give den bedste beskyttelse af de nyeste udstødningssystemer
Beskytte det unikke FSI ventilsystem mod aflejringer
Udnytte den syntetiske teknologi til at være konventionelle olier overlegen.
Godkendelser og Specifikationer:
SAE 5W-30
ACEA A3/B3/B4
BMW Longlife-04
VW 504 00/ 507 00
MB 229.51
Fuldsyntetisk teknologi Castrol EDGE Turbo Diesel 5W-40 skal kun anvendes til VW PD motorer der kører fast service (15.000 km / 1 år). Hvor der er foreskrevet VW longlife godkendelser ( 503 00, 504 00, 506 00, 506 01, 507 00 ), bruges Castrol EDGE 5W-
Castrol EDGE 5W/30 er udviklet i samarbejde med Volkswagen-gruppen. Denne motorolie sætter helt ny industristandard for egenskaber i en motor. Alt for at minimere skadelige udstødningsgasser, som kan skade miljøet. Teknologien i dette produkt bibeholder livslængden på dieselpartikelfiltre uden at blokere dem i utide.
Castrol EDGE 5W/30 (Long-life III) kan anvendes i både benzin- og dieselmotorer, hvor specifikationerne VW 504.00 og 507.00 kræves. Denne nye motorolie erstatter desuden de fleste tidligere VW-specifikationer.
Med dens gode smøre-, miljø- og rengørende egenskaber kan denne motorolie anvendes til moderne FSi, TDi og turboladede motorer.
Sidst rettet: 10/8-08