Bilbasen Forum
vw pumpe dyse motor hvad skal jeg være opmærksom på ved næste service
Profil slettet
20-10-2012 kl. 09:40
Profil slettet
20-10-2012 kl. 11:01
Og kører den som den skal, er der ikke nogen grund til at få udskiftet noget - og du er helt sikkert bekendt med de fejlgruber den motor potentielt kan have, og hvilke symptomer de viser sig med. Det er nemlig omkring de 170-200k km de begynder at vise sig.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
20-10-2012 kl. 19:31
C S skrev:
Hvis der ikke er noget der umiddelbart står til udskiftning, så få blot lavet et almindeligt service - vær dog opmærksom på at dæktryksensoerne skal skiftes efter 6 år.
Og kører den som den skal, er der ikke nogen grund til at få udskiftet noget - og du er helt sikkert bekendt med de fejlgruber den motor potentielt kan have, og hvilke symptomer de viser sig med. Det er nemlig omkring de 170-200k km de begynder at vise sig.
Mvh C S
www.e-bil.dk
.... og hvilke fejlgruber er det ?
Ikke at jeg mod-argumenterer, for her kender jeg for lidt til VAG`s motorer.
Men jeg synes bare det lyder mærkeligt at visse ting skulle bryde sammen efter 170-200tkm ?!
Ellers enig i at man ikke skal lede efter fejl der ikke er der, så vent med at skifte sliddele til det er nødvendigt.
Profil slettet
20-10-2012 kl. 19:34
Per Rasmussen skrev:
.... og hvilke fejlgruber er det ?
Ikke at jeg mod-argumenterer, for her kender jeg for lidt til VAG`s motorer.
Men jeg synes bare det lyder mærkeligt at visse ting skulle bryde sammen efter 170-200tkm ?!
Ellers enig i at man ikke skal lede efter fejl der ikke er der, så vent med at skifte sliddele til det er nødvendigt.
Både deres PD og CR-motorer lider af flækkede topstykker, dyser, svinghjul med mere der kan blive problematiske omkring de 200k km. Og ellers en del småting - nogle dyrere end andre. Men det er en lækker motor, dog kan den være en dyr fornøjelse, og har været det for mange.
Specielt ved en brugt bil skal dette undersøges nøje, da men nemt kan stå med en fuld motorudskiftning.
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
20-10-2012 kl. 19:52
Alvin Petrus skrev:
Enig med ole, for det er da noget af det mest subjektive og generaliserende vrøvl CS kommer med. Sikke en gang sludder! Jeg håber de lånte fjer du underskriver dig med ikke indikere en hvis ekspert kompetance, for det burde da i så fald forbydes dig. Hold nu op.....
Hvordan kan du aldeles udokumenteret påstå at en hel generation at motorer, som i øvrigt er produceret i million-tal, tilsyneladende står af ved km 170-200.000 !?!
Og hvis man endelig skal følge dine forvrøvlinger: hvilke biler/motorer øger IKKE frekvenser af fejl ved km 200.000 ??
Neej, jeg tror der sidder en lille forbitret mand inden i CS som aldrig har prøvet at eje en rigtig bil selv!
e-bil min bare......
Nu ved jeg godt det er endnu en troll på spil, men derfor vil jeg da alligevel knytte en kommentar til dette: Jeg har selv ejet 2 af disse dieselmotorer, hvor den ene gav dyre regninger efter den viste stort set alle de nævnte tegn på fejl, og laves en hurtig søgning på nettet bekræftes det også, at det er en motor der har flere dyre fejl end gennemsnittet.
Og så ved jeg ikke hvad du betegner som en "rigtig" bil, da jeg både har haft mange VW'er, Audi'er, Toyota'er, Mercedes, Jaguar, MG og andet, og har nu en helt ny A5. Så hvad du mener er jeg ikke helt klart over ;-)
Mvh C S
www.e-bil.dk
Profil slettet
20-10-2012 kl. 19:56
Der er vel ikke noget i vejen med at CS beskriver nogle ting som en VAG motor åbenbart har som det svage punkt ?
Jeg var ikke klar over det - og der er åbenbart delte meninger ....
Mest undrede jeg mig at CS netop sagde 170-200 tkm ?!
Der er vel ikke to biler der bryder sammen på samme tidspunkt - uanset de begge har et svagt punkt et eller andet sted.
Det må alene bero på den servicehistorik bilen har og hvem der har kørt i den...
Citroen har ligeledes et "svagt punkt" i rygtesmede`nes øjne. Turbo`erne bryder sammen og EGR samt dyser skal skiftes uforholdsvist hurtigt.
Det viste sig at det overvejende skyldtes at PSA havde angivet et serviceinterval v. 30000 km. Det er nu nedsat til 20000 km og det er desuden påskrevet at man skal bruge en lowsaps olie fra TOTAL der hindrer koks-slamning.
Og derved var alle problemer løst ...
Den længe udskældte turbo viste sig som særdeles holdbar - når blot den kunne ånde uden at kokse til.
Sådan er der så meget - det er mest religion :-)
Profil slettet
21-10-2012 kl. 15:47
jeg kan forstå at der ikke er nogle ting jeg skal være opmærksom på ud over jeres skænderier som ikke rigtig har noget at gøre med mit spørgsmål .
og til cs så er jeg ikke klar over de evt faldgrupper som jeg skal være opmærksompå ellers ville jeg jo ikke skrive herinde.om dette emne.
Profil slettet
06-11-2012 kl. 22:15
det er en 105 hk med alm gear.1,9 uden partikelfilter.
mvh kenn,c