Bilbasen Forum
Aldrig mere en Toyota mage til dårligere service/bil skal man lede længe efter
Profil slettet
11-10-2010 kl. 11:44
Profil slettet
11-10-2010 kl. 11:57
Vores bil: Toyota Aygo - Diesel (nok ikke samme motor som D4D i Yaris)... 4 år gammel, kørt 100.000 km - brænder totalt sammen så motoren skal skiftes. Toyota Danmark er fløjtende ligeglade på trods af at bilen 3 uger før var til service hos autoriseret værksted.
ALDRIG mere Toyota. og har troede man at Toyota stod for kvalitet og god service... NIKS nej.... sådan er det ikke.
Profil slettet
11-10-2010 kl. 12:07
Jeg håber inderligt at andre måske har de samme erfaringer som os, så vi kan stå sammen, og måske lære Toyota hvad god moral er.
Toyota Danmark burde kikke sig selv og Deres såkaldte værksteder i sømmene.
Jeg ved godt hvad min næste bil skal være! det skal være en Kia der får man nemlig 5-7 års garanti.
Dette indlæg blev 11-10-2010 12:15 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
11-10-2010 kl. 12:37
Hvis jeg nogensinde skulle få en Toyota foræret (gratis) vil jeg takke nej tak, for det er rigtigt vi har næsten betalt det samme i reperation som det koster at købe 2 stk.Yaris. (Alletiders pendler bil kåret i div.blade m.m.) Hvorherre bevars.
Når jeg skriver om det herinde, ja så er det for at advare andre. Måske kan det også få Toyota Danmark ud af busken, så man ikke behøver at køre denne form for debat i offentlig forum, men istedet burde få en dialog med Toyota Danmark.
H P
bruger siden
06-01-2004
11-10-2010 kl. 13:20
Det er godt nok en dårlig oplevelse du har haft, når man , som jeg, læser dette forum jævnligt, så får man det indtryk at en Totota simpelthen ikke kan gå i stykker, det er hermed modbevist :-)
Normalt "dør" en Yarismaskine ikke efter SÅ forholdsvis få km, det er dog vigtigt at du "skiller skidt fra kanel"
Jeg kan altså ikke se at Toyota Danmark har et problem med moral, som du skriver.
BILEN HAR 3 ÅRS GARANTI, slut færdig, derudover så er der tilfælde hvor de kan vælge at give kulance, dette kræver at du har passet bilen på aut. værksted ( hvis du ikke støtter dem, hvorfor skal de så støtte dig? )
De kunder der kører til udlandet, eller på uautoiseret værksted, de vælger dette fra pr. automatik.
Så er der forhandleren hvor du købte bilen, du skriver at det er 1/2 år siden du købte bilen, det er ret vigtigt om det er 5 måneder og 30 dage, eller 6 måneder og 2 dage siden, da de første 6 måneder at reklamationsretten har forhandleren bevisbyrden, og ikke dig.
Hvis det er OVER 1/2år siden, ja så har forhandleren ret, du har bevisbyrden.
Sådan som jeg ser det, så har du været super uheldig, og du føler dig uretfærdigt behandlet, men , ud fra det du skriver, så tror jeg desværre at du ikke har noget juridisk at have din utilfredshed i.
Profil slettet
11-10-2010 kl. 13:43
Vi skal lige have en ting på det rene, da jeg ud af dit indlæg kan se at der er noget som du har misforstået.
Vi købte bilen i 2006, da havde den kørt ca. 71000 km da toppakningen går første gang. Vi reklamerer til den Toyota forhandler hvor vi har købt bilen indenfor 6 måneder, og bliver fuldstændig fejet af med at vi skal bevise i hoved og r..
Efterfølgende klager vi til Toyota Danmark som kun kunne sige at det er op til den enkelte forhandler hvordan de håndterer sådanne problemstillinger.(der er ikke noget at håndtere her han skal rette sig efter købeloven som vi har her i landet. Dette følger forhandleren ikke og sagen går rettens vej. Vi vandt og sagen er afsluttet i september i år.
