Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 10:29

Dennis Weibel

bruger siden
18-01-2017

skrev:
Hej.
Inden for den nærmeste fremtid får jeg en helt ny bil hvor der er Smartlink+. Så min plan er at skaffe et godt program til min mobil, for at udnytte dette Smartlink+, i stedet for at have en GPS i forruden.

Hvad vil folk her inde anbefale?

Jeg har en Samsung Galaxy S6, og krav er at der skal være livstid opdatering af kort samt noget live info ang vejarbejde, trafikuheld osv. Altså live info om der er sket / sker noget på den rute jeg har valgt. Jeg ved det er muligt på diverse GPS enheder, men om det er muligt på ens smartphone ved jeg ikke lige ?

Det er mest i Danmark jeg kommer til at bruge det, dog kan det forekomme i Tyskland også. Men hovedsageligt Danmark.

Alt sådan noget som seværdigheder, restaurenter eller whatever man nu kan få af info er mig ligemeget. Ikke det jeg kommer til at bruge den til.

Lige pt bruger jeg selv Google Maps, men synes nu ikke helt den giver så god info. Fx skriver den ikke hvilken afkørsel man skal af på en motorvej...

Af GPS har jeg en TomTom enhed, som jeg faktisk synes godt om, så tænker hvis man kan få noget der minder om det i design og brugerflade ?

TomTom laver selv en app til smartphones. Jeg har ikke chekket den for nylig, men måske var den et besøg værd?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Niels Kristian Larsen

Niels Kristian Larsen
bruger siden
16-06-2011

22-04-2017 kl. 13:12

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Den lader . forøvrigt fungere smartlink også kun med original kabler
dvs ingen bambus brands da de ikke kan overføre data hurtigt nok

men udover det er det virkelig rat at ens SMS bliver læst op og du kan diktere sms'er også
og bede den om at ringe op osv

Var det ikke bedre at koncentrere sig om kørslen og så læse og sende sine SMS-er, når du er kommet hjem = færre ulykker

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 13:29

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Den lader . forøvrigt fungere smartlink også kun med original kabler
dvs ingen bambus brands da de ikke kan overføre data hurtigt nok


Det er kun Apple, der indbygger spæringer for alt andet end deres eget. På Android kan man sagtens bruge alm. gode kabler uden at betale for navnet. Endnu en god grund til at holde sig langt væk fra Apple.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

22-04-2017 kl. 15:10

Esben Tronstrøm

bruger siden
15-02-2017

skrev:
Kan også sagtens lade med andre kabler men hvis siri skal virke . fungere det kun med originale kabler pga data hastighed og jeg er nu fint tilfreds med mine Apple produkter

Pointen er, at Apple har lagt en kunstig begrænsning ind for alle andre kabler for at sælge mere selv. Det er ikke ligefrem kundevenligt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg