Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Brugt Altea 2.0tdi dsg, faldgruber

Andreas Madsen

Andreas Madsen
bruger siden
04-06-2008

19-11-2008 kl. 21:56

Hej, Jeg står overfor første bilkøb, og jeg ved stort set intet om biler. Jeg er som udgangspunkt ude efter en Seal Altea 2.0 TDI, DSG, gulplade momsfri van, gerne med div. udstyr. ca. 100k km og i prislejet 110-130k dkr. Jeg påtænker mig at købe privat, på trods af de risici der måtte være forbundet med dette. Dog kunne jeg godt bruge noget hjælp til hvad jeg måtte være opmærksom på ift diverse falgrubber osv. Fra lidt læsning på nettet er jeg kommet frem til følgende spørgsmål: 1) Er tandremmen skiftet? 2)Er det årlige rusteftersyn overholdt? 3) Er den eller har den været chippet? (hvordan ses dette iøvrigt?) 4) Er skærmkasserne og varerummet lydisoleret? Det er som udgangspunkt hvad jeg har kunne finde af relevante spørgsmål. Er der andre ting jeg skal være opmærksom på ved fremvisninger? På forhånd tak Den absolut uvidne!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Tue Klinggaard

Tue Klinggaard
bruger siden
17-01-2005

20-11-2008 kl. 09:40

tandremmen er v. 120.000/4 år. Chipningen kan være svær, men spørg sælger, men det er svært at finde ud af. Isolering af skærmkasse og varerum, ja det kan også selv klares for småpenge, så jeg ville ikke bekymre mig. Men ville forholdsvis finde en der har været kørt af en 30+ alder, da mange af dem har været kørt hårdt.

Andreas Madsen

Andreas Madsen
bruger siden
04-06-2008

20-11-2008 kl. 11:34

Tak for svar

Ja, jeg er bekendt med misundelsesafgiften på ca 5000,-/år.

God pointe med alder på sælger Tue, point taken.

Tue Klinggaard

Tue Klinggaard
bruger siden
17-01-2005

20-11-2008 kl. 13:30

vil sige at en tur på rullefelt er spild af penge. de yder std. ca. 150-155hk, og hvis der har været en chip i den, vil sælger som oftest afmontere den, også kan man ikke se den har været der. Evt. gå hårdt til sælger, og sig at du vil få bilen tjekket og han ligeså godt kan sige det. Vil dog pointere at en 180hk @ 400nm i en DSG gør det rigtig rigtig godt, og gjort af en god tuner, vil det ikke smadre motoren.

Andreas Madsen

Andreas Madsen
bruger siden
04-06-2008

21-11-2008 kl. 01:14

indlæg Christian, lige hvad jeg var ude efter. Mange tak for skrivelsen!

Det potentielle problem med svinghjulet er godt beskrevet og jeg burde have en chance for at spotte om der skulle foreligge problemer.