Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

Xsara vs 306

Profil slettet

Profil slettet

07-11-2006 kl. 11:13

Tak for inputtet. Det ville nok også blive en 406 hvis budgettet var til det, men man finder ikke mange eksemplarer til <70k uden alt for mange km på bagen :(

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

05-02-2007 kl. 13:07

Jeg vil da afgjort mene du skal vælge Peugeoten. Du kan være sikker på at den er lavet i Frankrig når du vælger en 306´er, de er nemlig kun lavet i Frankrig, og ikke som de nyere Peugeoter som kan være skruet sammen i England, Ungarn, Portugal eller et helt 4 land, men evt. tvivlsom kvalitet til følge. 306´eren er billigere i reservedele end Xsara - og vælg en HDI evt. som stc. car, så bliver du ikke skuffet hverken i totaløkonomi eller i plads bagi.

Profil slettet

Profil slettet

08-02-2007 kl. 21:44

Jeg kører i en 306 med 1,6L motor, men skal have skiftet bilen ud med en st.car inden længe. Spørgsmålet er hvilken? Det skal være en xsara eller 306 og årgangen bliver vel en 98/99 med ~160kkm. 2-literen er jo den samme i disse biler, men jeg har selv meget gode erfaringer med Peugeot der bare kører og kører uden problemer. Min første bil var en AX og der var mange fejl, men nemt at lave selv... En i familien var nødt til at skille sig af med en Xantia fordi der var problemer hele tiden.. Alligevel hælder jeg mest til xsaraen da jeg også vil prøve noget nyt samt at der er mere udstyr til pengene.

Hvad synes i? Er det den generelle holdning at Peugeot leverer en tand bedre kvalitet end Citroen? Og er der ellers noget godt/skidt at sige om disse to modeller i 2-liters version?