Bilbasen Forum

Jakob Jensen

Jakob Jensen
bruger siden
06-01-2004

26-09-2003 kl. 22:17

Hej ! God bil, vil jeg mene - har dog hørt at flere har fået skiftet styreboks.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Henrik Nørgaard Nielsen

Henrik Nørgaard Nielsen
bruger siden
06-01-2004

07-10-2003 kl. 22:40

Glem alt om den svage 2,0 , hvis du skal have en campingvogn bagefter.
2,2 eller 2,3 er også det bedste køb.
Held og lykke med dit valg.
Hilsen

Henrik

Esben Tang

Esben Tang
bruger siden
28-07-2003

19-07-2005 kl. 22:39

Jeg er enig med de andre om at det helt sikkert er 2,2/2,3 udgaven du skal vælge, det siges at det er 2,2 udgaven der er den bedste, ikke at 2,3'eren er dårlig. Det med km ville jeg ikke spekulere for meget over, men kig dig godt omkring for det man kan nemt finde et pænt eksemplar fra tyskland hos en forhandler som giver garanti, hvor man jo får en bil der er klargjort, så den er klar som campingtrækker. Mine forældre havde en 2,3 som de kørte fra 11 km/l og op efter, med manuel gearkasse og det var altså ikke fordi de kørte morfar kørsel, men den lå jo så godt omkring de 110-130... :-)
Hvis det er en særlig tung campingvogn du skal trække, kan man få særlige campingfjedre til den, det havde vi dengang, hvis det skulle være nødvendigt.

Fandt lige et eksemplar til dig som i mine øjne ser godt ud http://www.salomonsen.dk/html/indhold/showcars.asp?ID=265100236

Ellers giv dem her et ring og de kan sikkert hjælpe dig hvis du forklarer hvad det er du lige står og mangler både i biler og reservedele/sliddele hvis det bliver nødvendigt.
OH Biler Viborg A/S
Ølandsvej 7
8800 Viborg
Tlf : +45 86 611 011
www.audi-ohbiler.dk

Har du brug for mere hjælp er der altid www.audi-club.dk som kan hjælpe dig, ellers er du velkommen til at skrive til mig på Esben@tang.dk

MVH
Esben Tang

Held og lykke med købet :-)

Jakob Eibye

Jakob Eibye
bruger siden
24-06-2004

20-09-2005 kl. 22:10

Hej Audi 100 køber :-)
Du vælger en robust bil med mange kilometer i sig og en fed lyd i den 5 cyl. motor. Den kører ikke langt på literen, især IKKE med en campingvogn efter :-( Regn med 5-6 på literen.
Jeg er nærmest "vokset" op med Audi 100, 5E og de er jo gamle nu og nogle ret udslidte herhjemme efter 14-15 år på bagen. Rusten er IKKE et problem! Men når der går noget i stykker(det gør der jo:-) f.eks en tandstang, mængdefordeler,tryklager til hydraulik skal du til pungen!!! Alm. ting, som bremser og service er ikke dyrt. Hvis du har plads derhjemme, så hent en komplet bil hjem uden afgift fra tyskland til reservedele, så er du dækket ind :-)Tænk ikke på kilometertallet, den kører nemt 500.000 km. uden problemer. Mvh. Jakob

Profil slettet

Profil slettet

20-09-2005 kl. 22:10

Da jeg gerne vil køre med campingvogn overvejer jeg at anskaffe en Audi 100 fra 1989 -1990 med 2,0 eller 2,3 motor. Er det økonomisk ruin at købe et sådant køretøj? Hvad skal jeg evt gå efter af typiske fejl. Gør det noget at bilen har kørt over 200.000 km.Jeg kan selv lave bremser og vedligehold.