I 2007 bliver der lagt en NY MOTOR i. Hvorfor H......... skal vi overholde Toyotas bestemmelser omkring service, når de ikke selv overholder loven. Vores bil har fået skiftet både olie og filter dog ikke på autoriseret værksted. Den har ikke gået over 100.000 km, det er en diesel motor hvad syntes du selv? burde sådan en motor ikke kunne køre bare lidt længere?
Samtidig har bilen lavet ballade igen i august md. hvor det autoriserede værksted ikke kunne finde ud af hvad der var galt. De mente i første omgang at det var brændstoffilter pris 1682,- det var det ikke. Når så kan det kun være køleren sagde pris 5000,- 14 dage efter skift af køler er det stadigvæk galt med bilen, Værksted siger så er det turboen pris 16000,- og nu ca 2 måneder efter en motor der skal skiftes.
Næ du jeg tror ikke det er os der er noget galt med, men mener stadigvæk at Toyota har problemer med deres moral.
Profil slettet
11-10-2010 kl. 13:52
Så hvorfor skulle vi så smide penge ud på et autoriserede værksted? Det har vi i øvrigt også gjort, da bilen efterfølgende løbende er repereret hos autoriseret værksted.
For god ordensskyld skal jeg lige minde andre her på siden om at du godt kan få lavet service på din bil, på andre værksteder (ny lov der er trådt i kraft i år)
Profil slettet
11-10-2010 kl. 13:57
Så må du godt kontakte mig, hvis du har tid og lys, jeg er ikke så slem som det lyder når jeg skriver.
Profil slettet
11-10-2010 kl. 14:55
Sagen med toppakningen er et overstået kapitel. Nu handler det om en motor der sætter ud midt på en af de store motorveje. Lamperne i instrumentbrættet indikerer at jeg ikke må køre mere og skal hentes af fejeblad.
Bilen bliver hentet og kørt til Toyota værksted. Her siger de at der er kondencevand i brændstoffiltrer. Dette bliver skiftet pris= 1682,-
Dagen efter er det galt igen. Bliver hentet af fejeblad på motorvejen. Bilen bliver igen kørt ned til samme værksted. Nu siger de at det er køleren. Køleren bliver skiftet pris 5000,-. Så kører bilen igen, denne gang hele 14 dage, da der pludselig kommer en hyle/sirene lyd. Det skal dermed lige siges at fra bilen kom på værksted første gang, så har bilen efterfølgende ikke været særlig kvik i optrækket som den plejer. Nå men tilbage til værkstedsbesøg nr. 3 hvor bilen hyler. nu er det så turboen der er stået af. Turboen bliver skiftet pris 16.000,- så sammenlagt har vi altså brugt ca. 25.000,-. her ca. 2 måneder efter ja der står vi så med en motor der skal skiftes. Jeg undre mig meget over hvor nødvendig disse reperationer har været, da vi har fået oplyst fra bla. Toyota folk, at motoren allerede førstegang har vist tegn på at der var noget galt.
Jeg ved ikke hvorfor folk tror at vi ikke støtter Toyota. Det har vi skam gjort, dog ikke med olie skift/filter men ellers med andre dyre reperationer.
Hvorfor skulle vi egentlig fremover støtte dem når de ikke bakker op om deres egne kunder. Jeg har forståelse for at folk der kører bilen til reperationer i udlandet ikke går under denne ordning, men hvad med os andre?
I Servicebogen på vores bil står der at Toyota yder 2 års garanti eller 100.000 km garanti, forudsat at den er blevet vedligeholdt. Det er den men ikke hos Toyota, da det er blevet vedtaget i Danmark at du kan køre din bil hen til et hvilket som helst andet værksted for at få udført service.
Det skal også lige nævnes at alle nye dele som der er sat ind i vores bil er originale dele.
Og ja vi agter endnu engang at køre en sag for at bevise de har et problem. Eftersom vores motor kun har gået ca. 80.000 km. Det kan jo ikke være rigtig.
H P
bruger siden
06-01-2004
11-10-2010 kl. 15:15
Dette indlæg blev 11-10-2010 15:18 redigeret af dets forfatter.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
11-10-2010 kl. 19:38
Dette indlæg blev 11-10-2010 19:41 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
12-10-2010 kl. 06:34
Vil gerne slå helt fast herinde at:
VI KØBTE BILEN I FEB:2006.
TOPPAKNING STÅR AF 5 MD. EFTER
VI REKLAMERE DERFOR TIL FORHANDLEREN INDEN FOR DENNE PERIODE.
VI HAR KØRT EN SAG PÅ BILEN; SOM VI HAR VUNDET, OG SAGEN ER AFSLUTTET I SEP:2010
Det det så handler om nu er:
At vi i første forløb med den defekte toppakning, får lagt en helt ny motor i. Denne motor er nu stået af efter kun 80.000 km. olie/filter er skiftet (ikke hos Toyota)+ vedligeholdt. Alle andre reperationer er udført af Autoriseret Toyota værksted.
Det min debat går ud på er, at oplyse andre om hvad de kan forvente af en Toyota Yaris, samt den måde både værksted og Toyota Danmark behandler deres kunder på. Vi taler jo ikke om en billig bil/motor til kr. 5000, der er er 20 år gammel, så kunne jeg bedre forstå alle de reperationer.
1) Jeg ved ikke hvor mange heste den har men jeg tror at det er 85.
2) Ja der er løse ender i sagen, men skulle jeg beskrive den 100% så ville jeg fylde dette forum op, men spørg endelig ind hvis du/I har spørgsmål.
3) Det er korrekt at skille Importør og værksted ad i dette tilfælde, men de har begge et ansvar, overfor det/de produkter som de repræsenterer.
4)Vi ville også gerne have byttet bilen, hvis vi vidste at der var så meget bøvl med denne type bil.
5) Ved godt at et uautoriseret værksted ikke har med Toyota at gøre, samt at Toyota ikke kan/skal stå til ansvar for hvad andre værksteder gør. Men når man nu har så mange dårlige oplevelser med Toyota, så kører man automatisk et andet sted hen. Vi har i øvrigt altid fået lavet vores bil hos Toyota, og har kun originaldele i.
6)Bilen har aldrig kort kørte ture, kørte dagligt 150 km om dagen, det var derfor vi valgte at købe denne bil, da den var basseret på pendlerkørsel.
Jeg håber at det var svar nok til alle Jer, der er kommet med de sidste indlæg, men som tidligere nævnt er i velkommen til yderligere at spørge ind til emnet.
Til slut vil jeg sige, at vi aldrig mere skal have en Toyota, hvad enten det er Yaris eller ej.
Profil slettet
12-10-2010 kl. 11:56
Og til John Hansen kan jeg kun stille et spørgsmål! Syntes du selv at det er ok at EN HELT NY MOTOR skal bryde sammen, når den ikke engang har rundet 100.000 km?
Så er der da endnu mere grund til ikke at købe Toyota, hvis deres motore ikke holder længere.
Profil slettet
12-10-2010 kl. 13:08
Ja jeg håber også inderligt at Toyota tager kontakt til mig og vi sammen kan finde en fornuftig løsning, bare de ikke tilbyder mig en ny Toyota.
T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009
12-10-2010 kl. 19:38
Profil slettet
13-10-2010 kl. 01:55
Når det så er sagt, kunne det sikkert også ske for andre mærker, men denne gang var det så Toyota.
