Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

BMW kendere... hjælp :)

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

17-12-2008 kl. 09:45

BMW 320 dA // Touring // Navi // læder sæder Modelår 2000 km 210000 Farve sort Automatgear Diesel Service overholdt Den har den store udstyrspakke og virker velholdt, på nær at man kan se at læderet har man siddet meget på :P Eller. BMW 320 TOURING // NAVI // Almindelig betræk modelår 2003 Reg 2002-09 Km 208000 Sort Automatisk Diesel Også den store udstyrspakke, lidt mindre velholdt. Men alle service overholdt Lidt dyrer, men ikke noget af betydning! Nu kommer det så, spørgsmålet til alle jer bmw ejere og tidligere ejer! Hvilken model er bedst skruet sammen! Hvad skal man passe på med denne bil. Skal jeg være bekymret over den har kørt 210 på de 8 år Hvad kan jeg regne med at få ud af den (antal km.) sikkerhed, komfort og køreglæde i længden, hvilket man ikke kan finde 100% ud af på en prøvetur og hvad der ellers skulle være i kan komme på :) Den skal bruges hver dag, køre ca. 150 km 5 gange om ugen. skal være stabil og pålidelig. Det er kæresten der skal køre i den for det meste. (derfor auto) Sikkerhed med hensyn til baby i bilen! Kender ikke til BMW overhovedet, har selv kun haft Peugeot, VW og Mazda

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ferdinand .

Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006

17-12-2008 kl. 11:14

Det handler mest om følelser at købe biler af denne "høje alder" sammen med et højt kilometertal - husk på at alt i bilen er tilsvarende slidt - uanset bilmærke/prise slides diverse dele (affjedring, diverse eldele etc). Vi skriver snart 09' så en 00 eller 03 får endnu et år på attesten... det nævner jeg fordi, du skal allerede nu overveje hvor længe du vil beholde skøjten - bliver den "for gammel" i dit ejerskab og med "for mange km på klokken" - bliver den til at sælge til en anden - til en for dig fornuftig pris igen?!
Personligt ville jeg aldrig overveje en bil med så højt kilometertal til det fremtidige kilometerforbrug (5x150km/uge) - og slet ikke en "automatic" - det skal her siges, at vi har selv 3 biler, hvoraf 2 er med aut.gear, så jeg er ikke den type der er bange for den type gear - bare til info.
Men idet du ikke kender bilens historik - gør det lidt mere risikofyldt/"farligt". Fuld servicebog er desværre ingen garanti for god vedligeholdelse uanset bilmærke! Med det kilometerforbrug ville jeg anbefale dig at se mere på de fremtidige omkostninger- og derfor overveje en manuel udgave, fordi: billigere forsikring, vægtafgift og serviceomkostninger. Din kone har, så vidt jeg forstår det ikke været vant til baghjulstræk og det kan være lettere at redde en manuel udgave hvis pludselig der sker et eller andet (koble ud). Men det er selvfølgelig et spørgsmål om erfaring/evner bag et rat (no offense meant!). Nyere BMW'ere har jo DSC, så det hjælper selvfølgelig også... Hvis du "kun" vil vælge mellem de 2 nævnte, så tag den nyeste... eller gerne nyere for, at undgå diverse defekter i så lang tid som muligt.

Noget helt andet er, at du kan finde andre biler i den størrelse/prisklasse der er nye eller næsten nye - med fabriksgaranti endda - men igen det handler om følelser. Og jeg selv køber ikke noget jeg ikke kan lide - uagtet om de er billigere/ eller har længere fabriksgaranti - Jeg kan iøvrigt godt lide BMW - har selv en! God Aluhjul! til Jer alle!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Ulrich Solberg

Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004

17-12-2008 kl. 12:14

Jeg ville også vælge den nyeste. Faceliftet gav som nævnt anledning til ny undervogn (løser mig bekendt dog ikke problemerne med bærearme, styrekugler osv.) inkl. en række andre ting. Derudover fik motoren, som også blev nævnt, 150 hk og 6 gear fremfor 136 hk og 5 gear. Det giver anledning til bedre økonomi (16,9 km/l mod 17,5 km/l jf. de officielle tal). Moment steg også med 50 Nm fra 280 Nm til 330 Nm. 136 hk'eren var også den første rigtige commonrail BMW sendte på gaden i 2 liters klassen. Ikke sagt at generation altid er dårlig, men det skader aldrig at få en generation 2.

Rent sikkerhedsmæssigt skal du være opmærksom på at bilen har DSC (BMW's udgave af ESP). Det er nemt at se, idet der sidder en knap over askebægeret der enten står ASC eller DSC på. ASC er antispin, hvor DSC er.....ja. Ellers kan det naturligvis også læses ud af stelnummeret, hvis ikke der er komplet liste af ekstraudstyr klistret i servicebogen (var der ikke min 325'er). Bare vær opmærksom på det, da det ikke er std. i modellerne, og med de biler du har haft, så har du ikke før kørt baghjulstræk.

Du skriver sikkerhed med hensyn til baby. Der er så lige en anden ting du skal være opmærksom på, da jeg går ud fra du skal have lige udstyr med i bilen. Bagagerummet i en 3'er Touring er absolut ikke stort! Husk for en god ordens skyld og vurder det grundigt.

Sidst rettet: 19/12-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

17-12-2008 kl. 14:22

bor i sverige, så de biler ligger på omkring 50.000 kr. så leasing ville være dumt i mine øjne :)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

17-12-2008 kl. 14:25

skal lige sige har haft 2 biler med baghjulstræk og har stadig den ene. Min MX5 roadster coupe fra 2007, så det ikke noget nyt med baghjulstræk, som jeg har haft meget sjov med *S*

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Kenn Aakjær

Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007

17-12-2008 kl. 20:53

Takker lige for input.
vil du så mene at jeg hellere skal give 10-15% mere i prsi og få en 03/04 model med kun 130.000 km og mindre udstyr?
det er jo så uden at forhandle prisen, hvilket market jo ligger til at man skal nu *S*
Sidst rettet: 17/12-08

Sidst rettet: 17/12-08

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg