Bilbasen Forum
Audi A6 2,8 fsi, er den med 190 hk, 210 hk eller 220 hk.
Henrik Isaksen
bruger siden
28-11-2009
31-05-2010 kl. 17:05
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
31-05-2010 kl. 19:31
Dog vil jeg mene at 220 hk versionen kun fås med aut.gear.
Den der 2,7 diesel skal nok mere sammenlignes med 2,8 frem for 2,4 sådan rent prismæssigt.
Dog tror jeg du kan være rimeligt sikker på at hvis en Audi-forhandler skriver den har 210 hk, så har den det. Tror ikke de tør at snyde med den slags.
Men ellers kan det med garanti ses på motorkode. Men hvad den lige skal hedde ved jeg ikke.
I øvrigt er det en lækker bil du har kig på.
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
31-05-2010 kl. 20:58
Du kan ikke bare regne på hvor mange år du kan købe ekstra brændstoft for de 100.000 kr. Den dag du sælger bilerne vil du jo måske få f.eks 60.000 mere for 2,7 tdi'en sådan at dit tab kun har været 40.000.
Ved 30.000km årligt betaler du pt ca 10.000 ekstra årligt for brændstof i en 2,4 benzin ift en 2,7 tdi. Disse 10.000 kr skal for at regnestykket går lige op mellem bilerne svare til summen af hvad 2,7 tdi koster dig ekstra årligt, dvs.
1. det ekstra årlige værditab (som du siger, en dyrere bil taber mest)
2. evt øgede udgifter til at låne de ekstra 100.000 (pt ca 5.000 årligt)
Jeg vil nok vurdere at pkt 1 ligger lidt over 5.000 årligt, så 2,7 tid er nok lidt dyrere samlet set (øvrige udgifter såsom forsikring, rep/service, årsafgift osv bør ca være ens).
Men 2,7 tdi er så også en lagt federe bil hvis du spørger mig...
Henrik Isaksen
bruger siden
28-11-2009
31-05-2010 kl. 22:02
Det var hurtigt der kom kommentarer, men i Jan og Martin i laver da også en masse indlæg, bare fortsæt med det.
Jeg tror sådan set heller ikke at Audi forhandleren vil snyde med HK antallet, men på den anden side så skal man jo heller ikke være naiv, der er brodne kar alle vegne.
Jan du har ret i at regnestykket ikke er så simpelt, det kommer også meget an på hvor længe man beholder bilerne, (næsten) alle biler koster efter 10 – 12 år (næsten) ingen penge også har man naturligvis tabt mest på den dyre diesel vogn, men benzin version har til gengæld haft et dyrere brændstof forbrug.
Det springende punkt er antallet af km, jo lavere jo bedre er det for benzin versionen.
Jeg er dog noget uenig i at man ikke kan sammenligne 2,7 td og 2,4 benzin, hvis man kigger på data så er de da rimelig at sammenligne, men jeg har ikke kørt i nogen af dem så det er da muligt at den gode gamle 2,7 tdi er en fin maskine, men det betaler man så altså også for.
Men hvad mener i om 2,8 fsi, er det ikke en fed vogn, eller Jan vil du stadig hellere have den gode gamle 2,7 tdi.
Hvad er forbruget på en herlig 210 hk version, med automatgear, ved frisk kørsel, ja ja jeg ved det godt, det afhænger af manden bag rattet, men alligevel kom med et bud.
F, eks vi tager på ferie i Sydeuropa, 2 voksne + 2 børn + bagage, jeg kører meget frisk på motorvejene, gerne så stærkt som jeg forsvarligt kan komme til, march hastighed på 180 + der hvor der er plads, når jeg er blevet bremset ned af den øvrige trafik, så er det fuld gas op i fart igen, altså absolut ikke økonomi kørsel, hvad kan det mon løbe op i ?
Det er nok ikke så slemt, det er jo en moderne motor !
Jan Nielsen
bruger siden
28-06-2006
01-06-2010 kl. 09:58
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
01-06-2010 kl. 11:28
Der er rigtigt mange mærker der er lige optimistiske nok i deres opgivelser mht km/l. Og det gælder også audi.
Snakkede med en her forleden, der havde en A4 Avant 3,0 tdi aut.gear. som skulle være opgivet til 13,9 mener jeg. Men han er ikke kommet over 10 endnu. Så det er jo ret meget under det opgivet tal.
Mht sammenligning af 2,4 og 2,7 tdi mente jeg prismæssigt. De er nok nognelunde ens i antal hk 0-100 osv. Men nyprisen er der stor forskel på.
Og derfor synes jeg at man lige så godt kan vælge 2,8 fsi med de ekstra hestekræfter, som der mangler i 2,4 v6.