Og til de som mener at importøren er uden skyld, Tjaaae, hvem er det der bestemmer hvem der må kalde sig aut forhandler ? Det mindste man kan forlange af importøren er da at de sørger for at deres forhandlere overholder loven, og at deres værksteder er i stand til at reparere deres eget mærke.
Profil slettet
13-10-2010 kl. 06:56
1) S.B.Hansen- bilen har altid været ordnet hos autoriseret værksted, dog med undtagelse af olie skift/filter.
2)S.B.Hansen- Bilen er generelt blevet lavet for ca. 75.000,- (nye dele) hos Toyota, så sig ikke at vi ikke er gode kunder, og ikke kan forvente Toyotas hjælp. (vi forventer ikke mere af dem i fremtiden)
3)S.B.Hansen- det er korrekt at der er 2 års reklamationsret og herefter intet at gøre i følge loven. Men Men det er jo også derfor denne debat er igang. Man køber en dyr diesel bil hos en autoriseret forhandler, for at den efterfølgende går i stykker. Vores bil har nu haft to ødelagte motore sikke en god reklame, bilen er kun 8 år gammel. Det vil sige at når man køber Toyota skal man regne med at motoren går i stykker indenfor 3 år? eller under 100.000 km. (Igen ALDRIG MERE TOYOTA)
Bilen havde til at begynde med overholdt alle service (også i servicebogen). Der hvor det går galt er: Da forhandleren første gang afviser at hjælpe os med den defekte toppakning/topstykke og som der ender med en ny motor. Her viste Toyota deres sande jeg.
Vi har talt med flere Toyota værksteder i den nuværende sag, som er dybt måløse over at vores nuværende Toyota værksted afviser at hjælpe os. Desværre kan de ikke hjælpe os da de ikke kender historikken omkring vores bil.
4) til Peter AE - Jo du har forstået det rigtigt. Og vi er fuldstændig enig med dig i at det ikke er 112% i orden. Vi kunne forstå hvis motoren havde kørt længere og var ældre, at den kunne stå af, men ikke med en så ny motor.
Vi har dokumentation fra andre Yaris ejere, som også har haft store problemer med deres biler, hovedsageligt omkring den gamle toppakning som bilen er født med. Men der er skam også andre ting. Jeg er glad for at vi nu skyder bilen af, for med de andre ting vi har fået oplyst der snart vil ryge, ja så kan jeg kun sige til Yarisejere at I kommer til at betale dobbelt op for Jeres bil.
5)Peter AE- Med hensyn til at bruge et autoriseret værksted, ved køb af anden bil, ja så er vores erfaringer jo ikke for gode, med hensyn til de store forhandlere/værksteder, så vi vil fremover bruge vores lille landmekaniker, som er autoriseret med div.bil mærker, for ham kan man regne med, og er der det mindste galt så undersøger/repererer han det med det samme.
H P
bruger siden
06-01-2004
13-10-2010 kl. 10:04
Mekanikeren påtog sig opgaven med at skifte toppakningen (Toyota havde på dette tidspunkt problemer med toppakningen til vores model, og fik efterfølgende lavet en ny type der viser sig at være ok)
Efter 3 forsøg med ny toppakning, endte vores bil med en totalskadet motor. (Toyota uden skyld i dette da vi valgte at bruge en privat mekaniker "
Hvorfor er det lige at du har så stor tillid til en privat makaniker, eftersom det var sådan een der ødelagde den oprindeligt motor ?
Det du har oplevet Michelle, er sjældent, MEN DET SKER
Jeg kan sådan set godt forstå at du siger; "Aldrig mere Toyota", du skal dog vide at det kan ske på et hvilkent som helst mærke.
En moderne dieselmotor er velkørende, momentstærk og superøkonomisk, problemet er altså at den er spækket med dyr teknik:
Turbo 15.000,-
Dyser 4x2.000,-
EGR-ventil: 2.000,-
Partikelfilter: 10.000,-
Bare for at komme med nogle eksempler, en dieselbil er kun økonomisk hvis den ikke går i stykker.
