Bilbasen Forum
Defekt varmeapparat
Katja Kelbæk
bruger siden
06-02-2025
06-02-2025 kl. 21:29
Dette indlæg blev 06-02-2025 21:29 redigeret af dets forfatter.
J R
bruger siden
13-12-2013
07-02-2025 kl. 09:27
Tænker selv Peugeot har udviklet sig. Men tidlgiere havde de en del modeller der svigtede i Termostaten.
En sikring kan vi alle skifte. Kig i diagrammet for hvilken sikring der dækker området, træk den ud og jok en magen til ind. De kan købes i eks Biltema eller Thansen.
Er du fræk, så hæver du lige sikringen med 5, så sidder der en 10'er i så prøv med en 15'er.
Katja Kelbæk
bruger siden
06-02-2025
07-02-2025 kl. 11:26
J R
bruger siden
13-12-2013
skrev:
HAr du prøvet bare selv at skifte sikringen til varmeapparatet? og måske hvis der er en sikring til termostaten.........
Tænker selv Peugeot har udviklet sig. Men tidlgiere havde de en del modeller der svigtede i Termostaten.
En sikring kan vi alle skifte. Kig i diagrammet for hvilken sikring der dækker området, træk den ud og jok en magen til ind. De kan købes i eks Biltema eller Thansen.
Er du fræk, så hæver du lige sikringen med 5, så sidder der en 10'er i så prøv med en 15'er.
Tak for input og vejledning:) I følge vores "egen" mekaniker og Peugeots fejlfinding af bilen er der knækket en lille plastik-dims helt inde i midten af bilen/helt inde ved varmeapparatet. Det er den, der får spjeldene til at åbne og lukke for den varme luft. Reparationen er så dyr, fordi stort set hele instrumentbrættet mv. skal skilles ad for at komme ind til plastikdimsen.
Jeg vil meget gerne kunne statuere en produktionsfejl, fordi der åbenbart er andre biler, som har samme problem. Derfor er jeg interesseret i at høre, om der er andre, som har lignende problem. For så må der jo være noget galt i produktionen af varmeapparatet.
J R
bruger siden
13-12-2013
07-02-2025 kl. 12:58
Dette indlæg blev 09-02-2025 11:49 redigeret af dets forfatter.
Heines Uldahl Gjelstrup
bruger siden
09-08-2012
18-10-2025 kl. 20:42
Katja Kelbæk
bruger siden
06-02-2025
skrev:
Varmeapparatet i vores 5008 er gået i stykker. Peugeots autoriserede værksted kender ikke til fejlen i andre biler, hvilket jeg finder mærkeligt, fordi jeg helt tilfældigt er stødt på 4 andre biler med samme problem. Peugeot vil reparere bilen for 27000 kr., hvilket er et svimlende beløb. Jeg er derfor interesseret i at vide, om der er andre, der har oplevet et lignende problem, hvor varmeapparatet af en eller anden grund sætter ud. De andre mekaniker, som vi har talt med, vil ikke røre bilen, fordi reparationen er så omfattende. Jeg modtager meget gerne input eller gode råd.
Heines Uldahl Gjelstrup
bruger siden
09-08-2012
18-10-2025 kl. 20:48
Kan du fortælle lidt mere om hvad der er galt eller var galt med varmeapparater og om i har fået det lavet og konstateret fejlen.
Vi har en 3008 fra 2017 1.2 puretech som for 14 da siden kun kunne lave varme en føresiden og kun koldt I passagersiden, var det samme problem i havde... måske står vi nu selv med en dyr reparation.
Katja Kelbæk
bruger siden
06-02-2025
19-10-2025 kl. 21:45
Heines Uldahl Gjelstrup
bruger siden
09-08-2012
skrev:
Hej Katja
Kan du fortælle lidt mere om hvad der er galt eller var galt med varmeapparater og om i har fået det lavet og konstateret fejlen.
Vi har en 3008 fra 2017 1.2 puretech som for 14 da siden kun kunne lave varme en føresiden og kun koldt I passagersiden, var det samme problem i havde... måske står vi nu selv med en dyr reparation.
Hej Heines
Det lyder meget som den samme fejl på vores. Vi opdagede det, fordi varmen i den ene side af bilen forsvandt. Det var efter sigende et spjæld i varmeapparatet, som var knækket. Det krævede, at vi fik skiftet hele varmeapparatet, og det kostede 22.000 kr. (vi havde held med at få slået 5.000 kr. af det oprindelige tilbud). Jeg oplevede, at Peugeots egne autoriserende værksteder var internt uenig, og jeg blev af et værksted direkte anbefalet ikke at bruge et af de andre autoriserende værksteder. Jeg kan derfor anbefale, at I får flere tilbud. Jeg kunne ikke statuere en produktionsfejl, fordi jeg ikke kom i kontakt med andre med same problem, men så sent som i fredags skrev en anden Peugeot-ejer til mig om det samme. Så jeg er sikker på, at der er en del flere med det samme problem.