Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

Lars Olsen

Lars Olsen
bruger siden
09-01-2006

22-10-2012 kl. 16:56

Er der olie på? Og passer viskositeten?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

26-10-2012 kl. 11:54

Hvilken bil er det det drejer sig om?

Umiddelbart kunne det jo også tyde lidt på slidte ventilløftere. Jeg havde selv en ældre Mitsubishi Colt 1.8 GTi fra '95, og den støjede rigtig meget når den var kold, men det blev lidt bedre når den først var kørt varm. Dog kunne man stadig tydeligt høre ventilløfterne tikke.

I første omgang ville jeg prøve at forhøre mig hos de forskellige Peugeot værksteder om det er noget de har erfaring med. Det koster jo ikke noget at få dem til at kigge.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

29-10-2012 kl. 14:27

Nej, hvis ventilløfterne er slidte, vil olien have svært ved at lave nok tryk inde i dem i tomgang, men når omdrejningerne stiger, kører oliepumpen også hurtigere og laver derved mere olietryk, og så forsvinder noget, eller måske hele tikkeriet.

Det kan jo også godt være at det er VTC mekanikken der er slidt, det skal man nok høre for at kunne stille en endelig diagnose.

Jannik Christensen

Jannik Christensen
bruger siden
02-09-2008

30-10-2012 kl. 23:06

Bilen i linket, det lyder slet ikke som ventilløftere. Frekvensen ville være noget hurtigere hvis det var løfterne.

http://www.youtube.com/watch?v=Fweriatil6g Ca. sådan ville det lyde hvis det var dem.