Profil slettet
13-10-2010 kl. 12:04
2)Men, Den service vi får første gang hos autoriseret forhandler/værksted da vi indenfor 5 md. reklamerer over en defekt toppakning, er under al kritik, og henvender os både til forhandleren samt Toyota Danmark for at klage over den behandling vi har fået, for så at gå til en mekaniker (ikke vores lokale land mekaniker)der er tidligere Toyotamand, da vi har mistet tilliden til den førstnævnte forhandler/værksted som ER Toyota samt Toyota Danmark som åbenbart ikke har noget ansvar overfor deres forhandlere/værksteder.
3) Det er korrekt at denne bil er spækket med dyre reservedele, derfor er bilen også blevet lavet hos Toyota og ikke den lokale mekaniker.
4) Det olie skift samt filter der løbende er blevet skiftet og vedligeholdt, er udført af lokal mekanikker, som har brugt den olie som Toyota selv fylder i.
5) Det er rigtigt at I kun kender den ene side af sagen, og hvad siger forhandleren?
6) Vi er heldigvis medlem hos FDM, som er ganske enige med os i at der er noget fuldstændig galt i denne sag, samt at den olie + filter (originalt) ikke har nogen indvirkning på at motoren skal stå af efter kun 80.000 km. FDM udtaler at en bil motor gerne skulle holde i bilens levetid, men at der selvfølgelig er motore der står af efter kort levetid, hvorefter værkstederne typisk hjælper deres kunder.
Profil slettet
13-10-2010 kl. 13:37
Jeg syntes lige jeg vil fortælle Jer, at vi har en Transporter fra 1995 der har kørt knap 400.000 km.
Den er serviceret af den lokale mekaniker, og der har aldrig og er ikke problemer med denne bil.
Jeg mener bare stadigvæk at Toyota har et ansvar.
Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007
14-10-2010 kl. 05:47
Det er en meget kedelig oplevelse i der har haft, men om i har en god sag kan jeg ikke afgøre.
Toyota laver generelt ikke dårlige biler, for så ville de ikke være verdens største bilproducent.
At de er bedre end gennemsnittet tror jeg så heller ikke, for man skal et stykke ned i Aplus´s statestik over fejlfri biler, før man finder en Toyota.
Med hensyn til at deres service er 112% i mine øjne kun noget de bilder folk ind.
Hvis man læser MOTOR fra September, kan man se af FDM sadte 10 biler ud til service, og Toyota fandt kun 7 ud af 10 fejl, alligevel var deres pris højere end først opgivet.
Den var enddog højere ens prisen hos Audi, der i folks øjne er meget dyr i service og ligger langt nede i tilfredshedsundersøgelsen.
Alligevel var Audi det eneste værksted der fandt alle 10 fejl.
Fordomme og reklamer har meget magt, men jeg er også færdig med Toyota, efter en arogant opførsel fra deres værksted en gang.
Profil slettet
14-10-2010 kl. 06:57
I har fat i noget af det rigtige, og jeg er bestemt ikke uenig med Jer i hvad i skriver.
1) Til Lars- bare lige for god ordensskyld skal jeg oplyse om at vi har kørt på alm. diesel, og ikke har gjort som Mercedes ejeren kørt på fyringolie.
Som tidligere nævnt i denne debat, ja så er det moralen det handler om.
Selvfølgelig kan ting gå i stykker, og ja der er skam købeloven man kan bruge.
Vi har været igennem retsag nr. 1 med bilen og den vandt vi.
Vi overvejer nu at køre sag nr. 2 med vores advokat og FDM i ryggen, da vi finder det forkastelig at bilen nu skal have motor nr. 3, når den kun er 8 år gammel.
Med hensyn til de 3 sidste reperationer udført i august md. i år, vil bilen nu blive undersøgt af FDM`s specialister som vil tage stilling til om dette er årsagen til at motoren nu er stået af.
