Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Airbag virkede ikke

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2007 kl. 00:37

Igår den 24 december, kørte der en bil ud foran mig selv om vedkommende havde ubetinget vigepligt. Førerens kone plejede altid at sige om der var fri bane, men ikke denne gang og så kørte den gamle mand bare ud. Jeg kørte i en pegout 307 2,0 sw fra 2003. jeg ramte dem meget hårdt lige ind på den forreste del af deres bil, altså hjulet og motor. Min bil blev meget ødelagt bla. hænger døren nu opad og kan næsten ikke lukke, hele fronten er total knust, forruden er revnet flere steder, farten var ca. 60 da jeg ramte den anden bil. MEN det som virkelig foruroliger mig at der ikke var udløst nogle airbag i min bil. Jeg blev kastet hårdt frem i selen, og slog også armene og brystet hvor selen har siddet, og har stadig ondt i nakken. Jeg er virkelig glad for at jeg ikke havde min kone og 2 børn med i bilen, Men det kan da virkelig ikke passe at de ikke bliver udløst netop i en sådan sitiuation. Er der nogle der kan hjælpe, er det en fejl hvis det er er jeg lidt nervøs for at peugeot værkstedet vil feje det hen som ingen ting og ganske normalt. Vh. Tommy Skive

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2007 kl. 09:02

Nå. Okay jeg ved ikke lige hvorfor jeg skulle lyve om dette. Men det er da klart når bilen standser så brat bliver hovedet jo nærmest rykket af, plus det selvfølgelig gør ondt og er øm mange steder.Bilen står hos Peugeot i Skive Viborgvej hvor jeg selv skal ned nu og tage billeder af den. Men at det ikke passer kan jeg ikke forstå kommentaren om. Selvfølgelig passer det.
Hilsen Tommy

Ejner Skræddergaard

Ejner Skræddergaard
bruger siden
08-07-2003

26-12-2007 kl. 09:26

Aibags udløses ikke nødvendigvis i dit tilfælde. Bilen måler selv hastighed, enertien i forløbet, selv om du vurdere at have kørt 60 km/t kan anslaget (impact)godt været sket ved 35 km/t hvorfor airbags måske ikke har været nødvendige. Du har smerter efter sele og selestrammeren, der har virket efter hensigten. Ærgeligt uheld i Julen, men god bedring og kør forsigtigt
Med vendlig hilsen
Ejner Skræddergaard

Sidst rettet: 26/12-07

Profil slettet

Profil slettet

26-12-2007 kl. 11:15

Nu har jeg været nede og se bilen i dagslys. Højre forreste længde vange i højre side, er rimeligt meget bøjet indad, på ydersiden af den sidder der en kontakt med fjedre og forskellige ting hængende ud af den, jeg tror det er airbagkontakten. Men om den plejer at lyse idet man starter bilen, ved jeg desværre ikke dørstolpene er presset lidt udad vangerne ved siden af forruden or også noget ødelagte. Det spændende hvad peugeot siger i morgen.
Tak for de mange fine indlæg.
Venlig hilsen
Tommy Særkjær