Nulstil
Køb
Personbil
Citroën
Viser: 3 biler til salg
Sortér:

Citroën 2CV

0,6 4d

75.000 kr.

  • 6/1986
  • 33.000 km
  • 33.000,0 km/l
  • Manuelt gear
  • Benzin
6/1986
33.000 km
33.000,0 km/l
-2CV TIL SALG! Til salg står en fin Citroen 2CV fra 1986 som er blevet komplet restaureret for 5 år siden. Der er lavet alt fra A til Z og har fået alt nyt i form af kaleche, kabine etc. Der ikke noget bilen ikke har fået lavet. Der er fornyligt også udskiftet en ny motor så den kører fejlfrit. Veteranforsikring koster også kun 800kr om året. Bilen har fået det hele dokumenteret med billeder + regninger og værdien strammer sig over +120.000 DKK. Bilen kører som en drøm og er én bil som brækker nakken på forbipasserende. Man får meget opmærksomhed og mange smilende og glade henvendelser selv på motorvej eller ved lyskrydset. Det en fantastisk bil at have hvis man vil have noget som er et unikat og som står snorlige uden at skulle tænke på rust eller om du mon nu kan komme hjem.
Liseleje, Nordsjælland

Citroën 2CV

0,6 4d

99.200 kr.

  • 1/1983
  • 33.000 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
1/1983
33.000 km
-
Total istandsat 2 cv synet 2023 - næste syn 2031
Lundby, Syd- og Vestsjælland

Citroën 2CV

0,4

119.000 kr.

  • 12/1964
  • 99.000 km
  • Manuelt gear
  • Benzin
12/1964
99.000 km
-
Dette ikoniske køretøj kender alle og alene tanken om den, fremkalder øjeblikkeligt et smil på læben. Man er straks klar over, at det er en Citroën, og hvis man har prøvet at køre en af de godt 9 millioner varianter af den, glemmer man det aldrig. Paraplygear, verdens blødeste affjedring og mangel på hestekræfter er nogle af de elementer, der gør oplevelsen helt speciel. Vores 2CV er importeret fra Frankrig, og er som taget ud af en film. Man ser næsten Peter Sellers kører den som Inspector Clouseau, og bilen byder på rå charme og kæmpe underholdningsværdi for hver eneste km man kører i den – for slet ikke at tale om opmærksomhed. Med 424 ccm og svimlende 18 HK, kan du være helt sikker på ikke at komme først fra start og det er fint. Det betyder intet, og med en tophastighed på 95 km/h får du heller ikke en fartbøde, men du skal nok komme frem, for da 2cv præsenteres i 1948 er konceptet klart: Det skal være en billig, simpel og driftssikker bil, så almindelige franskmænd også kan komme til at køre bil i stedet for hestevogn! Derfor er der forhjulstræk, den to-cylindrede boxermotor er luftkølet og aircondition får du ved at vippe sidevinduet op – ikke noget med at rulle vinduet op og ned – det går bare i stykker og det vejer. Der er ingen radio, ingen omdrejningstæller og ingen benzinmåler. Til gengæld virker det, der faktisk er der upåklageligt, og går aldrig i stykker! Du kommer til at elske den her bil som både Uffe Ellemann-Jensen og James Bond. Detaljer om bilen: Årgang: 1964 Motor: 0,4 Gearkasse: 4 trins manuel Hestekræfter: 18 Denne bil er klar til omgående levering. For besigtigelse og prøvetur kontakt venligst salgsafdelingen på 3333 7000 Bilen er på lager og kan besigtiges i Lyngby. Ønsker du en hel eller delvis finansiering af din klassiske drømmebil, kan vi også hjælpe dig med det. Vi tilbyder i samarbejde med Santander finansiering uden udbetaling til attraktiv rente. Kontakt os gerne for yderlige information om dette. Salgsafdelingens åbningstider: Man-Fre kl. 10.00 – 17.00 Søndag kl. 10.00 - 15.00
Kongens Lyngby, København
Side 1 af 1

Citroën

Citroën er en fransk bilproducent med en stolt historik, der blandt andet indeholder klassikere som 2CV'eren og den futuristiske Citroën DS. I dag er Citroëns modeller dog mere afdæmpede i designudtrykket, når man ser på populære modeller som Citroën C1, Citroën C5 og Citroën Saxo, der grundlæggende er identiske med Peugeots modeller fra samme tid. De seneste år er Citroën dog begyndt at eksperimentere mere med designet, når man retter blikket mod DS-serien i form af Citroën DS3, DS4 og DS5. En af Citroëns største succeser i Danmark er Citroën C5, som i begyndelsen af 00'erne blev usædvanligt populær som leasingbil hos virksomheder, hvilket har medført, at antallet af brugte Citroën-modeller til salg bugner på de danske brugtbil-sites. Det betyder, at du kan få masser af plads, komfort og udstyr for en endog meget beskeden pris. Der er dog en del af de brugte modeller, der har problemer med det elektriske system samt slidt mekanik. Samtidig er reservedelene i den dyre ende, så sørg for at undersøge bilen grundigt, hvis du overvejer at købe en ældre C5. Til gengæld er der meget få problemer med en anden populær model, nemlig den lille Citroën C1, som er en moderne mikrobil, der er produceret i samarbejde med Peugeot og Toyota. Hvis blot bilen har fået en ekstra gang rustbeskyttelse - hvilket er et generelt problem blandt alle mikrobilerne - er der ikke meget at sætte en finger på. Groft sagt kan man sige, at den består af simpel teknik, og derfor er der kun få ting, som kan gå i stykker.

3 Facts om Citroën

I dag er en høj procentdel af komponenterne i biler fra Citroën og Peugeot identiske. I grove træk er det kun karosseridele og dele af interiøret samt Citroëns unikke affjedring, der er til forskel. Citroën har stadig ry for at være unødigt komplicerede og for at ruste. Men statistikken viser i dag, at de ikke ruster mere end gennemsnittet.

Citroëns historie

Firmaets historie har sit udspring i 1919, da André Citroën grundlagde virksomheden. Men først efter 2. Verdenskrig lykkedes det den franske producent at få styr på økonomien, da man løftede sløret for den franske version af folkevognen, 2CV. Den nu legendariske bil så dagens lys i 1948 og forblev stort set uændret i 42 år. Få år senere formåede Citroën endnu engang at imponere, da man i 1955 præsenterede modellen DS, som var den første bil i verden med det nu legendariske hydropneumatiske affjedringssystem. Det skabte grundlaget for senere modeller, herunder Xantia, C5 og C6-modellerne. Da bilsalget i 1974 faldt drastisk i forbindelse med oliekrisen gik Citroën konkurs. Den franske regering frygtede arbejdsløshed og arrangerede at fusionere firmaet med Peugeot. Resultatet blev PSA Peugeot Citroën.