Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt Renault Megane II stationwagon fra 2004?

Profil slettet

Profil slettet

02-03-2007 kl. 20:54

Hej Jeg har en 10 år gammel Toyota Coralla 1,3 GLS stationcar som jeg overvejer at udskifte med en nyere bil i samme størrelse. Vil gerne have aircon og god sikkerhed fordi vi jo næsten altid har ungerne med i bilen. Jeg er utroligt glad for min Toyota, den er aldrig i stykker og starter altid. Vi kører ikke særligt meget max 12000 km om året og derfor er jeg ude efter en cirka 3 år gammel stationcar bil som har høj sikkerhed, aircon og er golf klasse størrelse. Jeg har kigget lidt på en nyere Corolla men synes faktisk de er temmeligt dyrer i forhold til hvad de indeholder af udstyr. Er i min søgen så faldet over Renault Megane 2 som kan fåes for under 200.000 kr med cirka 50-60.000 km på bagen. Og det er så med ALT i udstyr. Spørgsmålet er dur de? Går de meget i stykker? Er der andre gode forslag til biler jeg bør overveje til under 200.000 kr og som ikke har kørt mere en 60.000km? Mvh Claus

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

martin lund

martin lund
bruger siden
03-03-2007

03-03-2007 kl. 06:18

hej claus

jeg havde selv samme overvejelser over kvalitet med renault - men syntes simpelthen den var for flot og lækker i udstyr til at jeg kunne sige nej. - en Nissan-mekaniker langt ude i familien fortæller mig at megane II er den første bil renault lavede efter deres samarbejde med Nissan og der er mange fælles dele med nissan = forbedret kvalitet. det valgte jeg at tro på.
har nu kørt 30 k på godt et år og haft den til obl. service.

Intet har der været af fejl - ikke en lysende lampe eller mislyd. Jeg føler mig heldig og overbevist kvaliteten

den kører faktisk 19 km/l i snit over de 30000 km (med 18" sommerdæk) - så jeg er imponeret over dne lille 1,5 dci

mvh Martin

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2007 kl. 08:04

Jeg er ikke Toyota fan må bare konstatere at de ikke går i stykker og at når jeg er til syn får jeg ros og det på trods af at jeg ikke har gjort noget specielt ved den.

Men jeg må jo ud og prøve køre sådan en Megane fætter. Tak for info.

Profil slettet

Profil slettet

03-03-2007 kl. 08:05

Det som jeg her mest bange for er de elekstriske komponenter har hørt at de franske mærker tit har problemer med denne del. Men på den anden side kan man jo reparerer meget for det som den er billigere end en japser :)