Bilbasen Forum

Abonner på forumtråd

vw polo 1,2 tdi 75 trendline. dine erfaringer.

Profil slettet

Profil slettet

11-03-2012 kl. 19:33

hvilke erfaringer har du med den bil.blue motion modellen er for højt gearet syntes jeg. kører 1,2tdi modellen det på literen du forventer. mvh kenn c

Anmeld Hvad betyder det? Besvar indlæg

Profil slettet

Profil slettet

12-03-2012 kl. 21:06

John Martin skrev:
Køb nu bare den 1,6 TDI 90 Comfortline + DK pakke som alle siger er den bedste!

Har prøvet den John m og den er slap og tørstig.

Profil slettet

Profil slettet

13-03-2012 kl. 19:34

John Martin skrev:
En 1,6 TDI 90 BMT står til 27,0 km/l.
EN 1,2 TDI Blumotion siger lige knap 30 km/l.

Jeg garanterer at 95% af alle kan køre lige langt i begge.

Bluemotion skal køres lige på grænsen for at kunne løbe så langt, og det er de færreste af os der kan (og gider) dette.

Den bedste all-round løsning er 1,6 TDI BMT.

Og hvis du synes at 1,6 TDI er sløv, så skal du slet, slet, ikke overveje en Bluemotion.

hej john m.

Jeg skal heller ikke have en blue motion model men den alm trendline som ikke er så højt gearet.men jeg vil starte med at leje en og se om den er noget for mig.

min egen gamle vw passat pd 105hk model går i gennemsnit 5,8 pr liter eller 1300km på en 70liter tank.og husk hvor gammel og umoderne den er og vejer desuden 1556kg kørerklar.med vinterdæk og reservehjul.

så den må vel være naturligt at forlange en bedre brændstoføkonomi.end det som flere har oplevet.

jeg forventer som forbruger mindst 20km pr liter ved frisk kørsel på sådan en lille økobil.

iøvrigt vil jeg anbefale dig og se i motor nr 2 2012 på side 76 hvor poloen er testet og de var meget skuffet over dens brændstor forbrug 17,7 kmlit fik de det til ca 10liter mindre end hvad vw har forsøgt at overbevise os forbrugere.min bil kører i det mindste det som vw har opgivet.

Dette indlæg blev 13-03-2012 19:48 redigeret af dets forfatter.

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2012 kl. 08:48

kenn christoffersen skrev:

hej john m.

Jeg skal heller ikke have en blue motion model men den alm trendline som ikke er så højt gearet.men jeg vil starte med at leje en og se om den er noget for mig.

min egen gamle vw passat pd 105hk model går i gennemsnit 5,8 pr liter eller 1300km på en 70liter tank.og husk hvor gammel og umoderne den er og vejer desuden 1556kg kørerklar.med vinterdæk og reservehjul.

så den må vel være naturligt at forlange en bedre brændstoføkonomi.end det som flere har oplevet.

jeg forventer som forbruger mindst 20km pr liter ved frisk kørsel på sådan en lille økobil.

iøvrigt vil jeg anbefale dig og se i motor nr 2 2012 på side 76 hvor poloen er testet og de var meget skuffet over dens brændstor forbrug 17,7 kmlit fik de det til ca 10liter mindre end hvad vw har forsøgt at overbevise os forbrugere.min bil kører i det mindste det som vw har opgivet.

Jeg tror jeg misser logikken. 1,2 TDI BM(T) eller ej er da mere sløv end 1,6 TDI ? :-/

Hvordan FDM har fået den 'ned' på 17,7 forstår jeg ikke...min 1,6 TDI DSG kører mellem 20 0g 22 km/l (faktisk forbrug) og det er på ingen måde økokørsel.

Ud af de 10 biler vi har haft er det kun en Fabia 1,4 TDI og Passat CC 1,8 TSI som uden problemer kunne/kan overholde normen.

Værst var smarten som var opgivet til 30,3 men aldrig kom over 21 km/l.

Profil slettet

Profil slettet

14-03-2012 kl. 21:02

grunden til at det er væsentligt for mig er at vi som forbrugere er underlagt bilfabrikkernes lov ord om dit og dat og når brændstoffet er blevet en ret stor post for de fleste familier,

men at leje en vw polo er nok det næste jeg vil gøre.så kan jeg se om det passer.