Jeg har en god kontakt Til Toyota i Japan, som også stiller sig meget undren over problematikken med vores bil, så vi må se hvad det fører til.
Ifølge fagfolk burde olieskift/filter hos uautoriseret mekaniker ikke være årsagen til at motoren står af, idet mekanikkeren har brugt den samme olie som den de bruger på et Toyota værksted.
Bilen er med undtagelse af olieskift, altid ordnet hos Toyota, og regninger haves på alt.
Vi vil nu finde en billig brugt motor, og herefter kaste aben videre. Det er bare synd for den næste der køber bilen. Desværre melder udlandet bla. Sverige og Tyskland udsolgt i dieselmotore til denne bil (gad vide hvorfor) så vi stå på venteliste til en ny brugt motor nr. 3.
Held og lykke til Jer andre som kører Toyota, jeg håber aldrig at I vil opleve det samme som os.
Profil slettet
15-10-2010 kl. 12:03
Og nej det er ik en storm i et glas vand. Men jeg er da oprigtig ked af at have oplyst mine erfaringer med Toyota her i debatten, da der åbenbart
bliver sået tvivl om min historie med Toyota Yaris.
Jeg har idag talt med advokat og FDM om sagen. De anbefaler mig ikke at dele historien med Jer mere, da det kan skade mere end det gavner.
Med hensyn til hvad FDM fortager sig i sagen, ja så kan jeg ik oplyse Jer om det på nuværende tidspunkt da motoren er ved at blive undersøgt.
For god ordensskyld vil jeg gerne oplyse alle om, at hvis jeg havde haft problemer med min bil og jeg selv var skyld i det (mislig holdelse ovs.), så ville jeg aldrig drømme om at skrive sådan et indlæg. Dette var blot en advarsel til dem som overvejer at købe en Toyota Yaris
Jeg er kontornusser og ved ikke en dyt om biler. Derfor har jeg købt og fået repereret min bil hos autoriseret Toyota Fohandler/værksted. Samtidig havde jeg selv indtryk af at Toyota var godt, eftersom man ser mange af dem, samt at Yaris netop blev kåret som årets pendlerbil (mener det var i 2000) Hvis jeg ville have en bil med problemer, ja så er der masser i Danmark der sælger sminket lig og kan bedre forholde mig til at vores bil måske havde en del fejl, mangler eller måske var misligholdt.
Men da jeg intet ved om biler, så henvender jeg mig til en af de førende på markedet, og forventer bestemt ikke at skulle få en bil med så meget ballade.
Som jeg ser den nuværende tvist, så handler det om; om der står Toyota på mekanikkerens ryg eller ej.Vores bil er vedligeholdt både hos Toyota og ikke Toyota værksted.(derfor burde en motor kunne holde længere)
Et spørgsmål til Jer alle!
Hvordan ville i selv reagere hvis Jeres forholdsvis nye bil (8 år) står til at skal have motor nr. 3?
Som tidligere beskrevet så har vi en VW transporter fra 1995, der aldrig er serviceret af autoriseret værksted, men af den lokale makaniker.
Den har rundet knap 400.000 km, på samme motor, og der er aldrig bøvl med den.
Vi har ligeledes haft andre køretøjer i husstanden, og aldrig oplevet de problemer som vi oplever nu med en Yaris.
Jeg er stadigvæk af den overbevisning, at Toyota har et problem med moralen. Jeg vil skrive bag øret, at jeg ALDRIG mere skal have Toyota eller Yaris. Dette er og har været dyre erfaringer både økonomisk men så sandelig også følelsesmæssigt.
