Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Cutout udstødning

Martin Sørensen

Martin Sørensen
bruger siden
17-02-2020

17-02-2020 kl. 18:26

Hej!

Går og leger med tanken om en cutout på min udstødning, for at kunne give bilen mere lyd, men stadig kone og børne venlig når de er med. Det er en Mazda 6 2.0 fra 2005, så ikke med turbo. Vil lyden blive meget dårlig når man ikke har en turbo?
Har fået et par forskellige meninger om det, men kunne godt tænke mig nogle flere.

På forhånd tak

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

17-02-2020 kl. 19:06

Syntes du selv det lyder godt med hul i udstødningen?

Bilen kan ikke synes med eftermonteret cutout, det i sig selv burde være nok til at beslutte sig.

Martin Sørensen

Martin Sørensen
bruger siden
17-02-2020

17-02-2020 kl. 19:22

Kommer det ikke an på bilen, om det lyder som et hul i udstødningen? Har set en del videoer omkring det, ikke alle lyder som en simpelt hul i udstødningen.

Af hvad jeg har læst mig frem til og hørt, kan den synes med det, dog ikke sat til, men en lukket ventil og fra koblet til systemet. Måske er reglerne ændret siden?? :)

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

17-02-2020 kl. 20:42

Tænker jeg er en gammel mand. Det gør jeg fordi jeg ville være pisse negativ hvis jeg var din nabo, og hver gang du høvlede ud fra villavejen så skulle hel kvarteret lige høre din afgang..

Det er lidt ligesom Harley og japser cykler. Der er ingen af dem der kan stoppe uden at vride øret 2 gange wroom wroom. ligsom de heller ikke kan starte de elendige mærker uden wroom wroom. Gad vide om de ikke kan køre i tomgang uden at skulle holde i live!

BMW cykler dem hører du tilgengæld aldrig hverken komme eller gå. De har nemlig ikke behov for at gøre opmærksom på sig selv. Go figure!

Martin Sørensen

Martin Sørensen
bruger siden
17-02-2020

17-02-2020 kl. 21:51

Det er lige derfor jeg ville ha en cutout, så man kan slå det fra som man vil og ikke være til irritation for hele nabolaget.

Man behøver jo heller ikke gasse vildt op eller køre race. Jeg kan godt li lyden af en motor, men skal ikke være hele tiden.

Jeg forstår godt din pointe, men var nu ikke det som mit spørgsmål gik ud på.

Men god aften til dig:)

Esben Tronstrøm

Esben Tronstrøm
bruger siden
15-02-2017

17-02-2020 kl. 22:27

Kan slet ikke se hvad pointen er ved a Brian gejle en Mazda fra 2005 den lyder jo ikke fedt ligegyldigt hvad .
så køb da noget med 6 patter
eks den forrige generation af Skoda superb . Opel insignia eller ford Mondeo så for du i det minste noget som lyder hæderligt fra start