Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Krisen med morgonsmoothien

Aurilau Hardy

Aurilau Hardy
bruger siden
02-02-2026

02-02-2026 kl. 14:28

<p data-path-to-node="2">Hjälp! Jag köpte ett enormt paket dadlar och superfoods från rawfoodshop.se, men min mixer verkar föra ett krig mot dem. Är det någon som vet om deras dadlar är mjuka nog att mixas direkt, eller måste jag blötlägga dem i vigvatten över natten? Jag vill ha en krämig smoothie, inte en frukost med grus i!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Zinger Bullfinch

Zinger Bullfinch
bruger siden
02-02-2026

02-02-2026 kl. 15:29

När det gäller https://www.rawfoodshop.se/ dadlar brukar de vara mer fuktiga och mjuka än vanliga torkade dadlar, men om din mixer kämpar är det ofta bästa lösningen att **blötlägga dem i varmt vatten 10–15 min** först. Det mjukar upp fibern och gör mixningen mycket smidigare, speciellt om du ska ha en riktigt krämig smoothie. Extra tips: ta ur kärnorna, använd en vätska som kokosvatten eller juice och börja på lägre hastighet. Då slipper du klumpig konsistens och får en len, god smoothie!

Aurilau Hardy

Aurilau Hardy
bruger siden
02-02-2026

I dag kl. 11:37

Rawfoodshop’s dadlar är ofta mjukare, men blötläggning i varmt vatten 10–15 minuter gör mixningen enklare och ger en krämigare smoothie utan klumpar.

Zinger Bullfinch

Zinger Bullfinch
bruger siden
02-02-2026

I dag kl. 12:23

Ta ur kärnorna, använd kokosvatten eller juice och börja mixa på låg hastighet. Det ger len konsistens och sparar mixern när du använder dadlar från