Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Profil slettet

Profil slettet

08-10-2014 kl. 18:06

Er dækkene gamle og møre (utætte- du kan se produktionsdatoen på siden af dem)? Er fælgene skæve og bulede ?

Ellers må du være punkteret.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

09-10-2014 kl. 09:10

har du målt med det samme manometer, de billige pumpepistoler og tankens udstyr er mere upræcis end du forestiller dig.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

09-10-2014 kl. 14:05

Det er selvfølgelig irriterende at de taber luft, men ikke som sådan ualmindeligt. Er ordsproget ikke at man skal kontrollere dæktryk og olie ved hver anden tankning? Og så passer det jo ganske godt.

Der er en mulighed for at da bilen fik skiftet dæk, der skiftede de ikke ventilerne i fælgene, og de bliver også trætte med tiden, hvilket er grunden til de bliver skiftet hver gang der skiftes dæk.

Mht. kontrol af dæktryk, så sørg for at bruge den samme dæktryksmåler hver gang. Det giver det bedste billede af hvordan den taber luft.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Lars Christensen

Lars Christensen
bruger siden
07-08-2007

15-10-2014 kl. 10:33

Fuldstændig med K S.
Dækkene bør ikke tabe luften, så en kontrol ca hver 2. mdr skulle være nok.

Jeg kører selv ca 1000km om ugen og mine dæk taber ikke luft, så det har ikke noget med hvor langt du kører, men snarrer om dækkene eller ventilerne eller måske fælgene er i orden.

Prøv først at få efterspændt dine ventiler, og se om det hjælper.

Hilsen Lars

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg