Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt Audi A3 eller Golf4

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

10-01-2009 kl. 12:04

Hej med jer, Jeg overvejer, at skifte min gamle bil (Toyota Corolla) ud her til sommer. Om mig selv kan jeg sige, at jeg er 29 år gammel og har haft egen bil i 3 år. Jeg har lidt en drøm om, at købe en brugt Audi A3 eller en Golf4 (årgang 1997-1999), hvor Audien klart vil være mit første valg. Problemet er bare, at de holder prisen godt og at man derfor skal betale en pæn sum penge for at anskaffe sig en af disse to vogne. Konkret er jeg villig til at ligge et sted i mellem 80.000-100.000 kr. for en brugt A3'er eller Golf. Motorstørrelsesmæssigt kigger jeg efter en 1,8 eller 1,8T (Audi A3)/GTI Turbo (Golf4) og kan jeg selv vælge jeg vil da helst have en 1,8T/GTI Turbo. Jeg kan se, at det er muligt at anskaffe både Audien og Golfen for lige under 100.000 kr.. Dog har langt de fleste så kørt lige godt 200.000 km og er gerne fra perioden 1997-1999. Jeg har hverken ejet en Audi eller Golf selv så jeg har ikke de store erfaringer i forhold til de to vogne. Så jeg kunne godt bruge lidt tips, råd og erfaringer omkring disse to biler: - Er der typisk mange reparationer i vente givet, at bilerne typisk har gået 200.000 km? - Hvad er de typiske fejl og reparationer der skal laves/foretages? - Hvad er jeres erfaringer i forhold til vedligeholdelse af bilerne? - Hvilke svagheder kendetegner A3'eren og Golfen (årgang 1997-1999)? og ultimativt - bør jeg revurdere mine tanker om, at anskaffe en A3'er eller en Golf4 hvis jeg kun er villig til, at ligge 100.000 kr.? Jeg håber, at i har lyst til at dele jeres erfaringer, for det vil være en stor hjælp for mig i min videre søgen og beslutninger. På forhånd tak for hjælpen. Mvh. Søren

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

10-01-2009 kl. 17:59

Vi står lidt i samme situation vedr. bil nr. 2. Godt nok med en mere moderat motor: 1,6 el. 1,8. Min research giver bestemt det resultat at du skal gå efter en Golf . Vi ser så på biler fra 2000 og frem til max. kr. 150000. Derfor er vores favorit Golf .

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

11-01-2009 kl. 00:32

Hej alle,

Først og fremmest vil jeg foreløbigt sige tak for svarene.

Jeg kan se, at en Golf4 er noget billigere end en Audi. Det jeg ikke kan genemskue er om det blot er de fire ringe (Audi) du betaler for eller om der er reelt er forskel på f.eks. en Golf4 1,8 og en Audi A3 1,8.

Jeg kan sagtens nøjes med en 1,8'er men jeg vil da foretrække en 1,8T/GTI Turbo - jeg har tidligere haft en Alfa Romeo 156 2,0 T.Spark og var glad for dens kvikke fremdrift.

På forsikringssiden er jeg godt klar over, at det koster at køre "turbo".

Mvh.

Søren

Søren Meyer

Søren Meyer
bruger siden
12-08-2007

12-02-2009 kl. 13:56

Hej med jer,

Nu har jeg fået solgt min gamle Toyota Corolla og står faktisk nu reelt overfor, at skulle vælge i mellem en A3'er eller en Golf4.

Jeg har fundet flere Audi A3 og Golf4 med motorstørrelsen 1,6 som har gået under 100.000 km. De er til, at betale og virker umiddelbart til, at være meget fornuftige bud. Skal jeg op og have en Audi A3 1,8T så vil de med mit budget have gået omkring 200.000 km.

Mit umiddelbare første valg vil være en A3'er da jeg er fan af Audi. Det er dog ikke et absolut "must" da jeg ved, at A3'eren og Golfen er meget identisk.

Spørgsmålet er om jeg bør vælge en 1,6'er med færre kilometer på tælleren fremfor en 1,8T med godt og vel 200.000 km på tælleren? Jeg vil i bund og grund gerne have en 1,8T da den er kvik og samtidig er relativ økonomisk. Men jeg ved også godt hvilken risiko det evt. bære med sig idet bilen har kørt så langt og givetvis har være kørt hårdt.

Hvad er jeres erfaringer? Er en 1,6'er for behagelig nok på motorveje? Er der træk nok i 1,6'eren.

Ja - jeg ved godt det kommer til at lyde som om, at jeg vil ud at køre racerløb. Det er absolut ikke tilfældet, men jeg har som sagt før kørt en Alfa og var glad for dens kvikke optræk.

På forhånd tak for hjælpen.

Mvh.

Søren

Sidst rettet: 12/2-09

Profil slettet

Profil slettet

12-02-2009 kl. 21:02

lige netop denne motor har et fint Nm, hvilket giver en behagelig kørsel også på motorvej, har selv haft en 1,6 i A4, tungere bil men okay.
200000 km er mange km, rigtig mange, gå efter noget der har kørt mindre, det vil redde din økonomi i fremtiden.