Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

30-08-2020 kl. 09:56

Christian Mardal

bruger siden
08-06-2018

skrev:
Så jeg skal aldrig undervognsbehandle min bil igen?

Var det spild af penge at få den undervognsbehandlet i første omgang?

Min anbefaling er; den skal undervognsbehandles efter behov, få en mekaniker til at tjekke undervognen ved service, du kan tydeligt se når den oprindelige behandling er ved at være slidt af, så er det tid til en supplerende behandling, min erfaring siger der går mange mange år.
Når det anbefales hvert 2. År, så har det noget at gøre med grådighed fra firmaets side.

Når jeg køber løbesko, så anbefaler ekspedienten også at de skal skiftes efter 800 km, jeg løber mindst det dobbelte i mine 🙄.


og nej det er ikke spild af penge at undervognsbehandle en bil når den skal køre i vores klima.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

30-08-2020 kl. 10:28

Hvis du undlader undervogns vask når du køre i vaskehal, så holder behandlingen længere.

Det er fint nok en gang imellem, måske hver 8 gang. Eller et par gange efter vinteren.

Så holder det længe.

Hvis du har tænkt dig at beholde bilen til den dør enten af rust eller mekanisk, så er det smart at give jævnligt, ellers vil jeg sige 1 gang som ny og efter 3-4 år, så er du dækket godt ind til den er 7-8 år og der har langt de fleste skiftet bilen.
Vil den nye ejer så beholde den, så må han jo vurdere om der er behov.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

30-08-2020 kl. 13:54

J R

bruger siden
13-12-2013

skrev:
Hvis du undlader undervogns vask når du køre i vaskehal, så holder behandlingen længere.

Det er fint nok en gang imellem, måske hver 8 gang. Eller et par gange efter vinteren.

Så holder det længe.

Hvis du har tænkt dig at beholde bilen til den dør enten af rust eller mekanisk, så er det smart at give jævnligt, ellers vil jeg sige 1 gang som ny og efter 3-4 år, så er du dækket godt ind til den er 7-8 år og der har langt de fleste skiftet bilen.
Vil den nye ejer så beholde den, så må han jo vurdere om der er behov.

Helt enig. Vores har også fået fra ny - og jeg tænker, at den skal have igen efter ca. 4 år.



Vores bil nr. 2 har fået mange gange hos 1. ejer + en enkelt gang hos os. Den har nu passeret de 16år, gik glat gennem syn og tager nok nogle år mere.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

T Taylor Nielsen

T Taylor Nielsen
bruger siden
03-12-2009

30-08-2020 kl. 14:53

Dinitrol råd var at alt efter hvor mange km man køre, skal den tjekkes engang imellem. Der bliver kastet sand grus og sten op under undervogn bærearme osv. Derfor bliver noget af laget fra behandling slidt af. De der køre mange km, kan få tjekket undervogn, og man kan nøjes med at gen-sprøjte de steder hvor slid forekommer mest. Jeg fik at vide, at jeg kunne få de slidte steder sprøjtet for ca 2000,- på en MB E model.

Dette indlæg blev 30-08-2020 14:53 redigeret af dets forfatter.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg