Bilbasen Forum
BMW kendere... hjælp :)
Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007
17-12-2008 kl. 09:45
Ferdinand .
bruger siden
15-01-2006
17-12-2008 kl. 11:14
Personligt ville jeg aldrig overveje en bil med så højt kilometertal til det fremtidige kilometerforbrug (5x150km/uge) - og slet ikke en "automatic" - det skal her siges, at vi har selv 3 biler, hvoraf 2 er med aut.gear, så jeg er ikke den type der er bange for den type gear - bare til info.
Men idet du ikke kender bilens historik - gør det lidt mere risikofyldt/"farligt". Fuld servicebog er desværre ingen garanti for god vedligeholdelse uanset bilmærke! Med det kilometerforbrug ville jeg anbefale dig at se mere på de fremtidige omkostninger- og derfor overveje en manuel udgave, fordi: billigere forsikring, vægtafgift og serviceomkostninger. Din kone har, så vidt jeg forstår det ikke været vant til baghjulstræk og det kan være lettere at redde en manuel udgave hvis pludselig der sker et eller andet (koble ud). Men det er selvfølgelig et spørgsmål om erfaring/evner bag et rat (no offense meant!). Nyere BMW'ere har jo DSC, så det hjælper selvfølgelig også... Hvis du "kun" vil vælge mellem de 2 nævnte, så tag den nyeste... eller gerne nyere for, at undgå diverse defekter i så lang tid som muligt.
Noget helt andet er, at du kan finde andre biler i den størrelse/prisklasse der er nye eller næsten nye - med fabriksgaranti endda - men igen det handler om følelser. Og jeg selv køber ikke noget jeg ikke kan lide - uagtet om de er billigere/ eller har længere fabriksgaranti - Jeg kan iøvrigt godt lide BMW - har selv en! God Aluhjul! til Jer alle!
Ulrich Solberg
bruger siden
14-02-2004
17-12-2008 kl. 12:14
Rent sikkerhedsmæssigt skal du være opmærksom på at bilen har DSC (BMW's udgave af ESP). Det er nemt at se, idet der sidder en knap over askebægeret der enten står ASC eller DSC på. ASC er antispin, hvor DSC er.....ja. Ellers kan det naturligvis også læses ud af stelnummeret, hvis ikke der er komplet liste af ekstraudstyr klistret i servicebogen (var der ikke min 325'er). Bare vær opmærksom på det, da det ikke er std. i modellerne, og med de biler du har haft, så har du ikke før kørt baghjulstræk.
Du skriver sikkerhed med hensyn til baby. Der er så lige en anden ting du skal være opmærksom på, da jeg går ud fra du skal have lige udstyr med i bilen. Bagagerummet i en 3'er Touring er absolut ikke stort! Husk for en god ordens skyld og vurder det grundigt.
Sidst rettet: 19/12-08
Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007
17-12-2008 kl. 14:22
Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007
17-12-2008 kl. 14:25
Kenn Aakjær
bruger siden
06-02-2007
17-12-2008 kl. 20:53
vil du så mene at jeg hellere skal give 10-15% mere i prsi og få en 03/04 model med kun 130.000 km og mindre udstyr?
det er jo så uden at forhandle prisen, hvilket market jo ligger til at man skal nu *S*
Sidst rettet: 17/12-08
Sidst rettet: 17/12-08