Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Bilnørd søger hjælp til familiebil med plads til 3 barnestole

Sune Nabe Frederiksen

Sune Nabe Frederiksen
bruger siden
21-01-2006

26-10-2010 kl. 21:35

Situation: Har pt en Audi A6 avant og to børn på 4 og 1, og vil gerne snart have en ny bil, der dog skal fremtidssikres til at kunne rumme et barn mere (dvs. tre barnestole: 0-18 mdr., 1-4 år, 4- år) Komplikation:Fruen og jeg er begge enige om, at vi ikke skal have en familiecontainer, hverken en Berlingo, Sharan, Touran, C4 Picasso el. lign. Herudover vil fruen ikke have en stor 4X4, da hun gerne vil sidde "tættere på jorden", dvs. hverken en XC90, Touareg, Discovery 3 el. lign Løsning:Jeg søger reelt en stationcar, hvor der kan være tre barnesæder på bagsædet (eller fruen kan skrue sig ned mellem de to, og sidde der OK også på en tur til Jylland). Budgettet er på max 400.000, med begrænset kørselsbehov. Har selv set på en MB 240 st.car fra 2006, men har vurderet at der ikke er plads nok på bagsædet. Kan en Chrysler 300C være en løsning? Eller er det simpelthen ikke muligt? På forhånd tak. Mvh Sune

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

28-10-2010 kl. 22:18

Jeg mener at have læst herinde på dette forum at det kan lade sig gøre at finde 3 autostole der kan være ved siden af hinanden. Men du skal lige se dig godt for. Der er vist alligevel en del cm til forskel på bredden på de forskellige autostole. Så du skal have fat i nogle der er lidt smalle.

Den MB du har kigget på går jeg ud fra at det er en E-klasse. Den er da ellers rimeligt bred.

Men de forslag der er kommet om SKoda Superb st.car og Ford S-max er rigtigt gode forslag. Der er i hvert fald helt sikkert plads til 3 autostole i S-max på bagsædet. Og den er faktisk ganske fed. Den fås også med 2,5 Turbo motor og 220 hk. Så den er skam kvik nok.

Skoda Superb st.car er der altså også ret meget plads i. Den burde du lige få tjekket.

Alternativt Kunne FOrd Mondeo st.car eller Opel Vectra wagon være en løsning.

Eller hvad med bare en nyere version af Audi A6 Avant.

Steen Baggersgaard

Steen Baggersgaard
bruger siden
12-11-2006

01-11-2010 kl. 13:53

Hej Sune.
Havde inden købet af en S-Max for 4 år siden en Mercedes E-klasse. Med 3 barnestole går det dog noget bedre i S-Max pga. 3 enkeltsæder.
Vi havde 3 Recaro stole stående og det gik fint.

Har kørt 185.000 km i bilen og er stadig rigtig glad for den :-)

Hilsen
Steen

Sune Nabe Frederiksen

Sune Nabe Frederiksen
bruger siden
21-01-2006

07-11-2010 kl. 19:59

Mange tak for jeres indlæg.

Jeg har nu i mellemtiden været ude og prøve en Discovery 3, Nissan Murano, Grand Cherokee, Touareg og jeg må nok erkende, at jeg hellere mp få prøvet den S-max...

Jeg vender tilbage...

/Sune

Profil slettet

Profil slettet

08-11-2010 kl. 20:42

Mig bekendt er en mercedes e-klasse den største stc. du kan få (superb nok lige så stor)
Med det mener jeg du kan bruge den som pejlemærke = hvis du synes den er for lille så glem alt om en stc.

Profil slettet

Profil slettet

10-11-2010 kl. 13:21

Noget nyt? Fik du prøvet S-max?

Jeg kan godt li, at du har været ude og prøve Discovery 3 og Touareg alligevel - selv om du lige har skrevet om fruens syn på disse :-)

Dette indlæg blev 10-11-2010 13:26 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

16-12-2010 kl. 15:41

Jeg kan kun anbefale en MPV og i har økonomi til en af de bedste i klassen, så jeg ville bestemt kigge nærmere på en Ford S-max eller den nye meget store VW Sharan med skydedøre.

Glem alt om en st.car. da den ikke er smart nok i sin indretning, men hvis i absolut vil have en st.car. ? så gå efter så stor en bil så muligt, en Skoda Superb Combi eller en Merc.

Profil slettet

Profil slettet

07-01-2011 kl. 22:49

Hej Sune,
Har selv 4 børn, købte en Sharan og har aldrig fortrudt.... Bliver også sådan en næste gang! :o)
Men prøv som de andre foreslå, Ford-max'en - den er lidt mere smart i design osv..
Sharan'en kører godt, og virker på ingen måde "container-agtig"
Held og lykke med bilkøbet... :)