Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Billig startbil???

Profil slettet

Profil slettet

03-07-2005 kl. 23:00

fiat cinquecento du finder ikke noget der er billigere at holde kørende.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

04-07-2005 kl. 10:36

Jeg har både haft fiat Tipo, BMW 316, Ford Sierra og mazda 626 i den prisklasse.
Den som jge var mest glad for var mazdaen, den var moderne med meget udstyr og driftsikker. Jeg har også hørt meget positivt omkring saab 900. Ved saab 9000 skal du være opmærksom på at tandremmen skal være skiftet. Det er meget dyrt på denne bil. Fiat vil jge ikke anbefale da kvaliteten for en brugt meget ofte er dærlig og giver anledning til rep.

Profil slettet

Profil slettet

04-07-2005 kl. 17:12

Jeg købte en gammel honda civic, som nu er til salg, den er pga. sin lave vægt billig i forsikring og vægtafgift, og har været meget billig kørende i de 14 måneder jeg har haft den, så jeg har bestemt ikke fortrudt at jeg købte den som startbil.
http://www.bilbasen.dk/biler/private/show.asp?id=698716&page=1

Profil slettet

Profil slettet

04-07-2005 kl. 19:20

Min første bil var en Mazda 626 LX fra 1986.

Jeg havde bilen i 1½ år og eneste udgift var reparation efter et tyveriforsøg. (Der skulle ny lås i venstre dør, samt "låsehuset" skulle selvfølgelig skiftes). Dele der alle kunne skaffes billigt hos en hugger - tror jeg alt i alt, med montering gav 1.250,-...

Ikke mange europæiske biler kan repareres til så lave priser...

Ydermere var bilen ualmindelig driftsikker, i vintermåneden fik den et dryp kapuratorsprit ved hver tankning, og hver morgen startede den i første hug... Også da det frøs -17!

Største "fare" ved den type bil er rust, det er dog min klare opfattelse man snildt kan finde en Mazda 323 eller 626 med 1-1½år til syn der ikke er ædt op af rust til rimelige penge... Også til <20.000....

Og er udseendet ligemeget, så er det jo blot rust i bærende dele der tæller, dvs. hjulophæng for og bag, samt undervogn...

Du må bare ikke lade dig skræmme af overflade rust - det er jo en del af charmen ved en gammel bil...

Ovennævnte bil købte jeg iøvrigt for 5.000 og en kasse Tuborg... Jeg solgte den maj sidste år for 9.000 kroner - og den kører stadig rundt....

Så mit råd, Mazda 626!

Held og lykke med jagten, og finder du en LX'er - så hils! ;o)

Profil slettet

Profil slettet

05-07-2005 kl. 19:43

Tak for de mange gode svar. Jeg er efterhånden nået frem til at det skal være en Mazda (helst 626) eller Toyota Corolla/Carina...

Så nu er det bare at finde det rigtige tilbud :)

Profil slettet

Profil slettet

05-07-2005 kl. 23:08

Køb en toyota

Profil slettet

Profil slettet

05-07-2005 kl. 23:08

Jeg skal have fat i en billig startbil til omkring de 20.000 kr. Idéen er naturligvis at undgå kasko'en.

Hvilket mærke og model skal man gå efter?

Indtil videre har jeg kigget på så forskellige ting som Peugeot 205, Toyota Corolla/Carina og Saab 900 og 9000...

Nogle gode tips og/eller idéer derude?