Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
C5 - det virker godt nok billigt!
Profil slettet
19-09-2010 kl. 21:42
Jeg har netop set på Citröen C5. En nydelig bil og så ser den utrolig komfortabel ud: lækre store sæder, masser af komfort udstyr - altsammen i en ret stor karosse.
Priserne er jo endnu mere forbløffende: e 1,6 HDI årg. 2006 med et fornuftigt km-tal - fåes for under 100.000. Og en benzindrevet udgave kan fåes med et endnu lavere km-tal.
Er der noget man bør tage i betragtning? Jeg kunne godt tænke mig en stor lækker bil som C5, men vil ikke have råd til dyre - og mange rep.
Har bilen svagheder og hvilke ? Det bedes taget i betragtning, at bilen jeg vil købe nok vil have kørt ca. 100.000 km.
Jeg repekterer, hvis du ikke kan lide franske biler, men vil gerne nøjes med at modtage saglige breve fra tidl. indehavere, som kan fortælle om deres erfaringer.
På forhånd tak!
Joakim
Dette indlæg blev 19-09-2010 21:43 redigeret af dets forfatter.
Michael N
bruger siden
06-04-2005
19-09-2010 kl. 22:54
C5 kører dejligt, hvis man vurderer komfort som det vigtigste.
Visse bagsæde passagerer vil dog hævde at de bliver lettere søsyge af at køre i en C5... jeg har dog aldrig selv oplevet det som et problem.
C5 har flere fejl en gennemsnitlige biler, det viser alle test, men tilgengæld så er brugt prisen også meget billigere.
Få tjekket undervogn og de berømte gaskugler og tjek alt el og klimaanlæg.
Benzin udgaverne har haft problemer med motorstyringen, men jeg mener Citroen fik styr på det i de senere udgaver.
Jeg mener selv at 1,6 hdi er bedste køb.
Visse bagsæde passagerer vil dog hævde at de bliver lettere søsyge af at køre i en C5... jeg har dog aldrig selv oplevet det som et problem.
C5 har flere fejl en gennemsnitlige biler, det viser alle test, men tilgengæld så er brugt prisen også meget billigere.
Få tjekket undervogn og de berømte gaskugler og tjek alt el og klimaanlæg.
Benzin udgaverne har haft problemer med motorstyringen, men jeg mener Citroen fik styr på det i de senere udgaver.
Jeg mener selv at 1,6 hdi er bedste køb.