Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Indlæg slettet

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

01-10-2020 kl. 19:37

Hvis du har adgang til at lade og kan leve med den beskedne rækkevidde, er Seat Mii el-bil (eller VW/Skoda varianterne) nok billigste "automatgear" fra ny.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-10-2020 kl. 08:39

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Hvis du har adgang til at lade og kan leve med den beskedne rækkevidde, er Seat Mii el-bil (eller VW/Skoda varianterne) nok billigste "automatgear" fra ny.

De har været udsolgt længe

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

H P

H P
bruger siden
06-01-2004

02-10-2020 kl. 10:14

Martin M

bruger siden
01-10-2020

skrev:
Hej.

Jeg søger den billigste mikro/minibil med automatgear der kan leases på markedet.

Krav:

- Fabriksny eller max to år gammel.
- Automatgear.
- 20.000 km. årligt.

Og kan det betale sig at lease den type bil jeg søger - eller tænker I det bedst kan betale sig at købe den?

Tak på forhånd.

Der er 36 sådanne biler herinde: https://www.bilbasen.dk/brugt/bil?IncludeEngrosCVR=true&YearFrom=2019&PriceFrom=0&includeLeasing=false&Fuel=1&AutGear=1&Cartypes=Mini&IncludeWithoutVehicleRegistrationTax=false

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

02-10-2020 kl. 19:39

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
Den billigste Yaris Hybrid koster 166.000,- for en sprit ny. Nyeste model som er kommet på markedet i efter året.



https://modelinformation.toyota.dk/Toyota/specs/Prislister/PersonbilerPrisliste/?gotofirstsearchresult=ny_Yaris

Bemærk, den står på den nye TNG platform.
Yaris er sprunget fra en generation 2 hybrid til generation 4 hybrid.
Den kan køre op til 70% af tiden på El.
Du får alt i sikkerhed (safety sense), samt både Apple Car Play og Android Auto.

Billigste Aygo X-Shift koster 117.000,-

km/l:
Aygo = 20,8, ved 20.000 km/år = 9.700,- kr. (ved 10,09 kr/l) Grøn afgift = 920/år
Yaris = 26,3. Ved 20.000 km/år = 7.673,- kr. (ved 10,09 kr/l) Grøn afgift = 780/år
Ud fra de beregninger, vildet tage 31 år, at tjene en nyere, størrer, mere behagelig, med mere udstyr, og den er hurtigere.


Jeg har en Corolla Hybrid, som de lover op til 50% af tiden på El, det klarer den nemt, jeg har været oppe på 64%.
Holder km/l? - Ja :), med min kørsel, og App'en siger jeg ikke er så god som gennemsnittet, til hybridkørsel.

Jeg ville tage Yaris'en, selvom det er dyere.

Da du kører 20.000 km eller mere, vlle jeg købe den.

Nu ved vi alle, at du er stor fan af Toyota og deres reklamer, men skal vi være realistiske, er det benzinmotoren, der leverer energien til elmotoren, så træerne gror ikke ind i himlen.



Lidt tal fra den virkelige verden: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?constyear_s=2020&power_s=116&powerunit=2



Når det er sagt, er der en meget stor forskel i komfort og sikkerhed mellem Yaris og Aygo - og alene det er rigelig grund til at vælge Yaris'en. Den føles på alle måder mere som en "rigtig" bil.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

02-10-2020 kl. 20:27

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Nu ved vi alle, at du er stor fan af Toyota og deres reklamer, men skal vi være realistiske, er det benzinmotoren, der leverer energien til elmotoren, så træerne gror ikke ind i himlen.



Lidt tal fra den virkelige verden: https://www.spritmonitor.de/de/uebersicht/49-Toyota/1287-Yaris_Hybrid.html?constyear_s=2020&power_s=116&powerunit=2



Når det er sagt, er der en meget stor forskel i komfort og sikkerhed mellem Yaris og Aygo - og alene det er rigelig grund til at vælge Yaris'en. Den føles på alle måder mere som en "rigtig" bil.

Det er sjovt som man er "stor fan af Toyota og deres reklamer" blot fordi man (i modsætning til dig) har sat sig ind i tingene.

