Bilbasen Forum
Bilmagasinets Test
Profil slettet
18-01-2007 kl. 22:06
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
18-01-2007 kl. 22:34
Når det så er sagt... så skal man da også være glad for sådan en bil, da man for alvor får lov at betale for at køre i den. Jeg kender til det med sådan en 540, da en kollegas far lige har solgt sin pga den var ALT for dyr at køre i... det stak jo helt af... på trods af at det var et meget fint eksemplar.
Men du kan jo eje 2 Toyota Avensis for de samme penge som en 10 år gammel bimmer...
man må jo også sætte tæring efter næring...
personligt synes jeg faktisk at lige netop den udgave 5-serie er en af de lækreste BMW-biler der er skabt... men om jeg ville ofre så mange penge hver måned... det gad jeg ikke... på trods af at jeg er bidt af en gal bil.... men der er også grænser....
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
Profil slettet
19-01-2007 kl. 09:03
Utroligt at BMW'en er med i toppen, da den indbyder til mere aggressiv kørsel end Japanerne, og dermed også mere slid.
Nok om BMW. De store Hondaer klarer sig også pænt.
Men rolig nu Martin. Jeg kan også godt lide en Avansis. Men den SKAL have 170HK 400 moment diesel motoren.
Og heldigvis er de fleste mærker begyndt at lave nogle ordentlige kraftige maskiner.
Det er ikke det at køre stærkt. For mig er det bare følelsen af at have hestene under hjelmen.
bruger siden
11-12-2004
19-01-2007 kl. 12:57
Volvo S40/V50 ligger på 5 stjerner
Volvo S60/V70 ligger på 4 stjerner.
Saab 9-5 ligger på 4 stjerner.
Så det er jo ikke så tosset må man sige...
Jan: Jeg vil give dig ret i at der er flere og flere der bygger nogle ordentlige motorer der vil frem i verden.
F. EKS. Opel Vectra OPC med nu 280 hk... det er slet ikke dårligt...
Men desværre ødelægger de skide afgifter det for de fleste at få en ordentlig bil uden man skal gå på for mange kompromis´er.
Man får jo ikke ret meget ordentlig familebil for under 300 k i dag som ny.
Jeg synes bare det er mange penge.
Så de der regeringsmedlemmer skal snart til at få fingrene ud af gaskanalerne, og finde på et mere rimeligt system, der er mere spiseligt for alle...
Søren Christensen
bruger siden
06-04-2005
19-01-2007 kl. 14:10
Jeg er helt enig. Det er god dokumentation, sådan en undersøgelse. Og som du selv siger, er det jo smag, køreglæde, priser osv. der er forskelligt for os alle.
Så konklusionen må jo være at Toyota er en meget holdbar bil. Hvilken bil der så er den "bedste" er en relativ ting som vi hver især bestemmer ud fra vores smag. :)
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
19-01-2007 kl. 23:51
Henrik M.
bruger siden
20-02-2005
21-01-2007 kl. 21:07
Christian Hansen
bruger siden
20-07-2005
bruger siden
11-12-2004
22-01-2007 kl. 23:17
Det hænder i ny og næ at der bliver diskuteret lidt om hvilke biler der er bedst og mest driftsikre.
Det har vi været gode til her på sitet!!!
Men det er nu meget sjovt med en god diskusion en gang i mellem.
Men iflg div. leasingselskaber er der et ret klart billede af hvad der er flest problemer med.
Italienske og Franske klarer det knapt så godt. 2 ud af 6 stjerner (Peugeot 407 dog 4 af 6)
Tyske biler er den bløde mellemvare ligger på 4-5 stjerner.
Men japserne er altså de mest stabile.. de ligger på 5-6 stjerner ud af 6.
Nissan Primera og Toyota Avensis har 6 af 6...
Et eller andet sted syntes det giver en god indikation af hvilke der er mest driftsikre.
Og det er altså mange biler deres undersøgelser er bygget ud fra..
ALD har 15.000 biler på vejene... det er altså en sjat...
Men så er der jo altid smag og køreglæde der kan diskuteres.... Der er jo heldigvis lige så mange meninger som der er mennesker...