Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Sænkning af undervogn?

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

15-04-2012 kl. 15:25

Overvejer en 30 mm sænkning for at forbedre køreegenskaberne, men er det en god idé? Kan man nøjes med nye fjedre, eller skal støddæmpere også skiftes? Hvad koster det, og kender I et godt værksted i Storkøbenhavn? Bliver bilen for hård i undervognen? Bliver den sværere at sælge? Kører den længere på literen?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

15-04-2012 kl. 16:15

Prisen afhænger af om det er en Fiat 127 eller en Bentley, men en 3-4000 kr for en normal bil. Støddæmperne skal ikke skiftes.
Om den bliver for hård i undervognen er en smagssag, men jeg har haft min sidste bil med sænket undervogn det er altså iriterende at. høre bilen skrabe på hvis man tager et bump lidt for hurtigt og så er det noget lettere at køre fast i sneen om vinteren.
Ang. spm. 4 og 5 så ja men nok så lidt at det ikke kan mærkes.

Profil slettet

Profil slettet

15-04-2012 kl. 16:22

Personligt ser jeg ikke nogen gevinst i det, andet end det besværer indstigning, rammer mod bump ved for høj fart, kantsten man skal være opmærksom på, hårdere undervogn, kører fast i sand og sne, og så er jeg overbevist om at den er sværere at sælge. I mine øjne indikerer det at bilen er kørt hårdere, og sælger ved ikke om arbejdet er gjort ordentligt.

Og det med at bilen kører bedre er vel lidt ligegyldigt i DK, med vores fartgrænser og lige veje :-)

Martin Sønderskov Nielsen

Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004

15-04-2012 kl. 19:52

Det kommer jo også an på hvad det er for en bil. Og hvis det kun er 30 mm, så betyder det ikke det store. Så længe den ikke er skamsænket. Det er som regel begrænset hvor meget det går ud over komforten.
Største bonus er jo nok at Bilen ser væsentligt bedre ud.

Personligt foretrækker jeg ved en nyere bil at den er sænket de der ca 30 mm. For det første får du bedre køreegenskaber. Og den bliver mere sikker, da evt. undvigemanøvre klares bedre og nemmere.

Om du får bedre brændstoføkonomi? Det er nok meget begrænset, hvis der overhovedet bliver forskel.

Om den bliver sværere at sælge? Det burde ikke betyde det store, så længe det er nogle fornuftige sænkningsfjedre.
De fleste aut. forhandlere sælger sådan nogle til ca 3000 ,-.

sp Spanggaard

sp Spanggaard
bruger siden
05-03-2007

17-04-2012 kl. 08:34

Tak for alle de gode svar.