Dette indlæg blev 15-10-2010 13:42 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
15-10-2010 kl. 12:39
Da vi købte bilen brugt i feb. 2006 da havde den kørt 71.000 km indenfor ca 3 md. ryger toppakning/stykke. (altså indenfor 1/2 år)
Vi reklamerer til Forhandleren i maj 2006 (3 md.efter) Vi bliver fuldstændig fejet af med at vi skal bevise i H..... og R.. (det er ikke det købeloven eller reklamationsretten siger.
Vi kontakter Toyota Danmark for råd og vejledning over den konkrete forhandler og evt. reperation. Dog uden held.
Her starter problemerne så.
Vi ønsker ikke at bidrage mere økonomi til Toyota da vi ikke kan få hjælp af dem. Kontakter derfor en mekanikker (ikke autoriseret, men med stort værksted) Han ødelægger motoren.
Herefter bliver der så kørt en sag, som vi vinder.
(skal lige tilføjes) Den samme forhandler figurerer som syn og skønsmand idag, vi fik ham tilbudt under sagen, men takkede pænt nej)
2007 bilen bliver udbedret på Autoriseret værksted- regning på 45.000 følger.
2010 motor står af efter 80.000 km.
2010 motor nr. 3 skal nu lægges i
Er du selv mekanikker? virker som om at du har stor viden om biler?
Dette indlæg blev 15-10-2010 14:03 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
15-10-2010 kl. 13:52
Hvis du syntes at sagen stinker, så kom noget for næsen!
Da vi står og skal have motor nr. 3 nu. Er FDM først blevet inddraget i sagen i for ca. 14 dage siden. Proceduren er at alt materiale omkring vores bil skal indsamles, før de kan tage stilling til noget. Det vil sige at Toyota af gode grunde ikke kan tage stilling til noget p.t.
Kunder fra Helvede, er nogen der bliver behandlet dårligt og snydt.
Hvad ville du selv gøre hvis din bil efter kun 8 år, skulle have motor nr. 3?
Profil slettet
15-10-2010 kl. 14:19
Profil slettet
Profil slettet
16-10-2010 kl. 07:45
K.S. - Jørgen Nielsen spurgte på et tidspunkt om jeg ville oplyse om hvem værkstedet er. Det vil jeg godt på et tidspunkt når sagen er afsluttet, og der er kommet en afklaring på det, men ikke før.
K.S.-Jeg er enig med dig på mange punkter, og når jeg skrev om vores transporter så var det bare for at samligne.(det er også en diesel)
K.S.- Jeg er også enig med dig i at bilen reelt har haft to fejl, og at man selvfølgelig skal regne med slidtage på en bil.
K.S.- Jeg er bare ikke enig i at, så dyr en ting som en bil skal kunne gå i stykker med så kort interval, og man ingen hjælp kan få overhovedet af Toyota. De er jo netop kendt for at lave gode biler uden for mange fejl og mangler.Jeg kan sagtens forstå at de henholder sig til garanti m.m. men kan ikke forstå at deres produkter kun har en holdbarhed på ca. 2 år. Det vil sige at har du købt et produkt til eks. 50.000 kr og det går i stykker dagen efter garantien udløber, ja så er du lost, da de er i sin gode ret til at henholde sig til diverse garantier, lovg. m.m. Der er det jeg mener at de burde gøre nogle undtagelser - selvfølgelig ikke hvis garantien er overskredet med 1 år eller ved misligholdelse af produktet. Jeg mener hermed at det er her en sælger skal vise at de lever op til god kundeservice, og det mener jeg ikke at Toyota gør i dette tilfælde.
K.S.- Hvad mener du med Chiptunet? Kan dette være årsagen til problemerne?
K.S. Har jeg mulighed for at komme i kontakt med dig? du lyder meget fornuftig og til at tale med? Så kan jeg også bedre forklare dig sagen uden at den bliver endnu mere forkludret, og at du måske bedre kan følge det hele.
