Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Ryster ved 50/60 kmt.. Vw Passat 2.0 TDI dsg fra 2011

Benjamin Rask Baad Larsen

Benjamin Rask Baad Larsen
bruger siden
12-03-2017

05-10-2020 kl. 09:17

Hej Bilbasen, står i den situation at jeg har byttet mig til en Vw Passat 2.0 TDI dsg fra 2011. Efter at have kørt lidt i den, har jeg lagt mærke til at den ryster når jeg kører omkring 50/60 km/t. Hjulene er blevet afbalanceret, lidt inden jeg overtog bilen, så tænker ikke det kan være det, andre som har oplevet lignende som evt ved hvad det kunne være? på forhånd tak

mvh Benjamin

Dette indlæg blev 05-10-2020 10:08 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

05-10-2020 kl. 09:34

Benjamin Larsen

bruger siden
12-03-2017

skrev:
Hej Bilbasen, står i den situation at jeg har byttet mig til en Vw Passat 2.0 TDI dsg fra 2011. Efter at have kørt lidt i den, har jeg lagt mærke til at den ryster når jeg kører omkring 50/60 km/t. Hjulene er blevet afbalanceret lidt inden jeg overtog bilen, så tænker ikke det kan være det, andre som har oplevet lignende som evt ved hvad det kunne være? på forhånd tak

mvh Benjamin
"afbalanceret lidt" det er der ikke noget der hedder, lige så lidt som, "jeg er blevet lidt gravid" bilen skal afbalanceres om ikke andet for at udelukke at det ikke er dæk/fælge, hvis den fortsat ryster, kan det være trækaksler, du har vel sikret dig at der er korrekt dæktryk ?

Dette indlæg blev 05-10-2020 10:01 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Morten Egebjerg Terp

Morten Egebjerg Terp
bruger siden
17-03-2018

05-10-2020 kl. 10:18

Hvor gamle er dækkene? Det kan være et af dem, det er galt med. Prøv at skift til andre hjul, hvis du har mulighed for det og så se, om det forsvinder.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

05-10-2020 kl. 10:54

Når du skriver afbalnaceret lidt. Så mener du vel", lidt inden" du købte.

Dine dæk kan være gået i karkassen, umiddelbart vil jeg tro at du stadig kan mærke det selvom de er afbalnaceret. Det er i hvert fald min oplevelse.

Der kan også være en bærearm eller en gummibøsning der er dårlig.

Tjek lufttryk.
Ryster den i rattet er det forhjulene.
Ryster den i sæddet eller hvis du ligger hånden på bagsæde eller midterkonsol, så er det baghjulene.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benjamin Rask Baad Larsen

Benjamin Rask Baad Larsen
bruger siden
12-03-2017

05-10-2020 kl. 11:40

Henrik P

bruger siden
06-01-2004

skrev:
Benjamin Larsen

bruger siden
12-03-2017

skrev:
Hej Bilbasen, står i den situation at jeg har byttet mig til en Vw Passat 2.0 TDI dsg fra 2011. Efter at have kørt lidt i den, har jeg lagt mærke til at den ryster når jeg kører omkring 50/60 km/t. Hjulene er blevet afbalanceret lidt inden jeg overtog bilen, så tænker ikke det kan være det, andre som har oplevet lignende som evt ved hvad det kunne være? på forhånd tak

mvh Benjamin
"afbalanceret lidt" det er der ikke noget der hedder, lige så lidt som, "jeg er blevet lidt gravid" bilen skal afbalanceres om ikke andet for at udelukke at det ikke er dæk/fælge, hvis den fortsat ryster, kan det være trækaksler, du har vel sikret dig at der er korrekt dæktryk ?

Hej Henrik, havde glemt et komma, mente at lidt inden jeg overtog bilen blev den afbalanceret.
så dæk og fælge fejler ikke noget. og dæktryk er ok
trækaksler kunne det nok godt være, det er lidt det jeg søger svar på, da jeg ingen forstand har på biler

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benjamin Rask Baad Larsen

Benjamin Rask Baad Larsen
bruger siden
12-03-2017

05-10-2020 kl. 11:43

Morten Hansen

bruger siden
17-03-2018

skrev:
Hvor gamle er dækkene? Det kan være et af dem, det er galt med. Prøv at skift til andre hjul, hvis du har mulighed for det og så se, om det forsvinder.

De er forholdsvis nye, men det er nogle billige nogle som tidligere ejer har fået sat på.
Tusind tak, det vil jeg undersøge

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benjamin Rask Baad Larsen

Benjamin Rask Baad Larsen
bruger siden
12-03-2017

05-10-2020 kl. 11:45

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Når du skriver afbalnaceret lidt. Så mener du vel", lidt inden" du købte.

Dine dæk kan være gået i karkassen, umiddelbart vil jeg tro at du stadig kan mærke det selvom de er afbalnaceret. Det er i hvert fald min oplevelse.

Der kan også være en bærearm eller en gummibøsning der er dårlig.

Tjek lufttryk.
Ryster den i rattet er det forhjulene.
Ryster den i sæddet eller hvis du ligger hånden på bagsæde eller midterkonsol, så er det baghjulene.

Ja jeg mener "lidt inden" jeg købte.
okay tusind tak, dejligt at have lidt muligheder at gå ud fra

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

05-10-2020 kl. 16:52

Benjamin Larsen

bruger siden
12-03-2017

skrev:
De er forholdsvis nye, men det er nogle billige nogle som tidligere ejer har fået sat på.
Tusind tak, det vil jeg undersøge

Billige dæk kan sagtens give bøvl - ud over ringe sikkerhed. Det er eneste kontakt til vejen såvel når du styrer som når du bremser, så er det billige kina-dæk fra Thansen, kan det være en god idé at starte med at skifte til kvalitetsdæk. Så får du højere sikkerhed og komfort - og du slipper måske endda af med problemet.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Benjamin Rask Baad Larsen

Benjamin Rask Baad Larsen
bruger siden
12-03-2017

05-10-2020 kl. 17:50

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Billige dæk kan sagtens give bøvl - ud over ringe sikkerhed. Det er eneste kontakt til vejen såvel når du styrer som når du bremser, så er det billige kina-dæk fra Thansen, kan det være en god idé at starte med at skifte til kvalitetsdæk. Så får du højere sikkerhed og komfort - og du slipper måske endda af med problemet.

Tak for råd
Mvh

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg