Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Indlæg slettet
Per Mørch
bruger siden
08-03-2005
23-08-2011 kl. 20:38
Hvis du køber en Honda Civic I-shift, så er der et automatgear, men du kan skifte manuelt oppe ved rattet, lige som en Formel 1 bil. Den har 6 trin og er meget økonomisk i forhold til at den har en ret fin 140 hk motor. Så den ermeget sporty og sjov at køre.
Venligste hilsner
Per
Venligste hilsner
Per
Profil slettet
23-08-2011 kl. 21:14
Kasper Hansen skrev:
Hej, jeg er en 27-årig mand, som har en lille, men lidt træls sygdom. Den hedder tremor nervosa, og betyder, at man til tider har nogle bitte små rystelser i hænder eller fødder. 99 % af tiden er dette helt ligegyldigt, da rystelserne som sagt er meget små. Imidlertid kan de godt betyde noget, når man kører bil - underforstået når man bruger koblingen. Derfor sker det stadig af og til, at bilen går ud når jeg kører - nærmest som hos en anden køreskole-elev!
Det er selvfølgelig ret træls, så nu hvor jeg skal ud og investere i en bil (pga. nyt arbejde) vil jeg gerne høre jeres råd: Jeg søger en bil med en meget let kobling. Altså hvor koblingspunktet er meget flydende og forløber over et par centimeter (modsat et koblingspunkt, som nærmest kun finder sted inden for en milimeter, og hvor koblingen føles tung for foden)
Håber det giver mening? Hvilken bil tror I vil være egnet for mig?
Vh
odenseaneren
Jeg tror også at du skal over i noget automatgear ,det vil blive for dyrt i koblinger hvis den skal files i gang pga lang koblingsvandring.
Christian Thomsen
bruger siden
29-07-2008
23-08-2011 kl. 23:21
Hej Kasper,
Tænk Suzuki Swift.
Se http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/13-gl-a-aut/880066
Nyere bil der passer med din økonomi, som samtidigt er dejlig og køre i - men med automat gear.
Eventuelt en Hyundai Matrix med Automat gear - men ærlig talt så tåler den jo ikke sammenligning med en Swift.
Alternativt kan du jo købe en 20 år gammel golf med en kobling der trænger til og blive skiftet. ;o)
Held og lykke med bilkøbet. Men tag konsekvensen og få en bil med automat gear - her er du altid sikker og dit lille problem - er ikke længere et problem.
Tænk Suzuki Swift.
Se http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/suzuki/swift/13-gl-a-aut/880066
Nyere bil der passer med din økonomi, som samtidigt er dejlig og køre i - men med automat gear.
Eventuelt en Hyundai Matrix med Automat gear - men ærlig talt så tåler den jo ikke sammenligning med en Swift.
Alternativt kan du jo købe en 20 år gammel golf med en kobling der trænger til og blive skiftet. ;o)
Held og lykke med bilkøbet. Men tag konsekvensen og få en bil med automat gear - her er du altid sikker og dit lille problem - er ikke længere et problem.