Nulstil
Køb
Personbil
Viser: 3 biler til salg
Sortér:

AC Cobra

4,7 Daytona 2d

2.088.800 kr. (Uden afgift)

  • 2/1965
  • 1 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
2/1965
1 km
-
Road lovlig og race lovlig Legendarisk Daytona Cobra. Bygget i 2015 efter de højeste standarder, er denne unikke aluminium Shelby Daytona Cobra derfor godkendt og vejregistreret som et køretøj fra 1965. Bilen er FIA-HTP godkendt (indtil 2026), og dermed race-godkendt til at deltage i nogen af ​​de store. de internationale konkurrencebegivenheder, f.eks. Goodwood. Bilen er identisk med den originale verdensmesterbil, bortset fra instrumenter (Stewart Warner, original) og en sammenklappelig ratstamme. Grundigt undersøgt af den historiske racerspecialist Pekka Nyström. Motor: 8-cylindret V8, med 348 hk ved hjulene (anslået 415 hk ved motoren). Moment ca. 500 Nm ved 4500 o/min. Gearkasse: 4-trins manuel gearkasse, baghjulstræk. Hjul: 15" centerlåsende fælge, 5" og 9" bagdæk. Mål: Længde 422, Højde 122 (cm). Vægt 1050 (kg). Hastighed: 0-100 ca. 5,5 sek. Topfart ca. 290 km/t. Historien om de originale biler. Da Cobra roadsters blev en øjeblikkelig racersucces i USA, viste det sig dog hurtigt, at den ramte den aerodynamiske væg med omkring 150 mph (240 km/t). Enhver stor motor blev sat i, men det kunne ikke gå meget hurtigere! Opgaven med at løse det aerodynamiske dilemma fik den dengang 27-årige Pete Brock. I løbet af efteråret/vinteren 1963-64 udviklede han og køreren Ken Miles Maserati og Aston Martin racerbiler, prototype nr. CSX 2287. Ved den første testkørsel i februar 1964 nåede bilen en tophastighed på 185 mph (294 km) /h), langt hurtigere end nogen tidligere Cobra. Ved det første løb, Daytona 2000, tog den pole position, foran en Ferrari 250 GTO. Desværre gennemførte den ikke dette løb. Men 5 uger senere vandt den hos Sebring, og succesen var en kendsgerning. Den slog Ferraris i Le Mans, og i 1965 blev den verdensmester. Der blev produceret i alt seks originale biler. Prisen er fastsat i danske kroner. Vi hjælper gerne med transport til Danmark! For spørgsmål vedrørende omregistrering henvises til SKAT Danmark! For yderligere spørgsmål kontakt os venligst!
Ukendt

Ferrari 599

6,0 GTO 2d

6.332.500 kr. (Uden afgift)

  • 1/2011
  • 25.000 km
  • 5,7 km/l
  • Automatisk gear
  • Benzin
1/2011
25.000 km
5,7 km/l
HIGHLIGHTS + BEMÆRK BILEN ER MOMSDØD + 2-zone klimaanlæg + Bremsekalibre i aluminium + Carbon bagdiffusor + Carbon dørindlæg + Carbon indstigningslister + Carbon sideskørter + Carbon midterkonsol + Carbon frontspoiler + Carbon rat med gearskiftelys + Carbon centerkapsler + Carbon skålsæder - Large + Carbon motorrum + Cavallino syet på nakkestøtten + Eksteriør lakeret i Rosso Corsa og Grigio Silverstone Opaco + Elektriske sidespejle + Instrumentering i Giallo + Keramiske bremser + Kontrastsyninger i Grigio Scuro + Mattgrå hjul + Scudaria Ferrari våbenskjold + Sportsudstødning BILEN ER INKL. MOMS OG EKSKL. REG. AFGIFT, RING PÅ TLF.NR. 70 40 08 96 FOR YDERLIGERE INFO OG BESIGTIGELSE, Lokation København. Tilbuddet er inklusiv 12 måneders Car Garantie. Leasingforslag. ERHVERVSLEASING (priser ekskl. moms) Førstegangsydelse: 1.000.000 kr. Ydelse: 77.559 kr. Scrapværdi efter 12 mdr.: 5.332.500 kr. (ekskl. reg. Afgift & inkl. moms) PRIVATLEASING (priser inkl. moms) Førstegangsydelse: 1.250.000 kr. Ydelse: 96.949 kr. Scrapværdi efter 12 mdr.: 5.332.500 kr. (ekskl. reg. Afgift & moms) Forbehold for tastefejl.
Hvidovre, København

Ferrari 348

3,4 ts 2d

845.000 kr.

  • 12/1993
  • 47.695 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
12/1993
47.695 km
-
Ferrari 348 blev fremstillet som efterfølger for den meget populære 308/328 model. Stadig med en kompakt V8 cylindret motor monteret centralt i bilen, men her på langs af bilen (heraf t for trasversale i modelbetegnelsen). Med 300 hk og tørsump smøring var der rigeligt med kræfter og attitude til at matche resten af bilen, og det velfungerende targa tag bidrager blot yderligere til at forstærke køreoplevelsen. Dette var den sidste “rigtige” Ferrari som Enzo selv overså udviklingen med. Og i vores øjne den sidste rigtige Ferrari inden der går elektronik, automatgear, servostyring og blød kobling i den. Også nomenklaturen blev ændret siden Il Commendatore gik til de evige racerbaner, 348 var den sidste model hvor modelnavnet traditionen tro henviste til motor konfigurationen – 3,4 liter og 8 cylindre. Godt nok var det stadig Pininfarina der stod for designet, men manden bag var ingen mindre end Leonardo Fioravanti (365 “Daytona”, 288 GTO og F40 !!), og man ser streger der trækker på designet fra Testarossa gå igen her. Resultatet er en mere maskulin bil end forgængeren og sådan set også efterfølgeren, den er i virkeligheden sin egen. Eksemplaret her er i extrem flot stand overalt, den fremstår stadig helt original i lakken overalt. Aldrig skadet, aldrig pillet ved, kun behørigt vedligeholdt. Og med et meget lavt kilometertal på kun 47.695 gør det denne bil til en ægte klassiker og samlerbil med potentiale. Samme entusiastiske danske ejer gennem de seneste 14 år. På vejen kører den ligesom en Ferrari skal – med den skønne lyd fra V8’eren lige bag føreren og (man fristes til at sige naturligvis….) kontant manuelt gearskifte i den klassiske åbne skiftekulisse. Se gerne video præsentationen forneden – så er alt sagt. Det var en af de bedre foto dage vi havde, man kan da kun blive glad i låget af at køre åben Ferrari. Leveres nysynet og indregistreret med fuld dansk afgift – klar til at blive nydt. Se video af bilen på www.stelvio.dk
Måløv, København
Side 1 af 1