Bilbasen Forum
Abonner på forumtråd
Aut. eller manuel gear
Jan P
bruger siden
24-07-2005
06-04-2012 kl. 12:14
Hej Allesammen jeg håber at der sidder nogen derude der kan og vil bruge lidt af deres tid men et par gode råd omkring ovenstående.
Jeg har besluttet mig til at købe en polo til max 70000 jeg har altid kært med manuelle gear men har hørt meget godt om aut. gear og komforten derved. Jeg er fast besluttet på valg at bilmærke så mit spørgsmål går på om jeg skal vælge manuelt eller aut gear ud fra et økonomisk synspunkt hvis det går i stykker for holder det lige så godt som manuelt ? Og hvis det går i stykker hvad for slags beløb er det så tale om skal det helt udskiftes eller kan det rapareres og på et alm værksted ?
Sidst men ikke mindst bliver bilen både langsommere og mere uøkonomisk af aut gear kontr manuelt men bliver det opvejet af den øgede komfort derved ?
Og til sidst er der nogle der har erfaringer med aut gearkasser fra vw og hvor mange km man kan forvente at de holder, kan de feks holde til samme km som manuelt gear +
Glæder mig meget til at høre nogens erfaringer.
Med venlig hilsen
Jan
Profil slettet
06-04-2012 kl. 12:25
Økonomien lider på de gamle automatgearkasser, da den skifter senere, trækker den længere i gear osv, og den tager lidt af topfarten samt 0-100 tiden. Men fart og acceleration er ligegyldigt i vores land.
Men de gamle aut-gearkasser fra VW skulle være ret stabile, det er kun de nyere DSG-kasser der har lidt problemer.
Personligt vil jeg dog vælge manuelt-gear, da jeg syntes automat-gear er utroligt kedeligt, og ikke helt skifter efter mit temperement. Det fandt jeg da ud af på de par VAG'er jeg har haft med det :-)
Men de gamle aut-gearkasser fra VW skulle være ret stabile, det er kun de nyere DSG-kasser der har lidt problemer.
Personligt vil jeg dog vælge manuelt-gear, da jeg syntes automat-gear er utroligt kedeligt, og ikke helt skifter efter mit temperement. Det fandt jeg da ud af på de par VAG'er jeg har haft med det :-)
Martin Sønderskov Nielsen
bruger siden
11-12-2004
06-04-2012 kl. 13:11
Hvis det var en ny Polo med DSG, kan man sagtens forstå at nogle vælger den løsning, da DSG fungerer godt. Det er desværre også bare kendt for en del driftproblemer.
Men når nu det er den gamle Polo i det prislag, ville jeg til hver en tid vælge med manuel gear. Det er et mere sikkert valg. Og nemmere at komme af med bilen igen.
Hvis sådan en gammel aut gearkasse står af koster det kassen at få repareret. Og det er bilen bare ikke værd.
Derudover er de gamle aut gearkasser også langsomme og kedelige. Dårligere brændstoføkonomi og langsommere acceleration hænger også sammen med de gamle Aut. gearkasser
Men når nu det er den gamle Polo i det prislag, ville jeg til hver en tid vælge med manuel gear. Det er et mere sikkert valg. Og nemmere at komme af med bilen igen.
Hvis sådan en gammel aut gearkasse står af koster det kassen at få repareret. Og det er bilen bare ikke værd.
Derudover er de gamle aut gearkasser også langsomme og kedelige. Dårligere brændstoføkonomi og langsommere acceleration hænger også sammen med de gamle Aut. gearkasser