Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
BMW 318i - kan reperation svare sig?
Søren Dahl
bruger siden
29-05-2008
02-07-2009 kl. 19:45
Hej alle, jeg har brug for et godt råd!
Jeg har fået min første bil, som jeg har overtaget efter min farmor. Det er en BMW 318i, 2d, første gang indregistreret 12/87. Det er en specialmodel med automatgear og servorstyring der har kørt 205.000 km.
Den skal snart til syn og ifølge min lokale mekaniker er der en del der skal laves. Jeg er blevet i tvivl om det kan svare sig at bruge 12.000 kr på reperation af en snart 22 år gammel bil. Mekanikeren mener mekanikken er rigtig god, motoren kan køre mindst det dobbelte, men det er jo ikke ligefrem en bil der kører langt på literen (ca 10 km).
De 12.000 kr inkluderer rustarbejde, nye bremser og en hel masse småting. Der er desuden for nylig udskiftet udstødning og 2 kileremme.
Jeg ved stort set intet om biler, derfor har jeg brug for et råd! Skal jeg investere de 12.000 kr i en gammel bil som jeg ved er kørt MEGET forsigtigt i al dens levetid, eller i stedet spare pengene og bruge dem på en nyere brugt bil?
Min mekanikers hovedargument for at reparere på BMWen er at jeg ved hvad jeg har at gøre med, i modsætning til hvis jeg skal ud og købe en anden brugt bil.
På forhånd tak for hjælpen!!
MVH Søren