Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

bilsalg og fuldmagt

Joey Christian

Joey Christian
bruger siden
10-11-2021

10-11-2021 kl. 18:43

<span>Hej venner, </span>

<span></span>

<span>Lige 2 spørgsmål: 1. Jeg skal give fuldmagt til en ven så han kan sælge min bil for mig da jeg selv er udlandet. Det drejer sig om en bil til cirka 35-40.000 kr. Hvis jeg giver ham fuldmagt, er det så ham der skal stå som "sælger" på slutsedlen, med hans adresse, cpr nummer osv, og også ham der skal skrive sit navn nederst og skrive sin underskrift på slutsedlen? Eller?</span>

<span></span>

<span> 2. Er det rigtigt forstået at efter køber har testet bilen og vil købe den, udfylder man slutsedlen, sørger for at pengene bliver overført, og derefter kan de bruge skats hjemmeside sammen for at omregistrere eller ejerskifte appen, før køber kører der fra med bilen. Sådan som jeg har forstået det er dette den bedste løsning, fremfor at lade køber selv stå for omregistrering.</span>

Dette indlæg blev 10-11-2021 18:43 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-11-2021 kl. 09:19

Din makker, kan sælge og omregistrere bilen bare han har begge parter af registreringsattesten. Han har reelt ikke behov for en fuldmagt.

Omregistringen bør foretages direkte online indenkøber kører væk med bilen.

Joey Christian

Joey Christian
bruger siden
10-11-2021

12-11-2021 kl. 14:23

Mange tak JR. Gider du forklare hvad du mener med begge parter af registreringsattesten? Jeg har registereingsattesten i bilen, men er der 2 dele til den eller?

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

12-11-2021 kl. 14:50

Der er en part 1 og en part 2. Der står nogle tal på hver af dem, som skal bruges til online omregistrering.

Det er sådan at du kan have den ene part liggende i bilen, og den anden i din mappe hjemme. Så kan man ikke omrigistrere din bil uden også at bryde ind og nappe den sidste part.

Joey Christian

Joey Christian
bruger siden
10-11-2021

13-11-2021 kl. 12:03

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Der er en part 1 og en part 2. Der står nogle tal på hver af dem, som skal bruges til online omregistrering.

Det er sådan at du kan have den ene part liggende i bilen, og den anden i din mappe hjemme. Så kan man ikke omrigistrere din bil uden også at bryde ind og nappe den sidste part.

Mange tak for den fine og klare forklaring.