Det er korrekt at du kun kan fylde benzin på Yaris'en, men en stor del af den energi der bliver leveret til elmotoren, er den energi der bliver lagt over på batteriet ved nedbremsning (den bremseenergi der blot går til spilde på en traditionel bil)

Det er et fint Spritmonitor link du har vedhæftet - det består af kun 2 biler der har kørt relativt få kilometer - og endda fra Tyskland hvor farten typisk er højere, og brændstofforbruget derfor er ringere.
Men til trods for det, har de kørt mellem ca 22 og 23 km pr liter - det er da ret flot for en ny bil under - måske - ikke helt optimale betingelser.

Jeg så du anbefaler Yaris frem for Aygo - på trods af at du elsker at hade deres e-cvt automatgear

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

02-10-2020 kl. 21:31

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Det er sjovt som man er "stor fan af Toyota og deres reklamer" blot fordi man (i modsætning til dig) har sat sig ind i tingene.

Det er korrekt at du kun kan fylde benzin på Yaris'en, men en stor del af den energi der bliver leveret til elmotoren, er den energi der bliver lagt over på batteriet ved nedbremsning (den bremseenergi der blot går til spilde på en traditionel bil)

Det er et fint Spritmonitor link du har vedhæftet - det består af kun 2 biler der har kørt relativt få kilometer - og endda fra Tyskland hvor farten typisk er højere, og brændstofforbruget derfor er ringere.
Men til trods for det, har de kørt mellem ca 22 og 23 km pr liter - det er da ret flot for en ny bil under - måske - ikke helt optimale betingelser.

Jeg så du anbefaler Yaris frem for Aygo - på trods af at du elsker at hade deres e-cvt automatgear

Man har ikke sat sig ind i tingene blot fordi man læser reklamer - men det er så forskellen på os. Jeg foretrækker uafhængige tests og egne erfaringer fremfor reklamer.



Jf. fysikkens love, kommer al energi til batterierne fra benzinmotoren. Det er rigtigt, at en lille del ellers ville gå gå tabt.



Forbruget er ganske fint - helt enig. Det er bare langt fra det opgivne (det gælder også til en vis grad andre biler), men nu lovede Jan Gregersen jo, at den levede op til løfterne, og det gør den så tydeligvis ikke.



Ja, jeg anbefaler Yaris af de 2 - og nej, jeg bryder mig ikke om en forfejlet gearkasse med hysteriske omdrejninger - og koblingen med en momentsvag motor forstærker problemet, men hvis alternativet er en mikrobil med dårligere sikkerhed, komfort og svagere motor, er Yaris klart at foretrække. Hybrid eller ej, er den langt mere "bil" end Aygo.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

02-10-2020 kl. 21:51

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Man har ikke sat sig ind i tingene blot fordi man læser reklamer - men det er så forskellen på os. Jeg foretrækker uafhængige tests og egne erfaringer fremfor reklamer.



Jf. fysikkens love, kommer al energi til batterierne fra benzinmotoren. Det er rigtigt, at en lille del ellers ville gå gå tabt.



Forbruget er ganske fint - helt enig. Det er bare langt fra det opgivne (det gælder også til en vis grad andre biler), men nu lovede Jan Gregersen jo, at den levede op til løfterne, og det gør den så tydeligvis ikke.



Ja, jeg anbefaler Yaris af de 2 - og nej, jeg bryder mig ikke om en forfejlet gearkasse med hysteriske omdrejninger - og koblingen med en momentsvag motor forstærker problemet, men hvis alternativet er en mikrobil med dårligere sikkerhed, komfort og svagere motor, er Yaris klart at foretrække. Hybrid eller ej, er den langt mere "bil" end Aygo.

Når nu du, som mig, foretrækker egne erfaringer fremfor reklamer - hvad kan du så få den nye Yaris Hybrid til at køre på literen.
Ifølge bilens kørecomputer har jeg nemt ved at få den over de lovede 26,3km pr liter, de gange jeg har haft lejlighed til at prøve den, men hvad er dine egne erfaringer med den?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

03-10-2020 kl. 07:48

Klaus Bil

bruger siden
01-04-2008

skrev:
Når nu du, som mig, foretrækker egne erfaringer fremfor reklamer - hvad kan du så få den nye Yaris Hybrid til at køre på literen.
Ifølge bilens kørecomputer har jeg nemt ved at få den over de lovede 26,3km pr liter, de gange jeg har haft lejlighed til at prøve den, men hvad er dine egne erfaringer med den?

Du holder dig da i høj grad til reklamerne som "sandhedsvidne".....



Jeg kan også få kørecomputeren på min bil på 2½ton til at vise 85 km/l - det siger ikke så meget om forbruget generelt.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Klaus Kristensen

Klaus Kristensen
bruger siden
01-04-2008

03-10-2020 kl. 08:10

KS !

bruger siden
16-01-2006

skrev:
Du holder dig da i høj grad til reklamerne som "sandhedsvidne".....



Jeg kan også få kørecomputeren på min bil på 2½ton til at vise 85 km/l - det siger ikke så meget om forbruget generelt.

Ja over en kort distance - men mit var gennemsnitsforbruget på de enkelte ture jeg har kørt i den.

Men du svarede ikke på mit spørgsmål. Så når nu du - som jeg - foretrækker egne erfaringer fremfor reklamer, hvad kunne du så få den til at køre i gennemsnit, de gange du selv har kørt den nye Yaris?

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

04-10-2020 kl. 11:34

Jan Gregersen

bruger siden
01-04-2005

skrev:
@KS.

Ja jeg er 114% Toyota fan boy :D

Har du et andet og i følge dig et bedre forslag, synes jeg du skal komme med det.

Når du forsøger at komme med nogle links, der modbeviser mig, har du jo blot givet mig ret :D, tak for det, bliv bare ved, jeg vinder pisse konkurrencen igen..

Ift. HSD. Batteriet bliver opladet af Benzin Motor?

Det meste af energien, stammer fra inertien. Overraskende lidt af det kommer fra Benzin Motoren. Når BM, kører kan den da lige så godt lade på batteriet, når den nu er startet.

Tallene, du har for de 2 biler du har fundet, er flotte, udfra den kørsel de har :).
de modbeviser ikke reklamerne, eller mine tal :)

Mine tal er fra min bil, og min kørsel, og jeg tror jeg kan få den nye Yaris op på det de lover, med min kørsel


Hvis du har et andet forslag end mit, kommer du bare med det. Jeg protestere ikke.

Du vinder vist aldrig noget, så du må forsøge dig som Internet-kriger. Det går heller ikke særligt godt.



Hvor kommer innertien fra? Ja - benzinmotoren. Intet nyt i det - og noget af det ville ellers gå tabt. Kører du på motorvej, er det stærkt begrænset, hvad du kan vinde på hybrid - kører du bykørsel giver det mere mening.



Tallene viser, at din påstand om, at bilerne kører det lovede, ikke er korrekt. Jeg ved ikke, hvordan du kan se deres kørsel ud fra tallene - den fremgår ikke. Det er et gennemsnitsforbrug - og markant lavere end det lovede.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

KS !

KS !
bruger siden
16-01-2006

07-10-2020 kl. 09:18

Martin M

bruger siden
01-10-2020

skrev:
Tak for svaret.

Jeg har selv et godt øje til den nye Yaris Hybrid.

Du skriver, at du hellere ville købe den, når jeg kører +20.000 km. Jeg kan lease den til lige knap 3.000,- pr. måned med 20.000 km. og 5.000,- i udbetaling inkl. service og uden grøn afgift og forsikring.

Vil det stadig give mest mening at købe den? Jeg forventer at have bilen i 3-4 år.

Se på Bilbasen, hvad 3-4 år gamle Yaris hybrid sælges for. Forvent, at du får 20-30.000kr. mindre hos en forhandler og regn med ca. 3-4.000kr./år til service.



Det holder du op mod 36 hhv. 48 x 3.000kr. + 5.000kr.



Mit bud er, at det vil være billigere at eje end at lease.

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg