Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

15-06-2020 kl. 17:12

Du kan sagtens lave det selv, du skal blot lægge en ny motor i bilen.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

15-06-2020 kl. 17:51

Hvis den ikke drypper olie (2L er rigtig meget) så lær at leve med det, og efterfyld løbende.
Prisen for at udbedre det vil langt overstige værdien af bilen, hvilket sælgeren sandsynligvis også har vidst.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

15-06-2020 kl. 21:57

Prøv med 20/50 duckhams olie.

Havde en gammel klassiker der brugte olie hvis ikke den fik 20/50.

Prøv evt at køre pensionist kørsel, altså ganske blød hat, så den ikke kommer i høje omdrejninger en tankfuld eller 2, det kan være du vil opdage den kun bruger olie ved høje omdrejninger.

Har en bådmotor vi har droslet ned fra 16 knob til 11 og så bruger den ikke noget(den må alligevel ikke gå 16 knob der hvor den benyttes, men enkelte elementer kan ikke lade være)

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

J R

J R
bruger siden
13-12-2013

16-06-2020 kl. 19:11

Der var engang Bilka havde duckhams, men det er 20 år siden sidst jeg kørte klassisk og havde det behov.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

terkel kvejborg

terkel kvejborg
bruger siden
24-08-2003

24-06-2021 kl. 11:42

Nikolaj Pedersen

bruger siden
15-06-2020

skrev:
Hejsa, købte min første bil! en Hyundai i10 for et par måneder siden... Den bruger ca. 2 liter olie på omkring 1600 km, hvilket er helt gak... Har skiftet oliefilter og bundprop etc....
Har prøvet både med 10/40 olie og 5/30... Den sluger begge ting nogenlunde ens... Kan ikke se den er utæt nogle steder nedenunder, udstødnings-røgen er klar og ren.
Min søgning på en løsning via nettet er gået forgæves.

Kan ikke ringe til tidligere ejer da jeg blev nødt til at formatere min telefon en uges tid efter jeg havde købt bilen... Og jeg kan simpelthen ikke huske hvad han hedder, desværre var nummeret gemt på telefonen og ikke sim-kort...

Ville helst gerne, se om det var noget jeg kunne lave selv, før jeg slæber den til mekanikeren.
Takker på forhånd for ethvert input!

Mvh. Nikolaj

Har du set efter om ventilen som sidder i topdækslet til ånderør er ok . Det er den tykke slange der er ånderør til olien. Plast kuglen kan forsvinde og så suger den olie ind

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg