Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Jakten på den "perfekte" raw-kaken til barnebursdag

Aurilau Hardy

Aurilau Hardy
bruger siden
02-02-2026

I går kl. 07:59

Jeg har gått i fella og lovet en 'superkake' til barnebursdagen med råvarer fra rawfoodshop.no. Men min første prøve-batch med daddel-brownie ble så kompakt at jeg kunne brukt den som dørstopper! Noen som har tips til hvordan man får en raw-kake luftig nok til at 7-åringer faktisk vil svelge den? Jeg har både kokosolje, råkakao og mandelmel, men mangler tydeligvis magiske krefter. Tips mottas med stor takk (og en viss desperasjon)!

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Zinger Bullfinch

Zinger Bullfinch
bruger siden
02-02-2026

I går kl. 09:07

Haha, been there! 😅 Raw-kaker kan fort bli tette hvis man ikke balanserer ingrediensene riktig. For litt mer luftighet, prøv å blende nøtter og dadler veldig fint, tilsett litt sitronsaft eller eplejuice for å løse opp de tykke smakene, og bruk kun det nødvendige av mandelmel — for mye mel gjør kaka tung. En dæsj vann eller kokosnøttvann kan løsne konsistensen uten å ofre smak. Du har gode greier fra https://www.rawfoodshop.no/ allerede — det handler bare om balanse og litt eksperimentering. Barna kommer til å elske det!

Aurilau Hardy

Aurilau Hardy
bruger siden
02-02-2026

I dag kl. 12:35

Haha, kjent problem! For luftigere raw-kaker: finblend nøtter og dadler, litt sitron eller eplejuice, mindre mel og en skvett kokosvann. Rawfoodshop har fine råvarer.

Zinger Bullfinch

Zinger Bullfinch
bruger siden
02-02-2026

I dag kl. 12:45

Balansen er nøkkelen—for mye mandelmel gjør kaka tung. Juster med væske, smak underveis og eksperimenter rolig. Med gode råvarer blir konsistensen bedre, og barna elsker resultatet.