Kasper Nielsen- Til dig vil jeg sige at jeg prøver lige nøjagtigt at fortælle med min historie at selvfølgelig kan en bil i dette tilfælde en Toyota have fejl/defekte dele, som Toyota burde løse sammen med mig. Faktisk så burde de have lavet bilen, og denne debat var aldrig opstået. Havde det været almindelig slidtage på bilen, så ville jeg aldrig bringe denne debat. Men det handler i bund og grund om, at det er en del på bilen som burde holde i bilens levetid, en ret så dyr del, som normalt ikke burde kunne gå i stykker efter så kort tid.
Det er jo ikke et brændstoffilter der er tale om, og som er en normal slidtage del, der jævnligt bliver skiftet.
Kasper S.- Nu er det sådan at jeg har regninger på alle reperationer og på den ene regning hvor jeg har fået skiftet brændstoffilter ja der lyder regningen altså på 1682 Sååå
Kasper S- Nej jeg er også glad for at jeg ikke har dig som mekanikker for du har åbenbart ikke forstået en dyt.
Kasper S.- Kan forstå at du arbejder for Toyota, hvordan kan det være at der er forskel på prisen ved skift af brændstoffilter der hvor du er og så det autoriseret værksted som jeg bruger?
Kasper S.- Du er dårlig reklame for Toyota - Det er lige nøjagtigt sådanne oplevelser jeg har med både forhandler og værksted.
Kasper S.- Jeg håber ved gud ikke at når jeg fylder diesel på en bil, på en tankstation i Danmark, at det er fyringolie, jeg kommer på, for så er Toyota da helt uden skyld i dette forløb.
Kasper S. - lige en rettelse til dig, bilen står til at skal have motor nr.3 så jeg har altså kun futtet 2 af!!!
Kasper S- Nu har jeg kørt bil i over 26 år, og aldrig oplevet noget ligende ej heller med benzin biler. Så hvis du mener at jeg ikke kan køre bil, vil jeg gerne høre om du tilbyder køretimer? for måske skal jeg have opgraderet dette?
Kasper S.- Jeg kan se at du blander dig i en hvilken som helst debat her på bilbasen, hvordan har du tid til at hænge herinde og kommentere alle de debatter? Nå ja det er jo rigtig, du er mekanikker. Men for hvilke mærke? vil gerne vide det for måske er det det næste mærke jeg skal købe for at undgå en ødelagt bil. Da jeg kan forstå at der ingen problemer er med det bilmærke du servicerer, da du jo har meget travlt med alle debatterne herinde og åbenbart ingen biler har at servicere/lave.
Dette indlæg blev 16-10-2010 08:44 redigeret af dets forfatter.
Profil slettet
16-10-2010 kl. 20:09
Ps. jeg kunne godt tænke mig at vide hvor det er du arbejder, så jeg ved hvor jeg skal gå i en stor bue udenom.
Profil slettet
18-10-2010 kl. 08:03
K.S.-Motor nr. 2 stod af ca. 2-3 uger herefter.
K.S.- Da motoren går i stykker, bliver den efterset af en uvildig mekanikker (ved ik om det er Toyota) som konstaterer at det er et plejeleje/stang der er stået af i motoren. Har du nogle bud på hvorfor denne del inde i selve motoren, pludselig går?
Jens K.Nielsen- For historien med bilen ang. defekt toppakning m.m. er afsluttet ved dom som vi vandt. Dette var blot en orientering til alle, omkring hvad man kan forvente af en Yaris.
Jens.K.Nielsen- Det det reelt handler om nu, er at motoren p.t. er stået af uden at have kørt over 100.000 km. samtidig med at bilen umiddelbart nogle uger før (2-3) har fået skiftet køler og turbo.
Jens. K. Nielsen- Jeg mener stadigvæk at Toyota har et problem. At en motor til denne type bil ikke engang kan køre 100.000 km, den fylder i øvrigt 3 år til december. Det vil sige at holdbarheden på Toyotas produkter er et sted imellem 2-3 år?
Jens K.Nielsen